2024-04-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ja, Bumbi borde ju ha alla 3 delarna.
På dig lät det revolutionerande med 1 av 3.

Om du läser dokumentet som jag skickade med så ser du att hon har alla tre-

Men att jag poängterade specifikt detta för att det var annorlunda jämfört med förra gången när hon fick förvaltare då det inte var något som förvaltaren hade.

Därav min kommentar. Men förstår att läsförståelsen kan vara knepig för vissa
2024-04-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frida.Frida
Egentligen hoppas jag bara att hon får hjälp och slutar jaga pengar för att spela och får hjälp att må bra utan spel. Men tror tyvärr inte att hon kommer ge upp spelandet.

Nu verkar det ju som att hon håller sig från live mm för att inte synas och tror att hon slipper förvaltare som tar hand om hennes ekonomi. Samtidigt verkar hon jaga folk som hon kan ha samarbeten med så det inte syns.

Hon kommer givetvis försöka göra som sist, undvika förvaltarskapet. Denna gången blir det mycket svårare dock då hon inte har någon OFinkomst. Men hon kommer ju låna andras spelkonton och tigga pengar likt hon gör idag. Förhoppningsvis stryps alla hennes swishnummer så det inte finns möjlighet att skicka pengar. Lär nog bli mycket av "Buhuuu jag har inte ätit på 3 veckor".
2024-04-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrinityMatrix
Ja, hon behöver verkligen personal omkring sig. Att ta bort telefon och internet helt är varken schysst eller görbart när det gäller Bumbi. På ett boende kan hon få övervakad användning så hon inte kan kan få swish av en 12-åring t ex.
Lss boende är frivilligt och ingen kan övervaka eller begränsa henne. Endast förvaltare som kan göra sånt
2024-04-06, 20:47
Medlem
mrDarcys avatar
Hon är tyvärr för frisk för lss
2024-04-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Hon är tyvärr för frisk för lss
Det skulle jag inte vilja påstå. Hon klarar ju inte sig i vardagen. Lever på chips, godis och lura av människor pengar. Vet de som är betydligt friskare än vad Bumbi är som hamnat på serviceboende med personal. Dessutom grov spelmissbrukare.
2024-04-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Hon kommer givetvis försöka göra som sist, undvika förvaltarskapet. Denna gången blir det mycket svårare dock då hon inte har någon OFinkomst. Men hon kommer ju låna andras spelkonton och tigga pengar likt hon gör idag. Förhoppningsvis stryps alla hennes swishnummer så det inte finns möjlighet att skicka pengar. Lär nog bli mycket av "Buhuuu jag har inte ätit på 3 veckor".

Det verkar ju som hon försöker fixa of utan att det syns.
2024-04-06, 21:08
Medlem
DayNites avatar
Nu har hon börjat fiska efter människor som vill käna snabba pengar, allt tas via telegram med henne
Förmodligen pengatvätt
2024-04-06, 22:41
Medlem
Citat:
Det skulle jag inte vilja påstå. Hon klarar ju inte sig i vardagen. Lever på chips, godis och lura av människor pengar. Vet de som är betydligt friskare än vad Bumbi är som hamnat på serviceboende med personal. Dessutom grov spelmissbrukare.
Lss är frivilligt oavsett. Sen KAN förvaltare "tvinga" men det är inte så vanligt.
2024-04-06, 23:04
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Jo..jag ser o håller med dig i sllt! Dock syftar jag på samhällets brister som ej funkar. Personligen tycker jag oxå hon borde in på hem..lära sig rutiner o aktiviteter dagtid..men hoppas kan vi ju😃😃
2024-04-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katlass
Lss är frivilligt oavsett. Sen KAN förvaltare "tvinga" men det är inte så vanligt.

Men i Bumbis fall borde det ju gå att tvinga henne bo på ett hem.

Bumbi är på en väldig låg nivå mentalt, hon förstår verkligen inte hur hennes handlingar leder till konsekvenser.
Hon kan inte räkna, hon kan inte läsa eller någon som t ex en 12 åring klarar av.
2024-04-06, 23:33
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchLT
Om du läser dokumentet som jag skickade med så ser du att hon har alla tre-

Men att jag poängterade specifikt detta för att det var annorlunda jämfört med förra gången när hon fick förvaltare då det inte var något som förvaltaren hade.

Därav min kommentar. Men förstår att läsförståelsen kan vara knepig för vissa

Du argumenterar ju som ett fruntimmer.
Bumbi ska ha alla 3 delar och då behöver ingen del poängteras.

Snarare tvärt om: skulle hon exempelvis klara av att sköta sin egen hygien/sjukvård/tandvård på ett exemplariskt sätt så skull den del där detta ingår kunna utelämnas.

Men nej, Bumbi ska ha alla 3 delar och då är det fullt ut, och det förstår de som kan överförmynderi. Å det gör uppenbarligen inte du.
2024-04-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Men i Bumbis fall borde det ju gå att tvinga henne bo på ett hem.

Bumbi är på en väldig låg nivå mentalt, hon förstår verkligen inte hur hennes handlingar leder till konsekvenser.
Hon kan inte räkna, hon kan inte läsa eller någon som t ex en 12 åring klarar av.
Ja det är möjligt. Men det kommer ju inte hända om det inte blir tvångsvård och det kommer det inte bli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in