2024-04-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag har bara försökt förklara för dig hur det ligger till när lagen tolkas i domstolar. Kallebrogen, som är erkänt kunnig i det här forumet, säger samma sak. Om du vill tro oss eller inte är upp till dig.
Jag har mycket större kunskap och erfarenhet av både lagen och domstolar än du så lite ödmjukhet vore på sin plats.

Vill du fastna på ordet allmänintresse så för all del.
Varför skulle inte en åklagare anse att detta har något allmänintresse menar du?

Citat:
Jag backar inte på den punkten.
Okej, vilket annat förtalsmål har haft samma mängd människor som står och skriker efter upprättelse då?

Du påstår att det gällde vilket förtalsbrott som helst så något borde du kunna nämna?
Citera
2024-04-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Måste jag?

Per blev lurad. Bedrägeri!

Så att jag förstår dig rätt. Han sköt i huvudet på en docka, men trodde att det var en människa?

Det är inte mord.

Ja det stämmer, försökte förklara för den jag citerade att man inte alltid gör något olagligt bara för man försöker.
Citera
2024-04-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergRhoshQlobban
vad trevligt att du loggade in.
det låter mer som ett mordförsök.

en pedofil groomar ett barn på nätet.
åker pedofilen dit för våldtäkt?
nej men rimligtvis grooming

Det du fullständigt ignorerar är att inget barn är inblandat i fallet.
Citera
2024-04-07, 00:28
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saren
Det du fullständigt ignorerar är att inget barn är inblandat i fallet.
Det du ignorerar är uppsåtet.
Citat:
Ursprungligen postat av Saren
Ja det stämmer, försökte förklara för den jag citerade att man inte alltid gör något olagligt bara för man försöker.
Per ville döda en människa och handlade aktivt. Vad blir brottsrubriceringen?
Senast redigerad av sunless 2024-04-07 kl. 00:31.
Citera
2024-04-07, 00:32
Medlem
https://dumpen.se/2024/01/05/polisens-it-forensiker-och-gadda-i-ett-napp-342-uppsala/
glasklar grooming
"när fyller du 15"
"gillar du om man tar dig på rumpan"
"måste ta hand om en grej först eftersom någon suttit och teasat mig hela dagen"
"men är också väldigt grov"
skickar dickpic.

Produktionstekniker Sveriges Radio April-Dec 2016
Ljudtekniker Sveriges Radio Maj 2017- Aug 2017
Polismyndigheten Aug 2017- present

jobbat på SVT Sveriges radio också nu förstår man varför så många här kommer in och försvarar.
Senast redigerad av SergRhoshQlobban 2024-04-07 kl. 00:52.
Citera
2024-04-07, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Jag har mycket större kunskap och erfarenhet av både lagen och domstolar än du så lite ödmjukhet vore på sin plats.
Det tror jag vad jag vill om.

Citat:
Vill du fastna på ordet allmänintresse så för all del.
Varför skulle inte en åklagare anse att detta har något allmänintresse menar du?
För att, som jag sa, att allmänintresse i juridisk mening inte är samma sak som att en stor pöbel vill veta.

För övrigt har jag inte sagt att jag är säker på att det inte kommer att bedömas som att det inte har ett allmänintresse. Jag förklarar bara att huruvida det har det eller inte inte beror på storleken på deras facebookgrupp.

Citat:
Okej, vilket annat förtalsmål har haft samma mängd människor som står och skriker efter upprättelse då?

Du påstår att det gällde vilket förtalsbrott som helst så något borde du kunna nämna?
Du har totalt missuppfattat den diskussionen. Om du hade förstått innebörden hade du förstått att det är helt meningslöst att begära att jag presenterar en dom.
Citera
2024-04-07, 00:45
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Du hajjar fortfarande inte?
Vad du referade till handlar det inte om.
Dumpen, Allvarligt, du är ju vaken och cool...

Du talar i gåtor min vän. Jag är uppenbarligen varken tillräckligt vaken, cool eller intelligent för att begripa vad du retar upp dig så infernaliskt på!

Nån skrev något om att Lamotte fått på tafsen för att han uttalat något om att en vänsterjournalist som är djurplågare. Detta fick mig att fälla en - ogenomtänkt - kommentar, om Busch. Semantiska felskrivningar. Inte dömd, ett strafföreläggande. Skadestånd? Inte f_n vet jag vad det heter. Jag är införstådd att denna tråd handlar om Dumpen.

Så. Nu får du gärna utveckla vad som är den stora grejen med detta. Det skrivs alla möjliga vansinnigheter på Flashback, men av din reaktion att döma har jag slagit nån slags rekord. Jag har inga problem att medge att jag haft fel men du får ge mig lite hjälp på traven.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2024-04-07 kl. 00:50.
Citera
2024-04-07, 00:45
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Bra, då vet jag vilken nivå du vill hålla diskussionen på.

Men för att fortsätta. Varför har ingen gädda ens åtalats för det?
Citat:
och vad är då detta?

https://dumpen.se/2022/11/01/atal-mot-napp-96/
Mannen som ville ta med sitt barn (napp #96)

Igår skrev Aftonbladet om en man som greps av polis misstänkt för våldtäkt mot barn. Mannen skulle ha en koppling till en webbsida. Detta är fallet som man skrev om.

Han började som vilken gädda som helst genom att kontakta fyra av våra barnkonton. Vi åkte iväg för att möta honom, men han blev misstänksam och uteblev.

Via en incestgrupp fick mannen senare kontakt med ”Hanna”. Hanna och mannen bestämde att de skulle träffas och gemensamt förgripa sig på väninnan Tess 1.5 åring när mannen plötsligt blandar in sin egen tvååring i chatten.

Han berättar tydligt vad han gjort med sitt barn (dessa delar är till stor del borttagna och blurrade) och han berättar vad han vill göra. När mannen lämnar ut sitt swishanslutna telefonnummer till Hanna, så får vi möjlighet att kontrollera med folkbokföringen huruvida han faktiskt hade vårdnaden om en tvååring. När det visade sig vara fallet och han erbjöd sig att ta med barnet på träffen så försökte vi förmå honom att först lämna barnet på dagis.

När han kom till mötesplatsen kom han alltså utan barn. Han gick fram till mig och frågade om jag är ”Hanna”. Resten av konfrontationen kan ni se på videon.

Efter konfrontationen kontaktades socialförvaltning och polis som agerade blixtsnabbt. Två socaltjänsthandläggare kom ut till platsen för att ta emot orosanmälan. Flickan omhändertogs omedelbart från dagis. Polisen gjorde husrannsakan i mannens bostad och mannen sitter nu anhållen misstänkt för våldtäkt mot barn.

att det inte sker mer frekvent har uppenbarligen sin förklarning som inte vi vet utan får gissa oss till
korruption kallas det, kan va nämndemän från centerpartiet pedofilerna, kapten klänning som fick knappt något straff som den frimurare han är. varför ställer du frågor som du vet är offtopic?
Ja, han vart ju misstänkt för våldtäkt mot barn, inte för att det var något brott att chatta med ett låtsasbarn.

Vidrig människa för övrigt. Där gjorde Dumpen verkligen ett bra jobb!
Citera
2024-04-07, 00:47
Avslutad
Citat:
och vad är då detta?

https://dumpen.se/2022/11/01/atal-mot-napp-96/
Mannen som ville ta med sitt barn (napp #96)

Igår skrev Aftonbladet om en man som greps av polis misstänkt för våldtäkt mot barn. Mannen skulle ha en koppling till en webbsida. Detta är fallet som man skrev om.

Han började som vilken gädda som helst genom att kontakta fyra av våra barnkonton. Vi åkte iväg för att möta honom, men han blev misstänksam och uteblev.

Via en incestgrupp fick mannen senare kontakt med ”Hanna”. Hanna och mannen bestämde att de skulle träffas och gemensamt förgripa sig på väninnan Tess 1.5 åring när mannen plötsligt blandar in sin egen tvååring i chatten.

Han berättar tydligt vad han gjort med sitt barn (dessa delar är till stor del borttagna och blurrade) och han berättar vad han vill göra. När mannen lämnar ut sitt swishanslutna telefonnummer till Hanna, så får vi möjlighet att kontrollera med folkbokföringen huruvida han faktiskt hade vårdnaden om en tvååring. När det visade sig vara fallet och han erbjöd sig att ta med barnet på träffen så försökte vi förmå honom att först lämna barnet på dagis.

När han kom till mötesplatsen kom han alltså utan barn. Han gick fram till mig och frågade om jag är ”Hanna”. Resten av konfrontationen kan ni se på videon.

Efter konfrontationen kontaktades socialförvaltning och polis som agerade blixtsnabbt. Två socaltjänsthandläggare kom ut till platsen för att ta emot orosanmälan. Flickan omhändertogs omedelbart från dagis. Polisen gjorde husrannsakan i mannens bostad och mannen sitter nu anhållen misstänkt för våldtäkt mot barn.

att det inte sker mer frekvent har uppenbarligen sin förklarning som inte vi vet utan får gissa oss till
korruption kallas det, kan va nämndemän från centerpartiet pedofilerna, kapten klänning som fick knappt något straff som den frimurare han är. varför ställer du frågor som du vet är offtopic?
Det han blev anhållen för är inte sexchatten med gäddorna, utan de andra faktiska brotten han erkände i chattarna.
Citera
2024-04-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Har du ett sådant exempel, där dumpen kontaktat familjen?

Sara Nilsson skriver till och med själv att det är jobbigt att ringa upp och informera familj och/eller partner.

https://arbetet.se/2022/06/09/patrik-sjobergs-skratt-visar-hur-dumpen-ser-pa-de-anhoriga-barnen/
Citera
2024-04-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Ja, han vart ju misstänkt för våldtäkt mot barn, inte för att det var något brott att chatta med ett låtsasbarn.

Vidrig människa för övrigt. Där gjorde Dumpen verkligen ett bra jobb!

Citat:
Det han blev anhållen för är inte sexchatten med gäddorna, utan de andra faktiska brotten han erkände i chattarna.

enligt er så kan han ju också anmäla dumpen för förtal, iom att det inte var något riktigt barn han chattade med.

att han förgrep sig på sitt egna barn är ju ett separat åtal eller?

vad säger ni till ert försvar?

inte lätt att vara pedofilapologet....
Citera
2024-04-07, 01:09
Avslutad
Citat:
enligt er så kan han ju också anmäla dumpen för förtal, iom att det inte var något riktigt barn han chattade med.
Ja, det kan han, men det är inte beroende av att det inte var ett riktigt barn.

Citat:
att han förgrep sig på sitt egna barn är ju ett separat åtal eller?
Separat och separat. Han är inte åtalad för handlingen att snacka sex med Dumpen. Ingen gädda är det. Är inte det lite märkligt om du nu skulle ha rätt i att det det gör är brottsligt?

Citat:
vad säger ni till ert försvar?
Vi har inget att försvara. Det enda vi gör är att förklara rättsläget för imbeciller.

Citat:
inte lätt att vara pedofilapologet....
Vad menar du med pedofiliapologet och vilka är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in