2024-04-04, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
S-E ser ju slemmig ut. Kritvita löständer (stift?!?), helt avsaknad av överläpp, brun som Soldoktorn och bakåtslickat hår. Det ihop med hans mankini, fy fan vilken snubbe. Det passar inte en 75-åring att ha tvättbräda på magen heller, ser bara fånigt ut. De ska inte ha gubbmage, men inte heller en strävan att se ut som en hunk i den åldern.
Han kommer definitivt dyka upp i någon annan produktion på television....
Citera
2024-04-04, 09:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Han kommer definitivt dyka upp i någon annan produktion på television....

Ja, han hintade ju själv om att han fått någon förfrågning.

Det är ju en produktion jag garanterat kommer att undvika. Tål inte sleaze bags.
Citera
2024-04-04, 10:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad betyder den där konstiga meningen?...

Majoriteten av skribenter i tråden är yngre, en eller flera generationer yngre än deltagarna i programmet. Hur vi uppfattar deltagare bottnar först i vår egen omvärldsuppfattning. Sven-Eriks stil är 'go och glad' och en 'speleman'. Det faller honom mest naturligt, han är utåtriktad och motsatsen till en dysterkvist. Och M-L:s approach benämnde jag sätt.

Jag försöker förstå folks utgångsläge och tror att de flesta av oss formas efter det som fungerar. Jag kan inte rata det som aldrig är aktuellt för mig själv. Det finns folk till allt.
Senast redigerad av FedupFlorence 2024-04-04 kl. 10:58.
Citera
2024-04-04, 12:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
S-E ser ju slemmig ut. Kritvita löständer (stift?!?), helt avsaknad av överläpp, brun som Soldoktorn och bakåtslickat hår. Det ihop med hans mankini, fy fan vilken snubbe. Det passar inte en 75-åring att ha tvättbräda på magen heller, ser bara fånigt ut. De ska inte ha gubbmage, men inte heller en strävan att se ut som en hunk i den åldern.

Alltså din reflektion stämmer. Har tänkt på att han har en konstlad brygga med sina tänder, samtidigt har han inte ens zoomats in ordentligt på grund av att man bara sett honom på avstånd med sitt spexande.
Soldoktor-plastic-utseende var en bra jämförelse.
Han är inte behagligt hunkigt snygg. Han är elakt snygg. Absolut credd till att har en snygg vältränad kropp. Men hela han har en distansaura. Ingen karisma i snyggheten

Jag tycker däremot att man både kan ha tvättbräda och se hunkig ut i den åldern om man vill.
Men han utstrålar ingen snällhet, i sitt utseende. Han är inte hegjuten.
Han har prestationsångest och toxisk maskulinitet (ha, ha, jag trodde aldrig jag skulle använda detta uttryck från feministerna, men på Sven-Erik stämmer uttrycket till 100 % ).
Citera
2024-04-04, 12:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Ingen man vill vara nr 2. Hur många är intresserade av att trampa ut på sjön med en som kuttrat och gosat i stugan med en annan man i måndags? Hade Bosse åkt till stugan för 20 år sen? Läget på resan är ju tillspetsat men kan man göra saker man inte skulle gjort tidigare för att man förstått att ens eget värde har sjunkit? Tycker det var fel av programledarna, både Bosse och M-L framstår som döskallar.
Citera
2024-04-04, 17:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Majoriteten av skribenter i tråden är yngre, en eller flera generationer yngre än deltagarna i programmet. Hur vi uppfattar deltagare bottnar först i vår egen omvärldsuppfattning. Sven-Eriks stil är 'go och glad' och en 'speleman'. Det faller honom mest naturligt, han är utåtriktad och motsatsen till en dysterkvist. Och M-L:s approach benämnde jag sätt.

Jag försöker förstå folks utgångsläge och tror att de flesta av oss formas efter det som fungerar. Jag kan inte rata det som aldrig är aktuellt för mig själv. Det finns folk till allt.
Man kan ha en stil som inte fungerar utanför Göteborg men att utseendet ursäktat det, och om det nu har funkat så jävla bra för Sven-Erik så måste det onekligen bero på att han enbart frotterar sig med betydligt avsevärt, yngre! brudar eller människor av båda könet överhuvudtaget som inte tar anstöt fram tills han stegade in på det här romantiska ålderdomshemmet
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-04 kl. 17:43.
Citera
2024-04-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså din reflektion stämmer. Har tänkt på att han har en konstlad brygga med sina tänder, samtidigt har han inte ens zoomats in ordentligt på grund av att man bara sett honom på avstånd med sitt spexande.
Soldoktor-plastic-utseende var en bra jämförelse.
Han är inte behagligt hunkigt snygg. Han är elakt snygg. Absolut credd till att har en snygg vältränad kropp. Men hela han har en distansaura. Ingen karisma i snyggheten

Jag tycker däremot att man både kan ha tvättbräda och se hunkig ut i den åldern om man vill.
Men han utstrålar ingen snällhet, i sitt utseende. Han är inte hegjuten.
Han har prestationsångest och toxisk maskulinitet (ha, ha, jag trodde aldrig jag skulle använda detta uttryck från feministerna, men på Sven-Erik stämmer uttrycket till 100 % ).
Soldoktorn ser både bra ut och verkar sympatisk i jämförelse.
Citera
2024-04-04, 17:57
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Soldoktorn ser både bra ut och verkar sympatisk i jämförelse.

Tror dock Solis också har plast eller bryggor i truten. Hans tänder ser inte äkta ut. Tänderna får ett konstgjort utseende och med mörk kant mellan tandkött och tänder. Både Solis och S-E ser slemmiga ut.

Någon mer än jag som tror att S-E håller på med BDSM? Bara en känsla jag får.
Citera
2024-04-04, 20:22
Medlem
Crapmagics avatar
Hur vi omskriver tillsägelser till nått positivt!
https://nojeslivet.newsner.com/tv/svt-tvingades-ingripa-mot-sven-erik-situationen-tittarna-inte-fick-se-kaften-gick/ han är ifrån Hissingen får vi reda på
Citera
2024-04-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
#6. Ni hade rätt - och det är helt jävla obegripligt! M-L beter sig som en tonåring ihop med "männen", det är bara pojkarna i gruppen hon får gensvar ifrån, och hon går laget runt. Varför kunde hon inte ta detta som en vuxen och stå tillbaka "nej, det här blir för mycket, jag säger till när jag känner krav och jag säger till när jag känner mig trängd, jag får säga tack men nej tack, jag avstår stugan och har gärna en trevlig kväll här på hotellet med alla här - och med Bosse." Hon åtrår ju inte Bosse heller, hon vet inte vad som är vad.

Ja, man är så trött på M-L, jag fattar verkligen inte varför alla karlar är ute efter henne. Ingen man skulle vilja ha som tjejkompis heller för den delen. Visst, hon ser kanske yngst ut, men hon är ju en extremt jobbig person. Hon verkar inte ha ett större intresse utan kritiserar dem bara. Hur orkar gubbarna med hennes gnälliga ältande? Så självcentrerad och ett evigt babblande om vad hon vill och har för krav, bara ingen ställer krav på henne... Och så ska det vara skratt och skoj - men hon bidrar ju inte det minsta själv till en härlig och glad stämning?
Citera
2024-04-04, 22:36
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag kan bara hålla med om mycket av det du skriver. Många tror sig ha chansen på kvinnor över deras "nivå". Flera av dem, t.ex Lasse och Bosse, verkar vela fram och tillbaka mellan Marie-Louise och Åsa som om de vore de enda kvinnorna på hotellet. När M-L var upptagen med Heikki fokuserade de mest på Åsa och sprang med te och lappar till hennes rum. Sen hängde M-L inte längre med Heikki medan Åsa blev upptagen med Atle. Då började de hänga efter M-L igen. Så när M-L åkte till stugan med Bosse så började Lasse försöka stöta på Åsa igen fastän hon bara fokuserade på Atle. Lite tragiskt att så många män fokuserar på två damer, då får många åka hem som singlar.

Samtidigt som Lasse sprungit fram och tillbaka mellan M-L och Åsa, så är det precis som du skriver att han behöver tröst. Han är inte klar med sorgeprocessen efter hustrun som gick bort.

Vad gäller Lasse så har jag också observerat att han bara hör det han vill höra. Han sa att M-L bett honom att inte gå så fort fram. Så sa hon inte. Hon bad honom spara på alla komplimanger. Det har en helt annan innebörd. Hon bad honom inte gå långsammare fram, utan att inte ge några komplimanger alls. Med andra ord bad hon honom att "lägga ned", men sa det på lite finare sätt.

När Lasse pratade med Åsa var det likadant. Han fastnade vid att hon sparat hans lapp. Hon försökte ursäkta sig för honom kring att man inte kan rå för sina känslor. Han borde förstått att det innebar att hon inte kan hjälpa att hon fallit för Atle, men att hon ändå uppskattar Lasses vänlighet. Lasse trodde istället att Åsa ångrat siglite gällande Atle. Han tyckte också att det kändes bra att Åsa ångrat sig. Lasse verkar vara väldigt dålig på att tolka signaler...

Bra analys. Lite väl självgod är han.
Citera
2024-04-05, 00:20
Avslutad
Förstår inte varför M-L och vissa deltagare får så mycket uppmärksamhet? Man får ju knappt se något av de andra deltagarna??

Sen tycker jag det var jävligt del att M-L fick åka till stugan igen! Kunde de inte ha gett ett annat par den chansen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in