Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 20:46
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du som är så duktig borde ju testa att sätta dig själv i Heta Stolen
Nu är det ju inte bara att gå dit och sätta sig (också något som de flesta barn inser). Jag jämför inte Aron med mig själv, utan människor överlag. Vissa är ganska obildade, men de flesta obildade brukar inte sitta och snacka om hur jävla allmänbildade dom är.
Jag anar att vi kan få se rena lyteskomiken imorgon.
Citera
2024-04-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Tyvärr uppenbart att den vassa men också halvvirriga och lite långsamma Maja skulle vara chanslös så fort det blev dags för ”ring en vän”. Hennes stil funkar inte för att snabbt och tydligt leverera en googlingsbar uppgift till livlinan.
Mja, men även fast hon läste trögt och suboptimalt formulerat så fanns det ändå gott om tid för en vettigt reflekterande och habilt knapptryckande person att på några få sekunder hinna googla "tysk romersk kejsare dog 1190" och då direkt få Fredrik av Barbarossa som första träff (och som flera tydliga träffar). Så även denna fråga var egentligen ett gratissvar om man har en "ring en vän" med bara någorlunda hyfsat google-vett och datorvana. Men det är som vanligt i det här programmet, det är märkvärdigt sällsynt med sådana vänner.
Citera
2024-04-05, 22:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Tyvärr uppenbart att den vassa men också halvvirriga och lite långsamma Maja skulle vara chanslös så fort det blev dags för ”ring en vän”. Hennes stil funkar inte för att snabbt och tydligt leverera en googlingsbar uppgift till livlinan.

Frågan var dock inte alldeles enkel att googla. Googlar man på tysk-romersk 1190 kommer både Lothar III, Konrad III och Fredrik I upp som alternativ. Dock så läste hon ju frågan fel.
Citera
2024-04-05, 22:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Finns många handjur bara så du vet .

Nu kunde jag förvisso svaret men det var fortfarande en ganska svår fråga på så låg nivå .

Sedan måste du förstå att det är en helt annan sak att sitta hemma i soffan och glänsa än att delta själv . Bara för att han tvekar på samurajer och kronologi betyder inte att han är dåligt allmänbildad . Tror du verkligen man kommer med i programmet om man inte är allmänbildad?

Har varit flera rena stolpskott som varit med i programmet. Det har inget med allmänbildning att göra utan vem som helst kan komma med. Frågan om handjur var verkligen inte svår. Det kan till och med de flesta dagisbarn.
Citera
2024-04-06, 19:28
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erimsund
Mja, men även fast hon läste trögt och suboptimalt formulerat så fanns det ändå gott om tid för en vettigt reflekterande och habilt knapptryckande person att på några få sekunder hinna googla "tysk romersk kejsare dog 1190" och då direkt få Fredrik av Barbarossa som första träff (och som flera tydliga träffar). Så även denna fråga var egentligen ett gratissvar om man har en "ring en vän" med bara någorlunda hyfsat google-vett och datorvana. Men det är som vanligt i det här programmet, det är märkvärdigt sällsynt med sådana vänner.
Nej det är inte alls gott om tid. 30 sekunder försvinner snabbt när man under den tiden också ska artikulera en begriplig fråga.
Har för skoja skull gjort ett experiment och det var precis på sekunden under perfekta förutsättningar.

Blir spyless på detta evinnerliga malande om Google hit o google dit.
Citera
2024-04-06, 19:35
Medlem
Aron snackar mycket .

Stör mig lite på honom i det avseendet
Citera
2024-04-06, 19:35
Moderator
Dr Kings avatar
Aron ”mångsysslare i mediebranschen” Han pantar burkar alltså.
Känns som att det är mycket luft i den bild han har målat upp av sig själv och att han inte alls är så bra på frågesport som han vill få det att framstå som. En otrolig dryg personlighet som det måste vara hopplöst att umgås med.
Citera
2024-04-06, 19:37
Medlem
DyslexiKungens avatar
Killen är bra, men han pratar för mycket, tur att Google finns, de behövs bara att säga frågan till den man ringer till, inga allternativ behövs då
Senast redigerad av DyslexiKungen 2024-04-06 kl. 19:40.
Citera
2024-04-06, 19:40
Medlem
Han måste ju våga chansa om han vill gå långt .

Synd att han börjar fega när det börjar brännas .
Citera
2024-04-06, 19:41
Medlem
Har inte den frågan (djupaste sjön) varit alldeles nyligen? Jonas kunde väl rätt djup på metern
Citera
2024-04-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Har inte den frågan (djupaste sjön) varit alldeles nyligen? Jonas kunde väl rätt djup på metern
Finns dessvärre många frågor som ställts relativt nyligen som kommer med igen .

Dock har jag inget minne att frågan om Bajkalsjön varit uppe förut .

Iaf inte så nyligt , men jag kan ha fel
Citera
2024-04-06, 19:49
Moderator
Dr Kings avatar
Kul att Rille plattade till Aron när han trodde att det skulle räcka med 100 papp för att köpa ut honom som programledare
Att det var allt han fick gå därifrån med var ungefär par givet hans kunskapsnivå så det får han vara nöjd med.
Senast redigerad av Dr King 2024-04-06 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in