2024-04-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Hade flickan fått någon som helst uppfostran och vägledning från sin familj hade hon INTE umgåtts med negrer och definitivt inte parat sig med en.

Hemskt att ens tänka tanken men de är jävligt medansvariga till tragedin.

Med tanke på saga själv var typ neger tycker jag isf hennes mamma skulle följt samma råd för 21 år sen

https://www.krimfup.se/resources/uploads/articles/17115737371711570779rebro-TR-B-2686-23-Aktbil-149-Fr%20(1).webp
Citera
2024-04-06, 16:25
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
Om den här horungen inte får 18 år eller mer blir jag LIVRÄDD för det svenska rättssystemet!

Negrer får låga straff i Sverige.. Skulle tippa på att han är ute om 6år eller så.
Citera
2024-04-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Offrets familj mår så klart oerhört dåligt. De befinner sig i ett känslomässigt helvete. Låt dem vara.

Mer intressant hade varit att veta hur tugget går hemma hos mördarens klanmedlemmar. Sörjer de för flickan och det ofödda barnet, förbannar de mördaren och tar avstånd från både honom och hans handlingar? Högst tveksamt. I bästa fall är det spridda skurar. För det är så det fungerar, det är radikala skillnader mellan VI och DEM. Ju förr människor börjar fatta det och börjar röstar på politiker som agerar utifrån detta faktum, desto bättre.

Detta mord är bortom ens förstånd (vilket det är med alla mord) och så vitt jag har sett så är detta inte accepterat, har aldrig och kommer aldrig att vara det heller. Vissa går så långt i sociala medier att man helt enkelt tvivlar på hans ursprung, just för att detta brott är så hemskt med förlust av 2 oskyldiga liv. Han har förlorat sitt ansikte i denna värld och i nästa. Jag tvivlar väldigt starkt på att någon över huvudtaget ställer sig på hans sida, varesig det är hans familj eller någon annan för den delen.
Citera
2024-04-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Med tanke på saga själv var typ neger tycker jag isf hennes mamma skulle följt samma råd för 21 år sen

https://www.krimfup.se/resources/uploads/articles/17115737371711570779rebro-TR-B-2686-23-Aktbil-149-Fr%20(1).webp

Men skärp till dig för fan ! Om du vore lite insatt i saker och ting så borde du veta vid det här laget att Sagas pappa är helsvensk och att hennes mamma är adopterad från Thailand när hon var 3 månader.
Citera
2024-04-06, 17:41
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monisnio
Detta mord är bortom ens förstånd (vilket det är med alla mord) och så vitt jag har sett så är detta inte accepterat, har aldrig och kommer aldrig att vara det heller. Vissa går så långt i sociala medier att man helt enkelt tvivlar på hans ursprung, just för att detta brott är så hemskt med förlust av 2 oskyldiga liv. Han har förlorat sitt ansikte i denna värld och i nästa. Jag tvivlar väldigt starkt på att någon över huvudtaget ställer sig på hans sida, varesig det är hans familj eller någon annan för den delen.

När det gäller utomeuropeiska män som begår brott mot kvinnor så är det ofta familjen som gett dem värderingarna och idéerna om att det är förlåtligt att vara gränsöverskridande så länge det sker på "rätt" sätt, mot "rätt" person och av "rätt" orsak. Utomeuropeiska familjer brukar försvara sina förövare när brottet är utfört mot kvinnor som inte matchar deras uppfattning om anständighet. Detta är ett utmärkt exempel på där en hel familj ska förlora sina medborgarskap och få hjälp ut ur landet.
Citera
2024-04-06, 17:47
Medlem
Citat:

Nae, tyvärr så stödjer familjen honom i hans groteska mord.
Citera
2024-04-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Nae, tyvärr så stödjer familjen honom i hans groteska mord.

Hur vet du det? Har jag missat detta ur FUP:en?
Citera
2024-04-06, 18:04
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junifived69
Kan du snälla lämna lite källor på denna delen.

”Enligt Koranen ska ju alla otrogna halshuggas, lemlästas och doppas i kokande olja så hans illdåd följer muslimska traditioner”

Du utrycker dig utifrån din egna agenda, förmodligen så hatar du islam vilket leder till sånna här yttranden vilket du har rätt till.

Tror du på fullaste allvar att koranen och islam uppmuntra till att alla otrogna ska halshuggas. Med tanken på hur många muslimer det finns så hade hela världen stått i lågor för att de hade gjort det till sitt jobb att utrota ”otrogna” till varje precis även om de dör på vägen då man blir martyr enligt vissa islamiska extremister. Läs koranen själv ps finns en stor risk för att du själv blir muslim Hahah

Tack och lov är inte alla muslimer islamister. Dessvärre är en ansenlig del av muslimerna djupt religiösa vilket i islamska stater påverkar både kvinnor och minoritetsreligioner negativt. De islamistiska bokstavstrogna grupperingarna som finns i världen och drömmer om ett kalifat kallas inte grundlöst för terrorister. Den som följer islam (eller gamla testamentet) bokstavstroget, faller under vad som i väst kallas för terrorist och/eller psykopat, och kan definitivt inte leva i ett modernt demokratiskt samhälle. Somalier är i regel fundamentalistiska sunniter som dessutom är fullständigt hjärntvättade av sin klan- och hederskultur.

Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Önskar också källa på det, dummaste jag läst.

Åttonde suran vers tolv:
Jag skall injaga skräck i deras hjärtan som är otrogna. Halshugg dem och hugg av dem alla fingrarna.

Fråga till tråden:
Hur långt gången var Saga? Ett foster kan med lite tur överleva från v23.
https://ki.se/forskning/neonatalvard-fran-overlevnad-till-en-vision-om-livslang-halsa
Citera
2024-04-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
När det gäller utomeuropeiska män som begår brott mot kvinnor så är det ofta familjen som gett dem värderingarna och idéerna om att det är förlåtligt att vara gränsöverskridande så länge det sker på "rätt" sätt, mot "rätt" person och av "rätt" orsak. Utomeuropeiska familjer brukar försvara sina förövare när brottet är utfört mot kvinnor som inte matchar deras uppfattning om anständighet. Detta är ett utmärkt exempel på där en hel familj ska förlora sina medborgarskap och få hjälp ut ur landet.

Det kanske är så i vissa fall men kulturer och värderingar skiljer sig avsevärt bland många länder.
Jag menar på att hedersmord som motiv har inte och förekommer inte bland den somaliska gruppen.

Oavsett så hoppas jag att GM döms och utvisas i detta fall, mycket tyder trots allt på att han är skyldig.
Citera
2024-04-06, 20:03
Medlem
Imzadis avatar
Now MailOnline has traced Ibrahim's mother and she has broken her silence to discuss the case for the first time - and deny her own anti-Swedish bigotry could explain what happened.

Istar Yusuf Nuh, 42, instead insists she would have warmly received Saga into her family as well as the unborn baby son she was carrying when she was killed.

The mother-of-three told us she did not have problems with her son dating a non-Muslim and that Saga's death had robbed her of a grandson she would have loved.

She admitted her son had never brought Saga home and that she was unaware until after she died that she had been in a relationship with her son and was seven months pregnant by him.

She told us: 'I would have been happy if Amin had met a girl and for me it wouldn't matter if she was Swedish or not.

'I would have been happy if he showed me the girl. If Amin had come home and told me that he had got a girl pregnant, I would have been happy to become a grandmother, and especially a young grandmother.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13278759/Somalian-refugee-boyfriend-accused-strangling-pregnant-Swedish-girlfriend-honour-killing.html
Citera
2024-04-06, 21:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Det kanske är så i vissa fall men kulturer och värderingar skiljer sig avsevärt bland många länder.
Jag menar på att hedersmord som motiv har inte och förekommer inte bland den somaliska gruppen.

Oavsett så hoppas jag att GM döms och utvisas i detta fall, mycket tyder trots allt på att han är skyldig.

Utfrysning är seden för den somaliska gruppen, inte mord. Men däremot innebär religionen samt klan- och hederskulturen pissig syn på kvinnan, och våld är vanligt inom gruppen dvs våld mot kvinnor och barn. När våld är en del av maktspråket så ligger steget till dödligt våld betydligt närmare än för en person som växt upp med att våld är en skam. Den här killens bakgrund är högst sannolikt den främsta förklaringen till att han mördat sin gravida flickvän.
Citera
2024-04-06, 21:42
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Negrer får låga straff i Sverige.. Skulle tippa på att han är ute om 6år eller så.

Om vänstern fått bestämma då hade straffet varit ingenting, tror att den invandrade mördaren som inte gillar vita får livstid allt annat är provocerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in