2024-04-07, 07:27
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det verkar som man skrotar samtliga rysska stridsvagns och IFV/APC projekt och försöker knycka vitrysslands fordonskonstruktioner istället.
Det är ganska illa att vitrysslands försvarsindustri är överlägsen Rysslands.
Ja nu tömmer de även Belarus på bensin och diesel. Undrar hur länge belaruserna accepterar detta?
Citera
2024-04-07, 07:43
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 02/24/22 to 04/07/24 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 447510 (+820) persons / persons,
tanks ‒ 7074 (+17) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 13551 (+54) units,
artillery systems – 11316 (+54) units,
RSZV / MLRS – 1036 (+4) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 749 (+0) units,
aircraft – 347 (+0) units,
helicopters – 325 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 8956 (+61),
cruise missiles ‒ 2064 (+4),
ships / boats / warships / boats ‒ 26 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 15,071 (+79) units,
special equipment / special equipment ‒ 1864 (+10)
Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!
Citera
2024-04-07, 07:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu fungerar det inte att vända svart till vitt, utan du fastnar i ett grådask.
Tyvärr fungerar det inte att ta en runda till förhandlingsbordet, när det passar Ryssland så kommer det nya teritorriella krav och krigscirkusen börjar på ett nytt varv.
Se istället denna avsaknad av förhandlingar som att väst äntligen har börjat förhålla sig tillRyssland.

Förhandling.
Ser ingen orsak till att förhandla nu.
Ryssland har visat sina intentioner. I tal och handling.
Före och nu under konflikten.

Väst har 1945 läge och låt oss se till att Ryssland inte kan komma tillbaka för nya hot.

Framtiden för Ryssland utan sin oljeindustri är svart, som olja.
Senast redigerad av attog 2024-04-07 kl. 08:01.
Citera
2024-04-07, 08:10
Medlem
Nytt uttalande från Zelensky och situationen är inte så farligt som befarat.

"Zelenskyj säger också att Ukrainas luftvärnsrobotar riskerar att ta slut om Ryssland fortsätter sina luftanfall med samma intensitet som nu. Artilleriet har tillräckligt med granater för försvar, men inte för offensiva insatser, säger han."

Han nämner även att stödet förmodligen kommer inom kort från USA och att det är helt okej ok om det är ett "lån".
Senast redigerad av Reraised 2024-04-07 kl. 08:15.
Citera
2024-04-07, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Enligt vissa artiklar jag läst verkar det som om befälen sätter en jäkla press på värnpliktiga att skriva på kontrakt. Här är en som enligt artikeln blev så illa behandlad att han till slut dog:

https://www.rferl.org/a/russia-conscript-lazhyev-beaten-death-ukraine-war/32700547.html

Ja de säger att annars mobiliseras du troligen, de som skriver kontrakt tjänar runt 20 000 kronor i månaden vilket motsvarar över 60 000 om man jämför med hur billigt saker är. Mobiliserade tjänar avsevärt lägre.

Men kontraktsoldater förväntas leda över mobiliserade och gå i första leden eller åtminstone planera stormgruppers anfall. En mobiliserad kan hamna som kock, inom logistik eller städare på något Regiment långt in på ryskt territorium.
Senast redigerad av Luckyaso 2024-04-07 kl. 09:01.
Citera
2024-04-07, 09:15
Medlem
Snapcounts avatar
Helt förväntat egentligen :

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har visat sig öppen för erbjudandet om amerikanskt vapenstöd på kredit. "Vi kommer att acceptera alla alternativ", sa Zelenskyj i en intervju som sändes i ukrainsk tv på lördagen.

Enligt Zelenskyj finns det inget val för Ukraina. Hon var tvungen att tacka ja till alla erbjudanden för att kunna vinna och överleva. Om han var tvungen att bestämma sig för om han skulle få paketet nu på kredit eller gratis om ett år, skulle han omedelbart ta det på kredit, sa den ukrainske ledaren.

https://www.welt.de/politik/ausland/article250909050/Ukraine-Krieg-Selenskyj-zeigt-sich-offen-fuer-US-Waffenhilfe-auf-Kredit.html

Då skall det ju egentligen inte finnas några hinder.., nå får se vad som sker..
Citera
2024-04-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE66
Oj, jag visste inte detta var kanalen för desinformation och krigs troll...
Jag trodde flashback fortfarande var stället att dela information som inte sprids i de allmänna nyhets kanalerna...

Och nej jag tänker inte släppa mitt förakt för Tv nyheterna...så släpp tanken.

Löjligt att kalla information för pro-rySSka inlägg...
Men jag förstår att du är för propaganda och censur.
Tyvärr bryr jag mig inte om vad du tycker...stör du dig på mina inlägg så läs dem inte.

Jag är öppen för även ryska framgångar och rysk information när den går att verifiera från mer än bara rysk prpagandamedia. Hade Ukraina haft all framgång endast så hade ryssen redan varit ute ur Ukraina. Det är tufft för ukraina, det är sanning. Att det är kört för ukraina är en lögn. Ukraina har stora framgångar ned att slå ut rysk militär men noll framgångar på sistone med att ta tillbaka mark. Det finns tydliga tecken på att rysk ekonomi är kass och att lager med soldater och militär krymper snabbt. Ukraina har just nu låga lager med AA och behöver mobilisera för att få ro med soldater vid fronten.
Citera
2024-04-07, 09:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
$2,100
https://www.sandboxx.us/news/as-russ...ct-new-troops/

$1,792
https://www.forces.net/russia/what-a...ght-putins-war

$2039
https://www.businessinsider.com/russ...ruit-uk-2023-8

$2,115
https://www.google.com/amp/s/www.rfe.../32676712.html

But the Russians clearly define that a day of hostilities means plus eight thousand rubles ($90 USD) to the salary. This is approximately 220-250 thousand rubles ($2,500 – 2,800 USD) per month in absolute numbers concerning those who are directly involved in combat operations on the front line

https://news.yahoo.com/30-000-russia...fR7NjsEWDdyVbE

Vafan. Inte en enda av dina fyra första länkar leder nånstans. Vad ägnar du dig åt?
Citera
2024-04-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Pedofil? Bilderna var på en 17-åring och han var max 24 vid tillfället.

Exakt det här är orsaken till kriget, mångkultur måste vara självklart både i Ryssland och Ukraina, mångkultur av folk som har rätt till sina ursprungliga marker. Inga invandrare, de har noll rättigheter eller bör så ha.

Nu pratar vi inte om invandrare som kommer till Sverige, de borde ha noll rättigheter till sina språk och sin kultur.
Nu pratar vi om folk som bott sålänge som hundratals om inte tusentals år på platsen och inte via massinvandringspolitik som Sverige haft.
Ryssland respekterar olikheterna, språken, religionerna. Ukraina försöker förinta sina minoriteter genom språklagar, propaganda och våld..

Det var inte bara ryssarna som klagade utan de flesta minoriteterna i Ukraina. Ungrarna är ett exempel.
Du tror ryssen i donbas varit där i 1000 år? Du är rolig du.
Citera
2024-04-07, 09:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Det är faktiskt sant att Ukraina försökt förinta det ryska språket, inte många som vet att Ukraina är en diktatur som nu plötsligt vill höra till EU och nato.

Men det är en lång väg kvar för det korrupta Ukraina att bli medlem av EU, och tack gode gud att nato inte tar med medlemmar som befinner sig i krig!

Vi ska inte behöva betala för att den forna sovjetrepubliken Ukraina ska få ha sina påhittade lagar.

Det stämmer inte, men även om Ukraina var en diktatur som vill förinta der ryska språket, så ger det inte Ryssland rätt att invadera.
Citera
2024-04-07, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Du kan i princip inget om någonting, och är trådens driftkucku. Går lika bra för er trådvatniks i online-kriget som det går för er sop-armé mot ett gäng hohols. Pinsamt Ivan!

Kolla på valfri karta så ser du att den ryska armén går framåt. Det hjälper lite att kalla mig olika öknamn när kunskapen finns där och jag kan förklara med kartor vad som sker.

Kartor borde väl vara det mest neutrala och fritt från propaganda som vi kan komma överens om som en god grund för diskussion
Citera
2024-04-07, 09:53
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kolla på valfri karta så ser du att den ryska armén går framåt. Det hjälper lite att kalla mig olika öknamn när kunskapen finns där och jag kan förklara med kartor vad som sker.

Kartor borde väl vara det mest neutrala och fritt från propaganda som vi kan komma överens om som en god grund för diskussion
Du inser väl att kartor inte skapas av automatik. Det är nån som gör kartorna.

Källkritik lärde vi oss i skolan i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in