2024-04-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Har ni helt missat AIK:s supporterprotest mot den morderna fotbollen idag.
Ingen till Tele2. Protest mot flyttad hemmamatch för att tjäna mer pengar och protest mot BP:s positiva inställning till VAR.
Inga Gnagare på Arenan.
Då får vi offra en seger i bortaföljes tabellen.
Detta är äkta supportermakt.

Knappast en protest mot BPs positiva inställning till VAR, mycket mer än så - framförallt BPs negativa inställning till föreningsdemokrati med Danhard i spetsen.
Citera
2024-04-06, 18:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ingen till Tele2. Protest mot flyttad hemmamatch för att tjäna mer pengar och protest mot BP:s positiva inställning till VAR.
Inga Gnagare på Arenan.

Var plus att det var BP som nominerade Fredrik Reinfeldt!

Skön markering. BPs ordförande försökte dölja sin besvikelse igår när han sa att man hade sålt 4000 biljetter till sina hemmafans. Publiksiffran blev 3489... Många miljoner BP förlorar på detta. AIK fansen ska ju inte heller vara ensamma med att bojkotta denna säsong.
Citera
2024-04-06, 20:54
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Var plus att det var BP som nominerade Fredrik Reinfeldt!

Skön markering. BPs ordförande försökte dölja sin besvikelse igår när han sa att man hade sålt 4000 biljetter till sina hemmafans. Publiksiffran blev 3489... Många miljoner BP förlorar på detta. AIK fansen ska ju inte heller vara ensamma med att bojkotta denna säsong.

Bra AIK! Bara fortsätta. Flyttar match och budgeterat för 15 k.
Citera
2024-04-07, 08:33
Medlem
Citat:
Inga Gnagare på Arenan.
Värt att nämna är väl att AIK inte var först. Halmstad bojkottade i sin kvartsfinal i cupen.

BPs kommande hemmamatcher är mot Sirius och Göteborg. Kommer de också bojkotta för att värna föreningsdemokratin?
Citera
2024-04-07, 09:00
Medlem
Needs.more.brandys avatar
BP:s ordförande verkar vara någon slags Bagdad Bob då han påstår att hans förening inte lider utav AIK-supportrarnas beslut, men att föreningsdemokratin görs till en så stor fråga och att det får gå före stödet till det egna laget är lite som att jag skulle vakna på fel sida och bojkotta Gefle borta för att jag inte gillar Gevalias kaffe. Fullständigt meningslös konflikt, till skillnad från den konflikt som finns emot polisen. Emot dem behövs demonstrationer. Kapitalism är en del utav lösningen, inte problemet.

Kul att BP fick 2-2 med. De hade kanske inte fått med sig någon poäng ifall AIK hade haft 15000 gnagare med sig.
Citera
2024-04-07, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Värt att nämna är väl att AIK inte var först. Halmstad bojkottade i sin kvartsfinal i cupen.

BPs kommande hemmamatcher är mot Sirius och Göteborg. Kommer de också bojkotta för att värna föreningsdemokratin?

Fast ”värna” är ju ganska märkligt uttryck. Att bojkotta är ju att vara emot föreningsdemokrati och att inte acceptera klubbar/människor som har andra åsikter än en själv.
Citera
2024-04-07, 10:39
Medlem
ErikJonasLJs avatar
Värna föreningsdemokratin? Jag känner till konflikten kring Reinfeldt och inställningen till VAR. Men föreningsdemokratin? Är det samma situation som den kring AFC Eskilstuna för några år sedan?
Citera
2024-04-07, 10:50
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJonasLJ
Värna föreningsdemokratin? Jag känner till konflikten kring Reinfeldt och inställningen till VAR. Men föreningsdemokratin? Är det samma situation som den kring AFC Eskilstuna för några år sedan?
Brommapojkarna har inte riktigt samma stadgar som AFC Eskilstuna. Jag tror t ex att det är betydligt lättare att bli medlem i BP, men på något sätt har de fått en ordförande som inte verkar lyssna på medlemmarna.

För övrigt var jag en utav de som bröt bojkotten emot AFC Eskilstuna ett flertal gånger när HIF mötte dem borta.
Citera
2024-04-07, 12:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast ”värna” är ju ganska märkligt uttryck. Att bojkotta är ju att vara emot föreningsdemokrati och att inte acceptera klubbar/människor som har andra åsikter än en själv.
Jag tycker du och övriga som verkar vara intresserade av hela grejen borde söka er till ASKs twitter. Där finns uttalandet i sin helhet. Utöver detta har det hänt väldigt mycket skit som bajs på tårtan mellan AIK och just BP, där AIK böjt sig framåt och bakåt för att göra BP till freds men blev ändå pissade i ansiktet.

Lång historia kort är BP en jävla skitförening som bör rätta sig efter sin plats i matkedjan och hålla käften i fortsättningen.
Citera
2024-04-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hade BP tagit medlemmar tagit beslut om att vara för VAR och nominera Reinfeldt hade det nog inte varit någon bojkott. Bojkotten handlar om att BP-pamparna anser sig ha rätt att driva sin åsikter och medlemmarna "ska vara lydiga".
Citera
2024-04-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hade BP tagit medlemmar tagit beslut om att vara för VAR och nominera Reinfeldt hade det nog inte varit någon bojkott. Bojkotten handlar om att BP-pamparna anser sig ha rätt att driva sin åsikter och medlemmarna "ska vara lydiga".

Fast då borde det väl vara BP:s supporters som bojkottar? Förstår inte varför andra lag skall lägga sig i hur BP sköts, när inte BP:s supporters verkar ha något att invända.

(skall förresten flika in att jag är emot både VAR och att ha Reinfeldt som ordförande, men trots allt valdes Reinfeldt i en demokratisk process. Tycker man skall söka andra vägar att stoppa VAR och Reinfeldt än att bojkotta de med ”fel åsikt”)
Citera
2024-04-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tycker du och övriga som verkar vara intresserade av hela grejen borde söka er till ASKs twitter. Där finns uttalandet i sin helhet. Utöver detta har det hänt väldigt mycket skit som bajs på tårtan mellan AIK och just BP, där AIK böjt sig framåt och bakåt för att göra BP till freds men blev ändå pissade i ansiktet.

Lång historia kort är BP en jävla skitförening som bör rätta sig efter sin plats i matkedjan och hålla käften i fortsättningen.

Ok. Finns där sån bakgrund är det ju mer förståligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in