2024-04-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Inte vad jag känner till, att det finns trådar om/från Efterlyst här nånstans.
Bilderna från Efterlyst (finns på deras fajsbooksida) kommer ursprungligen från polisens sida så kolla där.
Jag kan lätt se dem bägge som i trettioårsåldern.
Tror inte de hade strosat runt på Adolfsbergscentrum om de va internationellt efterlysta
Citera
2024-04-05, 16:27
Medlem
symbs avatar
"Enligt vittnesuppgifter till HD kan den man som hittades död på Adolfsberg ha skjutits redan vid 23.30 på torsdagskvällen. Flera människor hämtades till förhör under fredagen och samtidigt gjordes husrannsakningar på olika platser."
Citera
2024-04-05, 16:30
Medlem
https://www.hd.se/2024-04-05/mordade...ce=segmentPush

Polisen har ännu inte gått ut med några uppgifter om när mannen antas ha skjutits, men enligt uppgifter till HD kan det ha skett redan vid 23.30-tiden på torsdagen.
– Jag hade precis lagt mig när jag hörde en motorcykel, sedan stannade motorn. Precis därefter hörde jag tre skott avlossas, säger Bengt Ekstrand som bor nära mordplatsen.

Sanslöst!!! Ringer man inte polisen om man hör skott?? Ne man rycker på axlarna och går och lägger sig?? Sverige är lost
Citera
2024-04-05, 16:33
Medlem
Under fredagseftermiddagen greps flera personer misstänkta för inblandning i mordet på en man i Adolfsberg i Helsingborg.

– Vi tog in dem på förhör eftersom att vi trodde att de hade uppgifter som är intressanta för utredningen. Det ledde fram till att vi grep dem.
Citera
2024-04-05, 16:33
Medlem
Massa med poliser på elinebergsvägen vid 15tiden, har kanske med detta och göra?
Citera
2024-04-05, 16:36
Medlem
Citat:
Därför är anhöriga inte underrättade

Mannen som anträffades skadad avled på platsen. Hans anhöriga är inte underrättade men Katarina Rusin, presstalesperson i polisregion Syd, säger att utredarna gjort en unik bedömning och gått ut med informationen trots det.

– Det är en bedömning som gjorts i det här enskilda fallet. Exakt varför kan jag inte gå in på, säger hon.

Vad kan skälet till detta vara? Anhöriga utomlands?
Citera
2024-04-05, 17:35
Medlem
Samtidigt som de tre låg buntade på Södra Stenbocksgatan så såg jag en polispiket med 4-5 poliser som försökte få in en man i bilen, korsningen Wieselgrensgatan/Södra Stenbocksgatan. Han satt på trottoaren och jag tolkade det som att han var påverkad av något. Kan ha varit den fjärde de skrev om i HD, han som sprang?
Citera
2024-04-05, 18:06
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scharlottenlok
Samtidigt som de tre låg buntade på Södra Stenbocksgatan så såg jag en polispiket med 4-5 poliser som försökte få in en man i bilen, korsningen Wieselgrensgatan/Södra Stenbocksgatan. Han satt på trottoaren och jag tolkade det som att han var påverkad av något. Kan ha varit den fjärde de skrev om i HD, han som sprang?

njä.. den som stack drog mot Olympia Park. det skulle varit en jävligt snabb snubbe om han rundat olympiafältet och sedan via jönköpingsgatan hinna ner dit samtidigt som de andra låg kvar. måste tagit en stund att löpa den rundan. och tror inte poliserna lät de ligga så länge på gatan.
Citera
2024-04-05, 18:20
Medlem
Fått fram ett namn, khal*d. Vet inte hur trovärdigt det är. Men iallafall ett namn.
Citera
2024-04-05, 18:47
Medlem
Hur kan ingen veta vem som är BO?
Citera
2024-04-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbgfinest
Fått fram ett namn, khal*d. Vet inte hur trovärdigt det är. Men iallafall ett namn.

så då e det bara 33st att välja på .. inget efternamn
Citera
2024-04-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commandernic
så då e det bara 33st att välja på .. inget efternamn

Finns en som är tung tung i Helsingborg mer efternamn Azz*m framkommer inte om det ä han. Han blev skjuten utanför sin bostad för ett år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in