2024-04-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Fast det fungerar. Du vet inte vad du talar om.
Många vet tyvärr.
Sluta tjata om aliens nu. De hatar dig lika mycket som oss andra.
Citera
2024-04-07, 08:52
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Många vet tyvärr.
Sluta tjata om aliens nu. De hatar dig lika mycket som oss andra.
Aliens? Menar du att de finns?
Citera
2024-04-07, 09:04
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Haha skäm inte ut dig.
Alltså de är så aggressiva provocerande förstör livet.
De hatar livet därför de alltid haft kontakt med mig.
Spy ut sitt människohat och distrahera ihjäl dagarna.
De kan tex spendera hela helgen med att visa bilder på vad de vill göra med öronen och hjärnani 4000 format.
Men tack för livet.

Hade ni vetat hur de är hade ni jagat ut de.
Ingen av de var värda slösa tid på.
Men bjud in de till dina barn du..
Ingen lyssnar på de som har dålig erfarenhet endå.

Det kommer iaf sluta med att de tvingar sig på en med massa ritualer.
Det är utomjordingar ni ber till de tror att de äger världen och människans hjärna.

De har aldrig klarat av att sluta när man sagt åt de en enda gång i 6 års tid..
Nämen alltså skippa snacket nu, du är i en loop sedan länge och kommer ingen vart med alla dessa galenskaper.
Samt tänk på att du är skyldig att älska Gud över allting.
Citera
2024-04-07, 11:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nämen alltså skippa snacket nu, du är i en loop sedan länge och kommer ingen vart med alla dessa galenskaper.
Samt tänk på att du är skyldig att älska Gud över allting.
Hon "går inte runt i en loop" utan formulerar och skriver vad en demon formulerar och får henne att skriva.
Citera
2024-04-07, 11:30
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hon "går inte runt i en loop" utan formulerar och skriver vad en demon formulerar och får henne att skriva.
Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2024-04-07, 11:42
Medlem
En god anledning att inte tro på gud är att de som säger sig tro på honom beter sig som de mest ondskefulla varelserna någonsin. Några av de som skriver här på flashback, till exempel. Om de verkligen tro på gud borde de inte bete sig som de gör, för de vet att de i så fall kommer att hamna i helvetet för all framtid. Detta tycks inte avskräcka dem, alltså kan de inte tro på det de själva säger.
Citera
2024-04-07, 11:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
En god anledning att inte tro på gud är att de som säger sig tro på honom beter sig som de mest ondskefulla varelserna någonsin. Några av de som skriver här på flashback, till exempel. Om de verkligen tro på gud borde de inte bete sig som de gör, för de vet att de i så fall kommer att hamna i helvetet för all framtid. Detta tycks inte avskräcka dem, alltså kan de inte tro på det de själva säger.
Och vem definierar ondska när du använder ordet "ondskefull"? Du? En folkomröstning? Absolut inte Gud?
Citera
2024-04-07, 11:51
Medlem
Citat:
Och vem definierar ondska i "ondskefull"? Du? En folkomröstning? Men absolut inte Gud?
De jag talar om bryter även mot sådana lagar de uppfattar att gud har stiftat. Jag pratar inte om tveksamma fall utan om sådant som ingen människa skulle anse vara rättfärdigt, t ex att attackera barn eller skydda dem som attackerar dem.
Citera
2024-04-07, 12:04
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
De jag talar om bryter även mot sådana lagar de uppfattar att gud har stiftat. Jag pratar inte om tveksamma fall utan om sådant som ingen människa skulle anse vara rättfärdigt, t ex att attackera barn eller skydda dem som attackerar dem.
Hitler lät attackera en hel del barn i koncentrationsläger med giftig gas. Tycker du att det är tveksamt om det var orättfärdigt? Eller var Hitler kanske inte en människa? Var han en apa?
Vad är det för folk på Flashback som du talar om?
Vad har de gjort?
Hur vet du att de har handlat illa?
Hur är det Guds fel?
Vad är ditt problem, egentligen?
Citera
2024-04-07, 12:10
Medlem
Citat:
Hitler lät attackera barn in koncentrationsläger. Tycker du att det är tveksamt om det var rätt eller inte?
Nej, det var självklart fel. Jag förstår inte vad du vill ha sagt med det? Har jag sagt att det var rätt?

Citat:
Vad är det för folk på Flashback som du talar om?
Vad har de gjort?
Hur vet du att de har handlat illa?
Hur är det Guds fel?
Vad är ditt problem, egentligen?
Jag svarade på trådens fråga, nämligen vad det finns för skäl att inte tro på gud. Det skäl jag uppgav var att inte ens de som säger sig tro på honom bryr sig om hans lagar, så varför ska vi andra?
Citera
2024-04-07, 12:34
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Nej, det var självklart fel. Jag förstår inte vad du vill ha sagt med det? Har jag sagt att det var rätt?
...
Du skrev:
"Jag pratar inte om tveksamma fall utan om sådant som ingen människa skulle anse vara rättfärdigt, t ex att attackera barn"
Men Hitler ansåg det vara rättfärdigt att attackera vissa barn. Så det du säger ("ingen människa skulle...") håller inte. Såvida du inte hävdar att Hitler var en apa el. dyl.
Citera
2024-04-07, 12:37
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:

Jag svarade på trådens fråga, nämligen vad det finns för skäl att inte tro på gud. Det skäl jag uppgav var att inte ens de som säger sig tro på honom bryr sig om hans lagar, så varför ska vi andra?
Vilka är de där som inte bryr sig om hans lagar? Ge exempel.
Hur vet du att de verkligen tror på honom? De kanske bara säger att de tror på honom?
Varför skulle du inte bry dig om Guds lagar för att andra inte bryr sig om dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in