2024-04-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Är du säker? För långt tillbaka i tråden skrev jag att det kunde vara mormor? För jag såg alltid mamma, mormor och dottern ihop. Såg bara dottern ensam den dagen med vuxet sällskap. Så det inte är något alla tror för att jag skrev så?

Bor mormor på Assbergsgatan? Eftersom det i häktningsframställan mot föräldrarna stod att brottet hade begåtts där... (Även om åklagaren korrigerade platsen under förhandlingen.)
Citera
2024-04-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmbr
Bor mormor på Assbergsgatan? Eftersom det i häktningsframställan mot föräldrarna stod att brottet hade begåtts där... (Även om åklagaren korrigerade platsen under förhandlingen.)

Inte troligt. Den äldsta på gatan är 67 och Lena 53, så om inte mormor fick barn väldigt ung är det inte där mormor bor. Kan ingen lokal förmåga berätta vad mormor heter så får vi koll på det?
Citera
2024-04-06, 11:18
Medlem
På mgm mammas facebook finns två kvinnor Mona och Marianne som jag kanske kan tro är mormor? Båda bor i Berghem. En kanske moster?
Citera
2024-04-06, 11:32
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmbr

Det kan exempelvis också vara så att om MGM hämtades av någon förälder efteråt när han ringt hem i panik så kan det ha varit där de möttes. Men utan att hitta uppgiften nu tror jag bestämt att den adressangivelsen togs bort senare?
Citera
2024-04-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
På mgm mammas facebook finns två kvinnor Mona och Marianne som jag kanske kan tro är mormor? Båda bor i Berghem. En kanske moster?

Är ju inte säkert att mormor heter Andersson i efternamn tänker jag 🤔
Citera
2024-04-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Är ju inte säkert att mormor heter Andersson i efternamn tänker jag 🤔

Nej, men även moster heter Andersson och därför tänkte jag det var troligt
Citera
2024-04-06, 13:31
Medlem
Citat:
Inte troligt. Den äldsta på gatan är 67 och Lena 53, så om inte mormor fick barn väldigt ung är det inte där mormor bor. Kan ingen lokal förmåga berätta vad mormor heter så får vi koll på det?
Flera av husen i bostadsområdet Assberg har inte adress Assbergsgatan utan Nilsagårdsgatan eller Sigårdsgatan. Assbergsgatan är den större gatan som är genomfartsväg.
Citera
2024-04-06, 14:07
Medlem
Citat:
Nej, men även moster heter Andersson och därför tänkte jag det var troligt

Finns en Ingrid Marianne Andersson i berghem på 76 år, och Systern (Elsa) heter Marianne i mellannamn så måste vara mormor!
Citera
2024-04-06, 16:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det kan exempelvis också vara så att om MGM hämtades av någon förälder efteråt när han ringt hem i panik så kan det ha varit där de möttes. Men utan att hitta uppgiften nu tror jag bestämt att den adressangivelsen togs bort senare?
Blev MGM hämtad på Assbergs station av föräldrarna? Tror du har rätt Venator.
Gick han efter spåret från ån så är det en lämplig plats för upphämtning.

Assberg kan komma från att det finns en järnvägsstation snett nedanför ICA MM i Skene.
Går man från skolan ner till ICA så går man först rakt genom rondellen och in på Brandstationsgatan och svänger sedan svänger in på Klevagårdsgatan som leder rakt ner till ICA.

Fortsätter man i stället rakt fram på Brandstationsgatan så leder den rakt ner till Assbergs station.
Assberg kom kanske med pga det. Felskrivning då det verkar borttaget nu enligt postare.
Men då är funderingen, varför var avspärrningarna inte där också?
Hittar inte bilden med avspärrningarna nu.

https://www.hitta.se/kartan?search=Klevag%C3%A5rdsgatan%203%20511%2062% 20Skene&st=single&sst=cmp&sids=jopufflm&srb=0&s=a9 046736
Senast redigerad av Timeout 2024-04-06 kl. 16:03.
Citera
2024-04-06, 16:52
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Assberg kan komma från att det finns en järnvägsstation snett nedanför ICA MM i Skene.
Går man från skolan ner till ICA så går man först rakt genom rondellen och in på Brandstationsgatan och svänger sedan svänger in på Klevagårdsgatan som leder rakt ner till ICA.

Fortsätter man i stället rakt fram på Brandstationsgatan så leder den rakt ner till Assbergs station.
Assberg kom kanske med pga det. Felskrivning då det verkar borttaget nu enligt postare.

https://www.hitta.se/kartan?search=Klevag%C3%A5rdsgatan%203%20511%2062% 20Skene&st=single&sst=cmp&sids=jopufflm&srb=0&s=a9 046736

Kan det vara denna bilden?

Maja i Skene:
https://imgur.com/a/1leryJx
Citera
2024-04-06, 17:00
Medlem
Venators avatar
Citat:

De kanske inte fick koll på att han blev hämtad eller var förrän i förhör med föräldrarna senare. Då kan de ha bedömt att det inte fanns behov av brottsplatsundersökning om bara en bil stannat och han klivit in.

Jag tycker minkarta.lantmateriet.se är väldigt smidig. Där finns även fastighetsgränser om man vill.
Citera
2024-04-06, 19:08
Medlem
Taggads avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
De kanske inte fick koll på att han blev hämtad eller var förrän i förhör med föräldrarna senare. Då kan de ha bedömt att det inte fanns behov av brottsplatsundersökning om bara en bil stannat och han klivit in.

Jag tycker minkarta.lantmateriet.se är väldigt smidig. Där finns även fastighetsgränser om man vill.
Nu kanske inte ert grävande syftar till att den makulerade adressen indikerar att den presumtiva upphämtingen av T*im skulle ligga till grund för grovt skyddade av brottsling? Vilket inte hämtningen i sig inte gör - heller inte om föräldrarna i förhör sagt till T*im att neka/ljuga. För att motivera ett "grovt skyddande" bör ett aktivt handlande som te,x undanskaffande av mordredskapet, blodiga kläder krävas för att nå upp till den grövre rubriceringen. Eftersom te,x arrangerande av brottsplatsen med ev, flyttning av M*aja till ån skulle rubriceras som "brott mot griftefrid" så är äben förflyttning av liket uteslutet såtillvida det inte framkommer senare i förundersökningen.
Senast redigerad av Taggad 2024-04-06 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in