2024-04-03, 16:35
Medlem
66ccskyhawks avatar
de är fullbokade 1.5 månad frammåt enl hemsidan så de vet nog vad de håller på med.
riktigt seriösa felsökningar på deras youtubekanal, tesla är inte felfria
Citera
2024-04-03, 17:05
Medlem
De är väl de enda som kan få en Tessla att hålla lite längre genom att inte byta ut allt som går sönder, de lagar istället 😂
Senast redigerad av Eldaren 2024-04-03 kl. 17:08.
Citera
2024-04-03, 20:06
Medlem
Symptms avatar
Jag är bekant med en av deras elektriska felsökare, en av dom bästa i sverige.
Citera
2024-04-03, 20:18
Medlem
Den gamla hemsidan var bättre.

Nya hemsidan ser ut som skit och gör att dom verkar opålitliga, är nu bara en sunkig mek i mängden bland alla andra istället för att vara nischade och experter. Framgick tydligt med förra sidan dom var the real deal.
Citera
2024-04-04, 02:15
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Är det här ett seriöst företag?
Jag hittar lite här på FB men det är trådar som är låsta.
Dom verkar ju vara kompetenta på Tesla och annat Amerikanskt skräp, och jag har en Tesla som behöver service och blev rekommenderad att kontakta Grufman bil, men hemsidan gör att det känns oseriöst.
Någon som har erfarenhet av dom bra eller dåligt?

http://grufmanbil.se/

Har inte anlitat de själv, men hört enormt bra av de som gjort så för sina Teslor. De är tydligen väldigt duktiga på de.
Citera
2024-04-04, 15:04
Medlem
StigEngstroms avatar
Ägare Grufman är ökänd i kommunen, både på gott och ont. Ett väldigt speciellt original som har en del tokigheter för sig men även gör bra för kommunen.
Med det sagt är företaget säkert bra, har seriöst rykte vad jag vet.
Citera
2024-04-04, 21:51
Medlem
Driftstopps avatar
Tycker de är jävligt seriösa. De flesta mekaniker kan inte hålla på med mjukvaru programmeringar i styrdon från grund utan färdig bin filer, kontrollera spikningar, felsöka cim moduler, peta in rätt parametrar i styrprogram och ha säkerhetsaccess till stöldlås och immo.

När en kund har elfel eller mjukvaru fel så behöver man nästan alltid skicka kunden till bilmärkets anslutna verkstad inte bara en auktoriserad verkstad utan en som har portal öppning för säkerhetsaccess/bilmärket egna program och kan gå in med läsare. De verkar ha allt detta.

Deras felsökningar i vissa fall är helt sjukt långtgående nästan som man tror de har Asperger.
Senast redigerad av Driftstopp 2024-04-04 kl. 22:07.
Citera
2024-04-05, 22:28
Medlem
vemvisstes avatar
Konstigt att Grufman just nu har uppmärksammat tråden och spenderar massor av pengar för att uppgradera sig, fan vet om jag inte tar åt mig lite av att vara orsaken till det i egenskap av att vara TS!
Nu börjar det ju se bra ut.
https://grufmanbil.se/
Citera
2024-04-05, 22:45
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakersson
Den gamla hemsidan var bättre.

Nya hemsidan ser ut som skit och gör att dom verkar opålitliga, är nu bara en sunkig mek i mängden bland alla andra istället för att vara nischade och experter. Framgick tydligt med förra sidan dom var the real deal.
Där är vi inte ense, den nya sidan har ju implementerat allt det jag eftersökte, och det är inget litet och billigt jobb dom har att göra innan allt lirar korrekt, så hatten av för Grufman som tar till sig åsikter och gör något åt det.
Ja jag vet nu av egen erfarenhet att dom är den mest kompetenta firman om man äger en Tesla med reparationsarbete. Så ja Grufman skall ha all heder för att vara dyra men bäst och mest kompetenta.
Citera
2024-04-06, 09:27
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ett seriöst företag i dessa tider där vi kontrollerar upp allt via Internet borde väl kunna lägga några kronor på en bättre hemsida?
Men tack för svar kontaktar dom och gör en bedömning av företaget via telefon.
Nu är jag inte ute efter det omöjliga utan en ren service av min bil, det kryllar ju inte av Tesla firmor direkt.
http://grufmanbil.se/info/319/

Ingen verkar ha länkat till deras YT-kanal än så här kommer den:
https://www.youtube.com/@grufmanbilab/videos
Om du inte blir övertygad om deras kompetens då så vet inte jag.
Citera
2024-04-06, 22:15
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ett seriöst företag i dessa tider där vi kontrollerar upp allt via Internet borde väl kunna lägga några kronor på en bättre hemsida?
Men tack för svar kontaktar dom och gör en bedömning av företaget via telefon.
Nu är jag inte ute efter det omöjliga utan en ren service av min bil, det kryllar ju inte av Tesla firmor direkt.
http://grufmanbil.se/info/319/

Dom bästa firmorna brukar inte ens finnas på nätet, dom lever på mun till mun metoden och har så fullt upp att det sista dom hade tänkt på är att skaffa en hemsida.
Citera
2024-04-08, 22:34
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Dom bästa firmorna brukar inte ens finnas på nätet, dom lever på mun till mun metoden och har så fullt upp att det sista dom hade tänkt på är att skaffa en hemsida.
Då är det väl konstigt att dom uppmärksammade kritiken och satsar pengar på att åtgärda det.
Grufman är proffs och bästa verkstaden jag har anlitat efter att jag gjort en bakgrundskontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in