Citat:
Ursprungligen postat av
800kg
Har du testat Powerstrings eller Kirschbaum? Också tyska. Najs med lite färger på strängarna!

Nej, ingen av dem. Har du någon favorit? Lite färg är nice, bara det inte blir en skrikig "neon"-känsla över det. Mina är milt olivgröna, tycker det är perfekt. Jag var inne på någon obskyr amerikansk strängtillverkares hemsida för ett tag sedan. Trodde först jag hade hamnat på en sida för godissnören eller något, så jävla många "tilltalande" färger, nästan självlysande.
Jag har annars i snart 10 år kört hybridbädd med natursena(main) och Luxilon Alu Power(crosses) varvat med fullbädd rpm blast. Det är först senaste åren som jag har experimenterat med lite andra senor. Tidigare körde jag alltid på tills en sträng gick av. Numera strängar jag om efter 5-7 sessioner, och då är det ju fint att slippa slanta upp för natursenan varje gång.
Kör fortfarande hybriduppsättningen i ett av mina racketar, men har kört mest med lite "udda" stängval annars.
Såg för ett tag sedan en kille på tuben som testat 70 strängar och gjort en rangordning. Det är såklart inget som säger särskilt mycket, men bestämde mig ändå för att beställa ett set av varje sträng som han hade listat som topp3, nämligen Tourna Big Hitter Silver 7, Solinco Confidential, och Grapplesnake Tour Sniper.
Tyckte faktiskt alla tre var trevliga. Tourna-strängen hade jävligt vassa kanter, formad som ett heptagon(eller vad det heter), alltså att tvärsnittet har 7 kanter. De andra strängarna är inte heller runda, men kanterna är lite mer milda i jämförelse. Vet ifan hur mycket det gör för spinn, eftersom snapback(som också påverkar spinn) blir mindre än för runda strängar. Men visst, känslan är ändå att man får lite mer grepp om bollen.
Även om de tre strängarna ovan var nice, så är det ändå den här andra senan från Grapplesnake som jag gillar bäst, alltså den jag kör med nu, Tour m8(inte Tour Sniper)
Nu är matchen igång!