2024-04-06, 23:50
Avslutad
[quote=sunless|87897963]Citera.

Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det påverkar debatten att ta önsketänkande som fakta så det är lite respektlöst.

Att hålla tyst om en sån sak är brottsligt.
Dumpen har råd med en bra advokat så summan av kardemumman är att de inte kommer få straffet ni vill se.

Citat:
Jag behöver inte rädda dig om du är påväg att skadas eller dö. Är det vad du tror?
Nej, och det är helt obegripligt varför du tar upp det. Har inte sagt någonting som ens antyder det.
Citera
2024-04-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergRhoshQlobban
jag har inte skrivit att ni pedofilapologeter "tycker synd om peddon", det är helt och hållet dina egna ord. men tack för att du get en inblick i hur pedofilapologeter tänker. och att ni vet hur ni framstår som.

och vad är det för värdelös liknelse, hur dum i huvudet är du?
det finns ingen på hela flashback som kan se någon liknelse i ditt exempel på känsloargument.

peddot försökte träffa ett barn i sexuellt syfte
peddot lyckades inte för att det var en vuxen som jobbade undercover
apologeterna: det är inte olagligt att chatta med en vuxen

en bättre liknelse vore:
svenhelsing skulle hämta ut knark på posten men tullen hade bytt ut det till oregano.
svenhelsing: oregano är inte olagligt.

det är glasklar grooming precis som exemplet är glasklart narkotikabrott.

Per är på skjutbanan och ringer en kompis och ber honom ta med en människa till skjutbanan, sätta människan vid måltavlorna fastbunden med huva så per sedan kan skjuta honom i huvudet.
Per skjuter rakt i huvudet men det han inte vet var att det var en docka egentligen.
Åker Per ditt för mord menar du?
Citera
2024-04-06, 23:55
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, och det är helt obegripligt varför du tar upp det. Har inte sagt någonting som ens antyder det.
Det är brottsligt att hålla tyst om en sån sak skrev jag.
Du skrev brottsligt att hålla tyst.

Jag hade inte det. Men rent juridisk så är det.
Du börjar bli trött märker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Att det finns många i allmänheten som är intresserade är inte samma sak som allmänintresse i den här meningen. Det är klart att det alltid finns nyfikna typer, men det rättfärdigar inte förtal.
Vad rättfärdigar förtal?
Citera
2024-04-07, 00:00
Avslutad
Citat:
Det är brottsligt att hålla tyst om en sån sak skrev jag.
Du skrev brottsligt att hålla tyst.

Jag hade inte det. Men rent juridisk så är det.
Du börjar bli trött märker jag.
Jo, jag blir rätt trött när du bara märker ord för att dra ut på debatten. Vilket lagrum hänvisar du till när du sa att det var brottsligt att hålla tyst om en sådan sak?
Citera
2024-04-07, 00:00
Medlem
Citat:
Det jag "svamlar" om är att försöka förklara för dig att allmänintresse inte är samma sak som att det finns hundratusentals människor som vill göra en sak. Helt oavsett vad du tycker om det så är det inte vad som menas med det i juridisk bemärkelse.
Fortfarande en massa irrelevant svammel... Det står ingenting om "allmänintresse" i förtalslagen utan det var jag som sa det så släpp den termen helt om du har svårt att förstå vad som menas. I lagen står det "med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken". Vad skulle kunna vara mer försvarligt än allmänhetens intresse?
Citat:
Det handlade om den användarens argumentation. Inte att det skulle ha juridisk bäring att argumentera på det sättet.

Det kan vi väl enas om om det gör dig glad, men det är föga relevant.
Nej, det var din helt egna argumentation att man skulle kunna föra ett liknande resonemang kring alla förtalsbrott, men bra att du backar på det och erkänner att detta fall är unikt.
Senast redigerad av Haschpundaren 2024-04-07 kl. 00:03.
Citera
2024-04-07, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SergRhoshQlobban
förut så var pedofilapologeternas ursäkter att pedofilerna blir utsatta för andras missaktning och far illa (känsloargument)
sedan skiftar man till att pedofilerna aldrig skulle grooma barn om det inte vore för dumpen.

menar du att det är dumpen som groomar missanpassade män att bli pedofiler? och att det är vad som hänt med it forensikern från polisen som sitter och skryter i dumpenchatten?

hör du inte hur illa det låter?
Om det är brottsligt av gäddorna när de pratar med Dumpen i tron att det är barn, varför har ingen åtalats för det?
Citera
2024-04-07, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Fortfarande en massa svammel det står ingenting om "allmänintresse" i förtalslagen utan det var jag som sa det. I lagen står det "med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken". Vad skulle kunna vara mer försvarligt än allmänhetens intresse?
Jag har bara försökt förklara för dig hur det ligger till när lagen tolkas i domstolar. Kallebrogen, som är erkänt kunnig i det här forumet, säger samma sak. Om du vill tro oss eller inte är upp till dig.

Citat:
Nej, det var din helt egna argumentation att man skulle kunna föra ett liknande resonemang kring alla förtalsbrott, men bra att du backar på det och erkänner att detta fall är unikt.
Jag backar inte på den punkten.
Citera
2024-04-07, 00:04
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Jo, jag blir rätt trött när du bara märker ord för att dra ut på debatten. Vilket lagrum hänvisar du till när du sa att det var brottsligt att hålla tyst om en sådan sak?
Om jag ser att du är på väg att dö och kan förhindra att du dör, men väljer att inte rädda ditt liv………

Vållande till annans död kallas det för.

Om jag ser att barn blir våldtagna och inte anmäler. Dvs SvenHelsing i ett nötskal. Vad tror du det brottet heter?
Citera
2024-04-07, 00:06
Avslutad
Citat:
Om jag ser att du är på väg att dö och kan förhindra att du dör, men väljer att inte rädda ditt liv………

Vållande till annans död kallas det för.

Om jag ser att barn blir våldtagna och inte anmäler. Dvs SvenHelsing i ett nötskal. Vad tror du det brottet heter?
Då frågar jag en gång till. Vilket lagrum hänvisar du till?
Citera
2024-04-07, 00:14
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Då frågar jag en gång till. Vilket lagrum hänvisar du till?
Måste jag?
Citat:
Ursprungligen postat av Saren
Per är på skjutbanan och ringer en kompis och ber honom ta med en människa till skjutbanan, sätta människan vid måltavlorna fastbunden med huva så per sedan kan skjuta honom i huvudet.
Per skjuter rakt i huvudet men det han inte vet var att det var en docka egentligen.
Per blev lurad. Bedrägeri!

Så att jag förstår dig rätt. Han sköt i huvudet på en docka, men trodde att det var en människa?

Det är inte mord.
Citera
2024-04-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saren
vad trevligt att du loggade in.
det låter mer som ett mordförsök.

en pedofil groomar ett barn på nätet.
åker pedofilen dit för våldtäkt?
nej men rimligtvis grooming
Citera
2024-04-07, 00:18
Avslutad
Citat:
Måste jag?
Nej, faktiskt inte. Är ändå rätt less på att du drar allting i långbänk och varje fråga till dig resulterar i massa onödigt ordmärkeri och en massa svepande ovidkommande drygheter i syfte att få mig att tröttna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in