2024-04-05, 21:11
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
OK, jag lämnar tråden för ett par dar och som som sagt, Ryssland är ett skitland men Ukraina är ännu sämre.
Som som sagt.
Kom med bevis på något av vad du påstår.
Citera
2024-04-05, 21:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Var enda militäranalytiker tillhör en åttondel av världen som kallas väst. Nåväl, kriget tar slut när Trump sitter i vita huset efter valet.

Det är skillnad på analys och att fabricera propaganda. Trot om du vill men de flesta analytiker som sitter i Moskva, bedömer på liknande sätt enda skillnaden är att de dom publicerar som inte Kreml vill bidrar till deras kortvariga liv.
Citera
2024-04-05, 21:19
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Att Ryssland har fått ett övertag.

Hur ser du själv på den senaste utvecklingen?

Jag är inget ryss-troll, men jag säller mig inte till klapp-mongo-kören som vägrar inse verkligheten.
Ja på slagfältet tar ryssen några meter varje dag till enorma förluster. Jag tror inte det är hållbart.
I övrigt är det uppenbart Ukraina som hela tiden slår ut rysk oljeindustri och fått Ryssland från att vara storexportör av raffinerade produkter till att bli en av världens största importörer.

Ukrainas senaste attacker mot flygbaser långt in i Ryssland är garanterat dåliga nyheter för de som tror på att Ryssland är starkt.
Med tanke på den Europeiska och Natos inställning tycker jag att det ser dystert ut för Ryssland.
Om de dessutom inte får de lån av Kina som de nu trasslat med i flera månader, vem ska de då få pengar ifrån för att hålla igång kriget?
Citera
2024-04-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
En rysk damm har brustit

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/damm-i-ryssland-har-kollapsat/

Mycket glädjande!

Tycker iofs synd om de drabbade men samtidigt tycker jag inte synd om Ryssland under nuvarande regim. De sprängde ju dammen i Ukraina medvetet.
Citera
2024-04-05, 21:25
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
En rysk damm har brustit

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/damm-i-ryssland-har-kollapsat/

Mycket glädjande!
Låter som vanligt då ryska myndigheter sparar in på underhåll. Nån korumperad jävel stoppade pengarna som skulle gå till underhåll av dammen i sin och nån entreprenörs ficka ch hoppades på att inget skulle hända i år...
Snacka om rövhålsland!
Citera
2024-04-05, 21:25
Medlem
attogs avatar
Citat:

Jag är inget ryss-troll, men jag säller mig inte till klapp-mongo-kören som vägrar inse verkligheten.

Jasså?
Hur tänkte du då?
Citera
2024-04-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Tråden bli snålare och snålare med Ukrainakramare. Gissningsvis har dom åkt till östfronten eller så förstår dom vart det barkar år. Gissar på det sistnämnda och en total delning av Ukraina lurar runt hörnet.

Oroa dig inte, vi är kvar.. det är bara så meningslöst att svara på det mesta ni påstår då vi kommer med fakta och ni svarar med vodkainfluerat påhitt och rena lögner.

När ni kommer med vettiga synpunkter eller något som det i alla fall finns någon underliggande rimlighet i så svarar vi. Så enkelt är det.
Citera
2024-04-05, 21:29
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Exakt. Det brinner upp!

Vilket oljeraffinaderi som är träffat nu?
Igen. Snart inga kvar.

Tror du att de minns hur gengas fungerar?
Citera
2024-04-05, 21:37
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jasså?
Hur tänkte du då?
Ja Token verkar ha nån diagnos då han ofta bara får till one liners och sen inte alltid svarar då det blir lite krångligt.
En annan typ i alla fall och hans tanke verkar i alla fall vara prorysk?
Vi får släppa stollarna och jobba vidare med vad som händer på slagfältet.

Nu verkar ju Ukraina verkligen vara på gång med sina nya massattacker på ryska flygfält långt i i Ryssland!

Det här kommer att sänka Putin! Tro mig!
Det sar inte här ni hörde det först, men det var nu som jag tror på det en än gång..
Citera
2024-04-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vilket oljeraffinaderi som är träffat nu?
Igen. Snart inga kvar.

Tror du att de minns hur gengas fungerar?

Biden vill och har meddelat Ukraina och Zelensky att de inte bör förstöra fler raffinaderier på Rysk territorie - på grund av att världsmarknads priset stiger på Olja. Ryssland är en av de största oljeproducerande länderna. Och också Amerika köper rysk olja och gas. De vill inte betala mer för samma mängd... för så blir det. Ju fler raffinaderier Ukraina bombar - ju högre stiger priset på olja och Ryssland blir rikare.
Citera
2024-04-05, 21:43
Medlem
Citat:

Nja, har du satt dig in Rysslands ekonomi? Om så, hur ser du på framtiden?
I egenskap av medlem i klapp-mongo-kören tror jag att framtiden är mörk för Ryssland, väldigt mörk t.o.m.

Hur i hela friden ska man kunna fortsätta sin offensiv när i princip alla kontanta medlen är slut?
De har snart bara guldreserven kvar som de redan har nallat en stor del av.

Vad tror du? Hur länge kommer man att ha ett vad du påstår är ett övertag?
Citera
2024-04-05, 21:44
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Kort analys av ryssarnas uppgifter om drönarnas färdvägar vid anfallen

Update on Ukraine’s Drone Strikes on Morozovsk, Engels-2 and Yeysk Air Bases Yesterday
https://www.youtube.com/watch?v=oxIQI8R25CM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in