2024-04-06, 23:02
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tillhör troligen inte dom vuxna i rummet, då för att jag vill slå ut Rysslands elnät. Det här kommer att leda till efterhandlingar av Ryssarna, men om jag kan hjälpa till att släcka ner det skitlandet, så kommer jag att göra det.

Visst är du inne på ett bra spår / Det kan med fördel kombineras med att slå mot agrara sektorn ( såväl järnväg som kraftledningar löper över fält med vete exempelvis ) Både energi kris och livsmedels kris samtidigt vore perfekt
Citera
2024-04-06, 23:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Om informationen stämmer " om den stämmer " så lär inte F16 komma i tid och inte lär den vara på något vis avgörande heller . Det kommer förmodligen fortgå på samma vis som hittills ( Om det de ukrainska källorna säger stämmer så börjar såväl resurserna som kraften tryta ) Om det de ryska källorna säger stämmer så har Ryssland moment trots oerhörda förluster .

Flyg kunde gjort skillnad de första dagarna . Kvalificerat luftvärn kunde gjort skillnad under den i väst hypade sommaroffensiven .Sanktionerna kunde också gjort skillnad om det funnits en gemensam vilja att gå på " blockadbrytare " Nu vet vi ju alla att den där " gemensamma " politiska viljan inte riktigt finns .Vad betyder egentligen EUs/Natos avsiktsförklaringar med miljarder i bistånd utdraget över 5 år ?

Nä de senaste nyheterna får mig faktiskt att se Ukraina som ett bondeoffer medans väst köper tid och rustar .

Trist om det blir så.

Själv tror jag att det skulle bara krävas 1-2 år utav genuint stöd ifrån väst till Ukraina, inte mer eller längre..(då talar jag inte om fantasi-stöd med våta drömmar utav diverse "high-tech" lösningar eller tex 300 F-16 etc..)

..utan ett åtagande, ett...tja..jag hoppas du förstår vart jag vill komma. För det i sak krävs inte mycket, man behöver inte.."break the bank".

Noterade även att du inte sa emot mig i att detta kan bli en svår sommar för Ukraina.

Detta krig är inte över än, på något sätt.., närmast naivt att tro det...(o då är jag 100 % pro Ukraina)
Citera
2024-04-06, 23:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu går Zelinsky ut med att ukraina börjar få slut på luftvärnsrobotar.
Expressen.

Hittar det inte på expressen.se. Har du länk?
Citera
2024-04-06, 23:18
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Såg det inte heller där men läste just en Guardianartikel med motsvarande innehåll.

https://www.theguardian.com/world/2024/apr/06/ukraines-air-defence-missiles-are-running-out-zelenskiy-warns
Citera
2024-04-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE66
Oj, jag visste inte detta var kanalen för desinformation och krigs troll...
Jag trodde flashback fortfarande var stället att dela information som inte sprids i de allmänna nyhets kanalerna...

Och nej jag tänker inte släppa mitt förakt för Tv nyheterna...så släpp tanken.

Löjligt att kalla information för pro-rySSka inlägg...
Men jag förstår att du är för propaganda och censur.
Tyvärr bryr jag mig inte om vad du tycker...stör du dig på mina inlägg så läs dem inte.

Du har nog citerat fel person.
Citera
2024-04-06, 23:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Finns i norsk press :

Ukraina kan gå tom for luftvern dersom de russiske angrepene fortsetter i samme takt som nå, advarer president Volodymyr Zelenskyj.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/04/06/195993963/zelenskyj-advarer-om-at-ukraina-snart-kan-ga-tom-for-raketter
Citera
2024-04-06, 23:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Såg det inte heller där men läste just en Guardianartikel med motsvarande innehåll.

https://www.theguardian.com/world/2024/apr/06/ukraines-air-defence-missiles-are-running-out-zelenskiy-warns

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finns i norsk press :

Ukraina kan gå tom for luftvern dersom de russiske angrepene fortsetter i samme takt som nå, advarer president Volodymyr Zelenskyj.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/04/06/195993963/zelenskyj-advarer-om-at-ukraina-snart-kan-ga-tom-for-raketter

Ok tack. Hoppas han hörsammas
Citera
2024-04-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Du har nog citerat fel person.

Ja det har jag gjort...
Och jag ber om ursäkt för det.
Citera
2024-04-06, 23:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Inlägg om NS flyttade till (FB) Vem sprängde Nordstream och varför? (Samlingstråd).
Håll den diskussionen där, annars väntar varningar.

/Mod
Citera
2024-04-06, 23:51
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trist om det blir så.

Själv tror jag att det skulle bara krävas 1-2 år utav genuint stöd ifrån väst till Ukraina, inte mer eller längre..(då talar jag inte om fantasi-stöd med våta drömmar utav diverse "high-tech" lösningar eller tex 300 F-16 etc..)

..utan ett åtagande, ett...tja..jag hoppas du förstår vart jag vill komma. För det i sak krävs inte mycket, man behöver inte.."break the bank".

Noterade även att du inte sa emot mig i att detta kan bli en svår sommar för Ukraina.

Detta krig är inte över än, på något sätt.., närmast naivt att tro det...(o då är jag 100 % pro Ukraina)

Den här sommaren är nog vad som avgör Ukrainas framtid Jag är för Ukraina . Men det hjälper föga mot fakta . Ska Ukraina slå mot infrastruktur likt olja järnväg flygfält el och hamnar så behöver de lägga på ett kol med drönarna . Just nu är det för lite och nålstick i förhållande till vad som krävs . Samtidigt lyckas ju Putin med sin hybridkrigföring samt starta konflikter runt om i världen som kräver resurser och uppmärksamhet .Ska bli intressant att höra vad han lovade Hamas . Eller vad Hutsi vinner på detta .

Iran och Nordkorea räknar jag inte ( de profiterar ) och Iran har säkerligen den kunskap som behövs för att skippa en provsprängning ( färdiga modeller och data ) för att bygga bomben numera )
Citera
2024-04-07, 00:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Den här sommaren är nog vad som avgör Ukrainas framtid Jag är för Ukraina . Men det hjälper föga mot fakta . Ska Ukraina slå mot infrastruktur likt olja järnväg flygfält el och hamnar så behöver de lägga på ett kol med drönarna . Just nu är det för lite och nålstick i förhållande till vad som krävs . Samtidigt lyckas ju Putin med sin hybridkrigföring samt starta konflikter runt om i världen som kräver resurser och uppmärksamhet .Ska bli intressant att höra vad han lovade Hamas . Eller vad Hutsi vinner på detta .

Iran och Nordkorea räknar jag inte ( de profiterar ) och Iran har säkerligen den kunskap som behövs för att skippa en provsprängning ( färdiga modeller och data ) för att bygga bomben numera )

Mm-m.., samma slutsatser misstänker jag nog har dragits i Nato/Eu`s sfär. I Eu har det ju de senaste månaderna börjats agera med mera hast. Sist med Tjeckiens initiativ utav artilleri-ammo (bara man nu kan leverera det man lovar..inget mer snack ). Ukraina verkar även ställt in sig på en defensiv kampanj i år..

Fixar Ukraina sommaren, finns det mer hopp.
Citera
2024-04-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Varför kan inte den psykotiske dvärgen i kreml "nöja" sig med att stanna inom det enorma landet rysslands gränser?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Att du klagar på hans längd blottar bara dina egna komplex. För övrigt håller jag inte med om att Ukraina skulle vara ett bättre alternativ för Donbassinvånare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in