2024-04-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedLaser
Tenker litt på det med hvor de avdøde ble funnet, som vel er beskrevet som 'i to rom/soverom'. Tyder jo på at kanskje mor og datter er drept i samme seng/rom, da eldste sønnen ser ut til å være noe tung. Tenker da at datteren er flyttet inn på soverommet med mor, noe som igjen forsterker dopet ned mistanken. Tyder på at hun kan ha sovnet i stue eller annet sted og bært inn. Gir mindre risiko for at de våkner osv...

Nei.

Citat:
Et av sakens største mysterier er fremdeles hvorfor ingen av de tre ofrene våknet da skuddene ble avfyrt. Politiet har opplyst at de ble funnet på hvert sitt soverom.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ing...-svar/81209521
Citera
2024-04-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Foreslår at du roer deg ned mange hakk. I dette forumet har det vært nokså ville spekulasjoner i begge familiedrapssakene som helt åpenbart ikke har rot i virkeligheten.
Nei, her er det du som må roe deg ned, på et diskusjonsforum som dette, må det være lov å videreformidle oppfordringer fra politiet, som gjelder saken i denne tråden. Politiet oppfordrer oss til å la være og spekulere eller spre rykter. Det kan rett og slett være farlig.
Slike drap, som denne tråden handler om, har vist seg å ha en smitteeffekt på andre mennesker, derfor tar jeg det på største alvor når politiet og eksperter advarer oss mot å spekulere. Når familiene involvert i disse sakene i tillegg ber oss om å ta hensyn og la være å spekulere, så er det ikke vanskelig for meg å respektere oppfordringen. Det synes jeg flere burde gjøre. Ryktespredning gjør alltid ting verre, uansett hva det dreier seg om. Har man udokumenterte opplysninger, som man tror kan være relevant, bør man heller ta kontakt med politiet, evt tipse politiet anonymt. På den måten blir opplysningene mer verdifulle for politiet, og slik unngår man også å plage noen unødig. Politiet har størst forutsetning til å vite best hvor vidt eller hvordan opplysningene kan brukes for å løse saken.
Citat:
Du har selv vært en del av dem som har spekulert nokså vilt i saken om Nes bestefaren.
Det du skriver her stemmer ikke i det heletatt. Jeg har oppfordret folk til å la være og spekulere i begge sakene, etter at politiet og familien ba oss om å la være.
Jeg har ikke presentert noen hypotese om hvordan og hvorfor mannen skjøt familien sin. Det eneste jeg spekulerte i var at døtrene og barnebarnet kunne ha dødd av røykforgiftning, forårsaket av bestefaren ved et uhell, men det var før det ble bekreftet at ofrene var blitt skutt.
Citera
2024-04-04, 17:18
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sack44
Den stora frågan är varför han bestämde sig för att döda sin familj och sedan sig själv? Hitilts har ingen orsak kunna hittats. Trots att polisen pratat med anhöriga, vänner, arbetskamrater m.f. Inte heller något i hälso journaler m.m. Hade han planerat det hela? Eller blev det något som plötsligt utlöste denna handling för honom? Han var som vanligt på arbetet på dagen, på apoteket köpte han något som polisen inte sätter i samband med morden. Men dom vill inte gå ut med vad? Varför var han på apoteket och hämtade medicin eller handlade något Om han nu skulle ha bestämt sig för att ta bort sin familj och sig själv? Då finns ingen anledning att handla något som inte kommer att användas. Att familjen blev drogade är nog troligt, Eftersom dom sov och inte vaknade av skotten! Men hur och när drogade han dom? Sonen satt och spelade spel fram tills midnatt. Det skulle han inte orkat om han blivit drogad i något dom åt eller drack på kvällen, och det låter konstigt att han skulle få i sonen något efter midnatt. Kan han ha drogat sin fru och dotter och först skjutit sonen som inte var drogad? Och därför hörde inte mamman och dottern något.

Ja, til mer politiet opplyser om og så plutselig ikke vil si mer, til mer spørsmål blir vi sittende igjen med. Hva han handlet på apoteket er jo viktig, for om det ikke var sovemedisin, eller noe som fikk offrene til å sove tungt, så er det som du sier, da finnes ingen anledning til å handle der om han hadde planlagt disse handlingene samme kveld/natt.

Kan han ha fått vite noe samme kveld, f.eks at kona ville skilles og at barna ville bo med henne og så gikk han inn i en plutselig fortvilelse? Hele verden kan ha ramlet sammen for han og det kan ha utløst psykose.
Senast redigerad av Bletchley-Park 2024-04-04 kl. 17:21.
Citera
2024-04-04, 17:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Ja, til mer politiet opplyser om og så plutselig ikke vil si mer, til mer spørsmål blir vi sittende igjen med. Hva han handlet på apoteket er jo viktig, for om det ikke var sovemedisin, eller noe som fikk offrene til å sove tungt, så er det som du sier, da finnes ingen anledning til å handle der om han hadde planlagt disse handlingene samme kveld/natt.

Kan han ha fått vite noe samme kveld, f.eks at kona ville skilles og at barna ville bo med henne og så gikk han inn i en plutselig fortvilelse? Hele verden kan ha ramlet sammen for han og det kan ha utløst psykose.

Jo men hur kan först två personer och sedan en person fortsätta sova i ett hus där ett vapen avlossas inomhus, ett högljutt vapen utan ljuddämpare enligt polisen?

Det är i mitt tycke lite för tyst från polisen om detta grusamme dåd.
Varför gjorde Arne det? Var det planlagt? Hur gjorde han det - var de drogade?

På något sätt när tre personer blivit mördade och GM är död, borde det ändå finnas ett samhällsmässigt intresse av att få någon form av förklaring. Det är en så pass extraordinär händelse i en skötsam, i bygden välkänd familj där många andra blivit berörda, att omgivningen borde har rätt att få veta lite mer.

Den ende av de döda hemlighetsmakeriet möjligen skyddar är mördaren själv.
Det är inte rätt mot hans oskyldiga offer. Hemlighetsmakeri göder dessutom skvaller.
Senast redigerad av coli 2024-04-04 kl. 17:54.
Citera
2024-04-04, 22:23
Medlem
Jeg tror kanskje vi får vite mer etter at alle ofrene er begravet. Det tas i større grad hensyn til familie og nærmeste krets, enn til samfunnets behov for å vite.
Leste dessuten at i Nes-saken hadde det lykkes politiet å få innsyn i GM helsejournal, men politiet har ikke gått ut med noe offentlig der.
Citera
2024-04-05, 00:42
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
Politiet venter på våpentekniske undersøkelser, obduksjonsrapport og toksikologiske prøver for å komme nærmere svaret i forbindelse med trippeldrapet i Torpo.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/buskerud/politiet...fra-1.16829191
Citera
2024-04-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Nrk :
Politiet venter på våpentekniske undersøkelser, obduksjonsrapport og toksikologiske prøver for å komme nærmere svaret i forbindelse med trippeldrapet i Torpo.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/buskerud/politiet...fra-1.16829191
Bra. Håper det blir flere svar
Citera
2024-04-05, 01:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, her er det du som må roe deg ned, på et diskusjonsforum som dette, må det være lov å videreformidle oppfordringer fra politiet, som gjelder saken i denne tråden. Politiet oppfordrer oss til å la være og spekulere eller spre rykter. Det kan rett og slett være farlig.
Slike drap, som denne tråden handler om, har vist seg å ha en smitteeffekt på andre mennesker, derfor tar jeg det på største alvor når politiet og eksperter advarer oss mot å spekulere. Når familiene involvert i disse sakene i tillegg ber oss om å ta hensyn og la være å spekulere, så er det ikke vanskelig for meg å respektere oppfordringen. Det synes jeg flere burde gjøre. Ryktespredning gjør alltid ting verre, uansett hva det dreier seg om. Har man udokumenterte opplysninger, som man tror kan være relevant, bør man heller ta kontakt med politiet, evt tipse politiet anonymt. På den måten blir opplysningene mer verdifulle for politiet, og slik unngår man også å plage noen unødig. Politiet har størst forutsetning til å vite best hvor vidt eller hvordan opplysningene kan brukes for å løse saken.

Det du skriver her stemmer ikke i det heletatt. Jeg har oppfordret folk til å la være og spekulere i begge sakene, etter at politiet og familien ba oss om å la være.
Jeg har ikke presentert noen hypotese om hvordan og hvorfor mannen skjøt familien sin. Det eneste jeg spekulerte i var at døtrene og barnebarnet kunne ha dødd av røykforgiftning, forårsaket av bestefaren ved et uhell, men det var før det ble bekreftet at ofrene var blitt skutt.
här är beviset på ännu en lögn från detta trollkonto :
(FB) Norge. Fyra personer hittades döda i Nes i Akershus (2024-01-23)

Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Bra. Håper det blir flere svar
det ser nästan ut så nu, men man undrar ju hur djupt de går i den offentliga slutsatsen...
Citera
2024-04-05, 01:48
Medlem
Det er iallfall teoretisk mulig at AS har skutt familien med lyddemper, og senere gått ut og kastet lyddemperen ett sted der ingen ennå har funnet den?

Men hvorfor han skulle ha gjort det. Det er en annen sak.

Kanskje han ville etterlate seg et mysterium.
Citera
2024-04-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här är beviset på ännu en lögn från detta trollkonto :
Jeg ser ikke problemet med det jeg har skrevet her. Innlegget mitt ble postet når vi nettopp fikk vite at alle ble skutt. Før det visste vi ikke dødsårsaken, så det var ikke mulig å utelukke røykforgiftning. Det virker som du mener at alle som ikke er enig med deg er troll, men det er jeg ikke.
Jeg ønsker ikke å spekulere i hva som er motivet i denne saken. Politiet og de pårørende har gitt utrykk for at det vil være svært ødeleggende, både for de pårørende og samfunnet generelt. Dessverre kan slike saker ha smitteeffekt, og mye tyder på at pressen ikke bør hause slike saker opp. Eksperter og forskere derimot bør legge innsats på temaet, til syvende og sist er det de som kan gjøre noe med det, ved å legge føringer, forebyggende tiltak, slik at vi unngår at det skjer igjen.
Citera
2024-04-05, 12:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg ser ikke problemet med det jeg har skrevet her. Innlegget mitt ble postet når vi nettopp fikk vite at alle ble skutt. Før det visste vi ikke dødsårsaken, så det var ikke mulig å utelukke røykforgiftning. Det virker som du mener at alle som ikke er enig med deg er troll, men det er jeg ikke.
Jeg ønsker ikke å spekulere i hva som er motivet i denne saken. Politiet og de pårørende har gitt utrykk for at det vil være svært ødeleggende, både for de pårørende og samfunnet generelt. Dessverre kan slike saker ha smitteeffekt, og mye tyder på at pressen ikke bør hause slike saker opp. Eksperter og forskere derimot bør legge innsats på temaet, til syvende og sist er det de som kan gjøre noe med det, ved å legge føringer, forebyggende tiltak, slik at vi unngår at det skjer igjen.

nu blir detta mitt sista svar till dig...
du som kommer med de vildaste teorierna och värsta lögnerna försöker framstå som normala här
Men i det här fallet är det egentligen bara att vänta tills polisen har avslutat sitt arbete för att se vad som offentliggörs av dem om det inte kommer fram något nytt från seriösa källor, vilket jag kommer att göra i alla fall....
Jag lägger det off-topic i spoiler

Citera
2024-04-05, 17:30
[quote=Notteliten|87877787]här är beviset på ännu en lögn från detta trollkonto :

Nettopp! Takk for at du sier fra, nøtteliten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in