Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 20:33
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kodjo/Maxida imponerar verkligen inte.

Ringer en vän på något så enkelt på ozelot

Hur långt hade du gått?
Citera
2024-03-29, 21:08
Medlem
Ja inte kan då Emir äventyra sin vänskap med sin SFI-lärare för att han var så långsam att läsa frågan i alla fall
Citera
2024-03-30, 19:43
Moderator
Dr Kings avatar
Trollpackan Maja är riktigt vass. Inleder varje svar med ”Jag skulle svara…” trots att hon är helt säker på svaret.
Citera
2024-03-30, 19:45
Medlem
DyslexiKungens avatar
Maja är riktigt skön, jag skulle säga B, Richard säger du skulle säga B, men säger du B? ja de gör jag utan livlina

Maja är otroligt kunnig
Senast redigerad av DyslexiKungen 2024-03-30 kl. 19:51.
Citera
2024-03-30, 21:11
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
En livlina kvar (ring en vän) bör ju garantera att Maja grejar åtminstone 350 000. Hoppas hon når ända upp till toppvinsten.
Citera
2024-03-30, 21:21
Medlem
Kan bara hålla med om att Maja är riktigt duktig .

Men tycker däremot det var synd att hon brände 2 livlinor på diktfrågan .

Svår fråga att be stjärnorna om hjälp på.

Hade varit bättre att ta 50/50 direkt .
Citera
2024-04-05, 19:37
Moderator
Dr Kings avatar
Tyvärr uppenbart att den vassa men också halvvirriga och lite långsamma Maja skulle vara chanslös så fort det blev dags för ”ring en vän”. Hennes stil funkar inte för att snabbt och tydligt leverera en googlingsbar uppgift till livlinan.
Citera
2024-04-05, 20:17
Medlem
Aron är ju duktig och bör kunna gå långt .

Frågan om handjur var dock rätt svår på så låg nivå .
Citera
2024-04-05, 20:31
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Aron är ju duktig och bör kunna gå långt .

Frågan om handjur var dock rätt svår på så låg nivå .
En lätt fråga som de flesta tioåringar kan utan tvekan.

Aron sitter först och babblar om hur allmänbildad han är, flickvännen håller med.
Sedan börjar han tveka lite på 5.000-nivån kring vad Japans gamla krigarklass hette (samurajer). Och på 20.000 kr dividerar han ett bra tag innan han inser att rätt ord är kronologi, urologi har han aldrig hört talas om.
En 27-åring som tvekar på dessa frågor är inte allmänbildad.
Aron kommer hanka sig kvar tills livlinorna är slut, hade programmet varat 10 minuter längre så hade han hunnit hem till Lund redan ikväll.
Senast redigerad av HobbyHitler 2024-04-05 kl. 20:34.
Citera
2024-04-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
En lätt fråga som de flesta tioåringar kan utan tvekan.

Aron sitter först och babblar om hur allmänbildad han är, flickvännen håller med.
Sedan börjar han tveka lite på 5.000-nivån kring vad Japans gamla krigarklass hette (samurajer). Och på 20.000 kr dividerar han ett bra tag innan han inser att rätt ord är kronologi.
En 27-åring som tvekar på dessa frågor är inte allmänbildad.

Finns många handjur bara så du vet .

Nu kunde jag förvisso svaret men det var fortfarande en ganska svår fråga på så låg nivå .

Sedan måste du förstå att det är en helt annan sak att sitta hemma i soffan och glänsa än att delta själv . Bara för att han tvekar på samurajer och kronologi betyder inte att han är dåligt allmänbildad . Tror du verkligen man kommer med i programmet om man inte är allmänbildad?
Citera
2024-04-05, 20:38
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Finns många handjur bara så du vet .

Nu kunde jag förvisso svaret men det var fortfarande en ganska svår fråga på så låg nivå .

Sedan måste du förstå att det är en helt annan sak att sitta hemma i soffan och glänsa än att delta själv . Bara för att han tvekar på samurajer och kronologi betyder inte att han är dåligt allmänbildad . Tror du verkligen man kommer med i programmet om man inte är allmänbildad?
Många 7-åringar vet att höna, ko och sugga är honor, men bagge är en hane. Jag skulle gissa att 90% av tioåringarna vet detsamma.
Citera
2024-04-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Många 7-åringar vet att höna, ko och sugga är honor, men bagge är en hane. Jag skulle gissa att 90% av tioåringarna vet detsamma.

Du som är så duktig borde ju testa att sätta dig själv i Heta Stolen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in