Citat:
Ursprungligen postat av
bananjuice
Japp, det kommer att vara duktigt skitnödigt varje gång ni har möjlighet att verka på vår vänstersida. Hoppas att Pinas får ordentlig uppbackning, eller att något magiskt hänt som gör att han eller någon annan YB blivit ett monster under veckan.
Faktiskt osäker på om Djukanovic startar, just pga defensiva svagheter. Samtidigt tror jag verkligen inte att vägen framåt mot Malmö är att gå all in på defensiven. Dels verkar det som att den svaghet som ni har är i defensiven, och sedan som Kim var inne på i tuttosvenskan så sänder det rätt jävla dåliga signaler till truppen att helt frångå idén bara för att vi möter ett storsatsande nöffnöff. "Ja, ni klarar hög press och framåtlutande fotboll mot Kalmar, men inte mot bra lag", även om man såklart måste vaea realistisk.
Hoppas på en bra match oavsett, träffade ett gäng trevliga pågar igår som av respekt höll sig till gissningen vinst med tre bollar. Upp till bevis
Nej, precis. Jag köper det, hade skickat helt fel signaler ifall ni skulle "backa" och spela på resultat. Man är i början av processen och då kan man kosta på sig att spela egna spelet utan att det egentligen kostar för mycket (så länge det verkligen inte rinner iväg).
Sedan tror jag att ni är för pessimistiska, Hellberg brukar ha bra koll på oss så jag räknar inte med att vi kommer vinna stort.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Hur är det. Har Taha börjat funka även till höger nu?
Nä, men det finns ingen annanstans att sätta honom. Vecchia måste också få spela och då är han mer låst till sin kant än vad Taha är. Men det gör inte så mycket heller, spelar Jörgensen och Taha så skiftar man mycket och är det Vecchia till vänster och Taha till höger så får han en mer friare roll så att han kan vandra lite hur som.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valvanto
Jag har verkligen noll förhoppningar idag, skulle vi på något sätt lyckas få med oss ett kryss skulle det kännas som en vinst. Ni har för skickliga spelare för att spela er ur vår press som inte sitter helt hundra ännu, även om det såg bra ut mot Kalmar. Jag skulle vilja se följande elva idag:
Erabi - Gül
Besara
Hammar - OJ
Strand - Winther - Fenger - Kurtulus - Skoglund
Dovin
Men jag tror inte Hellberg frångår sitt 4-3-3 vilket är beundransvärt men det kommer straffa oss. 4-1 Nöffnöff.
Johansson ser man verkligen framemot att se, men är inte det en för låg utgångsposition för honom? Strand kommer vara övertaggad om han får spela känns det som och jag vet inte om han är mer rätt än Pinas om man tittar på det så här utifrån.
Oavsett vad så blir det nog en rätt så rolig match att följa.