2024-04-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod
Vart ska han ta vägen nu? Är inte lägenheten uppsagd? Blir det att slagga hos Luggen?

Hos Jacke kanske? Chrippa har ju smörat för sin brorsa på sistone (garanterat i syfte att få hjälp av något slag) efter att ha kallat honom för missbrukaren från Motala och sagt att hans liv är piss. Jacke borde egentligen vända ryggen mot en människa som säger så efter att ha hjälpt honom flytta genom halva Sverige någon månad tidigare men han är tyvärr för snäll.
Citera
2024-04-05, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Om (OM) Chrippa är anhållen igen och att det leder till häktning, tror jag inte han kommer bli släppt innan rättegången.
Med tanke på flyktrisken så lär det ta stopp med utlandssemestrar iom det.

När åkte Jocke och Anjo till Frankrike?

Va det Jocke och/eller Anjo som ringde och tipsade polisen om att Chrippa va hemma?
Det är lär knappast förvåna mig.

Ja, jag spekulerar nu och talar utifrån ’om’ det är på det sättet.

Hursomhelst så är Chrippa väldigt tyst och Linnea verkar vara på ett strålande humör.

Chrippa är utan tvekan skicklig på att skapa kontent om sig själv här på Flashback
Är det inte lite väl genomskinligt att precis när Chrille och Linnéa ska gå ut med sin video, så går exonph ut med rykten om att flera polisbilar befinner sig vid Jocke och Chrilles hyreshus, sen åker Jocke, Jonna, tre assistenter, barnen, Anjo, Lisen och tvillingarna iväg till Disneyland Paris? Samtidigt drar Anjo och Lisens medhjälpare iväg på roadtrip i Europa.
Detta känns helt klart iscensatt av Jocke för att förhindra att bangern släpps när dom tänkt åka på semester igen.
Det är Jockibois modus operandi.
Vem vet vad Jocke hittat på, han begår ju hemfridsbrott på löpande band, Chrille sa i senaste streamen att Jocke kom och gick som han behagade, vi minns alla hur Anjo, Lisen och Jocke tog sig in och filmade Linnea, som höll på med att förhäxa Chrille, eftersom hon hade hans kläder på sig
Det skulle inte vara en svår match för "någon" att plantera någonting därinne, tex när Chrille o Linnéa varit o tränat, och sen ringt och tipsat polisen?
Det skulle iallafall inte förvåna mig. Då är problemet löst, iallafall i några dagar, så dom hinner göra mer content, antar att resan är på företaget, eftersom kamerorna är med och vloggar utlovas.

Varför kan inte Anjo ta sin egen familj på semester?
Varför får inte Chloé o mamman följa med kusinerna? Den fantastiska Julia som Björlunds och Lundell tagit hand om och anser att Chrille förtjänar att leva med, då skulle allt vara tiptop minsann?
Citera
2024-04-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Hos Jacke kanske? Chrippa har ju smörat för sin brorsa på sistone (garanterat i syfte att få hjälp av något slag) efter att ha kallat honom för missbrukaren från Motala och sagt att hans liv är piss. Jacke borde egentligen vända ryggen mot en människa som säger så efter att ha hjälpt honom flytta genom halva Sverige någon månad tidigare men han är tyvärr för snäll.
Jag tycker att Jacke gör rätt som fortsätter att ställa upp för sin bror och löser div konflikter bakom stängda dörrar.
Han är lojal och ställer sig högre än sina bröder och är den med renast samvete.

Så som jag uppfattar det.
Citera
2024-04-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det inte lite väl genomskinligt att precis när Chrille och Linnéa ska gå ut med sin video, så går exonph ut med rykten om att flera polisbilar befinner sig vid Jocke och Chrilles hyreshus, sen åker Jocke, Jonna, tre assistenter, barnen, Anjo, Lisen och tvillingarna iväg till Disneyland Paris? Samtidigt drar Anjo och Lisens medhjälpare iväg på roadtrip i Europa.
Detta känns helt klart iscensatt av Jocke för att förhindra att bangern släpps när dom tänkt åka på semester igen.
Vem vet vad Jocke hittat på, han begår ju hemfridsbrott på löpande band, Chrille sa i senaste streamen att Jocke kom och gick som han behagade, vi minns alla hur Anjo, Lisen och Jocke tog sig in och filmade Linnea, som höll på med att förhäxa Chrille, eftersom hon hade hans kläder på sig
Det skulle inte vara en svår match för "någon" att plantera någonting därinne, tex när Chrille o Linnéa varit o tränat, och sen ringt och tipsat polisen?
Det skulle iallafall inte förvåna mig. Då är problemet löst, iallafall i några dagar, så dom hinner göra mer content, antar att resan är på företaget, eftersom kamerorna är med och vloggar utlovas.

Varför får inte Chloé o mamman följa med kusinerna? Den fantastiska Julia som Björlunds och Lundell tagit hand om och anser att Chrille förtjänar att leva med, då skulle allt vara tiptop minsann?

Han skulle vänta med att lägga ut något alls tills dess det hade löst sig med Chloe, så anta ej saker.
Citera
2024-04-05, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Rolig du är, Jocke är avundsjuk på brödernas vänskap, han triggade Chrippa som fan i telefonsamtalet som av en händelse spelades in och flera människor befanns på plats, så Jocke kunde framställa sig som den gode... som månar om Jacke...

Hmm, Jocke och Anjo har gjort precis vad dom anklagat Linnea för att göra...
Genom sig själv känner man andra, heter det inte så?

Vad är dom så rädda för att Chrille och Linnéa ska ha lyckats fånga upp i smyginspelningar?
Vem gör så, åker på resa och får bo gratis och smyginspelar sådär bara, det är bara Jocke och Anjo som får göra så, det har Jocke bestämt.
Varför knäcktes Anjos minneskort från Dubai?
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-05 kl. 14:49.
Citera
2024-04-05, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Han skulle vänta med att lägga ut något alls tills dess det hade löst sig med Chloe, så anta ej saker.
Det är ju därför vi alla är här, för att lyfta olika teorier? Jag vet inte, men jag har rätt att uttrycka mina åsikter och funderingar.
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen

Hade jag däremot haft en podd, blogg eller youtubekanal, där jag suttit och hållit låda, då hade det kunnat bli problematiskt.
Citera
2024-04-05, 14:42
Medlem
Citat:

Det är ju just det, att det ser iscensatt ut.
Mina tankar lutar åt det här hållet också.
Redan igår när exonspoiler skrev sitt så reagerade jag med att Jocke är ju den som har full koll på när Chrippa kommer hem, så han lär ligga bakom det. Det är hursomhelst ingenting som skulle förvåna mig, med tanke på allt.

Jocke påstod att han älskar Chloe, men han vill inte finnas för henne, för det blir för jobbigt och problematiskt.
Vilken kärlek! Eller hur?
Oj vad hon hade uppskattat att följa med kusinerna till Disneyland.
Stackars barn som är så bortprioriterad överallt.

Anjo är inne i värmen nu, precis som han alltid har önskat.
Men det lär vara på nåder, från båda håll.
En dag vänder även det.
Jocke har aldrig varit långvarig med sina låtsasvänner och medarbetare.

Som sagt, det är väldigt tyst nu. Chrippa är som bortblåst.
Det blir intressant att se vad det här kan handla om, och om det ligger något i våra spekulationer.
Citera
2024-04-05, 15:09
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Det är ju just det, att det ser iscensatt ut.
Mina tankar lutar åt det här hållet också.
Redan igår när exonspoiler skrev sitt så reagerade jag med att Jocke är ju den som har full koll på när Chrippa kommer hem, så han lär ligga bakom det. Det är hursomhelst ingenting som skulle förvåna mig, med tanke på allt.

Jocke påstod att han älskar Chloe, men han vill inte finnas för henne, för det blir för jobbigt och problematiskt.
Vilken kärlek! Eller hur?
Oj vad hon hade uppskattat att följa med kusinerna till Disneyland.
Stackars barn som är så bortprioriterad överallt.

Anjo är inne i värmen nu, precis som han alltid har önskat.
Men det lär vara på nåder, från båda håll.
En dag vänder även det.
Jocke har aldrig varit långvarig med sina låtsasvänner och medarbetare.

Som sagt, det är väldigt tyst nu. Chrippa är som bortblåst.
Det blir intressant att se vad det här kan handla om, och om det ligger något i våra spekulationer.

Hoppas han är bortblåst för evigt den jävla pajasen!
Citera
2024-04-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hoppas han är bortblåst för evigt den jävla pajasen!
Det kanske blir några år?
Citera
2024-04-05, 15:26
Avslutad
Citat:
Det kanske blir några år?

Vad skulle ge honom några år? Fejkinlägget om knark eller?
Citera
2024-04-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad skulle ge honom några år? Fejkinlägget om knark eller?
Nä, om (OM) det stämmer att han blev hämtad av polis för något misstänkt brott igår.
Då KANSKE han har några år att vänta.

Vilket jag spekulerar om ovan.
Citera
2024-04-05, 15:30
Medlem
Citat:
Är det inte lite väl genomskinligt att precis när Chrille och Linnéa ska gå ut med sin video, så går exonph ut med rykten om att flera polisbilar befinner sig vid Jocke och Chrilles hyreshus, sen åker Jocke, Jonna, tre assistenter ni, barnen, Anjo, Lisen och tvillingarna iväg till Disneyland Paris? Samtidigt drar Anjo och Lisens medhjälpare iväg på roadtrip i Europa.

Fast det är ju inte sant, dom pratade om de redan i Dubai att nästa resa skulle bli till Paris, och det har även diskuteras i järngängets podd att nästa resa blir till Paris.

Linnea la upp på sin snap att hon har gråtit hela natten så antagligen är Chrippa gripen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in