2024-03-31, 11:09
Medlem
FedupFlorences avatar
#6. Ni hade rätt - och det är helt jävla obegripligt! M-L beter sig som en tonåring ihop med "männen", det är bara pojkarna i gruppen hon får gensvar ifrån, och hon går laget runt. Varför kunde hon inte ta detta som en vuxen och stå tillbaka "nej, det här blir för mycket, jag säger till när jag känner krav och jag säger till när jag känner mig trängd, jag får säga tack men nej tack, jag avstår stugan och har gärna en trevlig kväll här på hotellet med alla här - och med Bosse." Hon åtrår ju inte Bosse heller, hon vet inte vad som är vad.
Citera
2024-03-31, 11:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
... Åsa i Kiruna är mer spännande som person men ack vad tungsint hon verkar. Inte mycket till leenden och skratt där inte. Och Atle som inte förstod att han borde tagit avstånd från sin tillvaro som manlig prostituerad. Det var ju väldigt länge sedan (ca 40 år) och han kunde enkelt ha sagt något i stil med att han var ung och dum då men skäms över det idag. Nej, den relationen känns inte särskilt hållbar på sikt. Han ser ganska fräsch ut för sin ålder men i övrigt har jag inte mycket gott att säga om karlen.

Jag tycker raka motsatsen. Åsa är en dam men är varken spännande eller tungsint. Atle har precis rätt attityd till sin tid som ungdom. Han är direkt och som person överlägset den mest attraktiva av männen.
Citera
2024-03-31, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
#6. Ni hade rätt - och det är helt jävla obegripligt! M-L beter sig som en tonåring ihop med "männen", det är bara pojkarna i gruppen hon får gensvar ifrån, och hon går laget runt. Varför kunde hon inte ta detta som en vuxen och stå tillbaka "nej, det här blir för mycket, jag säger till när jag känner krav och jag säger till när jag känner mig trängd, jag får säga tack men nej tack, jag avstår stugan och har gärna en trevlig kväll här på hotellet med alla här - och med Bosse." Hon åtrår ju inte Bosse heller, hon vet inte vad som är vad.
Och Bosse går i fällan direkt, när M-L påstår att han alltid var numbero ono. Nu är han lika kladdig och på som alla andra hon ratat.

Förstår henne till viss del, för mycket hyllningar och superlativ kan kännas kvävande. Men hon bjuder ju in till sånt beteende hela tiden.

Hon behöver en man som inte fjäskar och sätter henne på en pedistal. Det hade väckt passionen och åtrån i henne.
Citera
2024-03-31, 11:27
Medlem
picapicans avatar
Alla dessa gruppaktiviteter känns lite som vuxendagis. Har M-L varit gift, har hon barn? Får inte den känslan. Känns som ständig singel.
Citera
2024-03-31, 12:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och Bosse går i fällan direkt, när M-L påstår att han alltid var numbero ono. Nu är han lika kladdig och på som alla andra hon ratat.

Förstår henne till viss del, för mycket hyllningar och superlativ kan kännas kvävande. Men hon bjuder ju in till sånt beteende hela tiden.

Hon behöver en man som inte fjäskar och sätter henne på en pedistal. Det hade väckt passionen och åtrån i henne.

Bland dem medverkande har vi folk som alltid har gått i fällan, inte kommit till sin rätt, inte har vågat, alltid har vågat, inte är redo, varit redo för länge, och några som ser det som en nychans. Könen blir tydliga på alla sätt. Upplägget är inte optimalt och förstärker det. Stugan borde läggas ner till de sista 2 nätterna och de borde satsa på fler aktiviteter som inte är parbundna. Det finns ett par stycken som tar saken för vad den är och deltar utan att förlora sig själva; Diana, Rickard, Yvonne, Anna, Lotta med några andra.
Citera
2024-03-31, 13:38
Medlem
dialektikers avatar
Jag fattar inte vad som är grejen med M-L. Jag tycker hon är så himla tradig att titta på. Och för mig har hon ingen utstrålning som går igenom rutan.
Men de andra kvinnorna kanske är än tråkigare?
Polisen är ju iofs inte sexig, och Anna kanske jag förstår att männen inte blir så upphetsade av sexuellt.
Men jag tycker hon är en skön personlighet.

Men männen är nog också rätt menlösa?
Flera av kvinnorna har sagt att männen bara pratar om sig själva och inte har frågat kvinnorna en fråga.
Alltså herregud, sådana män är totalt ointressanta, om detta nu stämmer.
Det är så otroligt tafatt att vara en sån person.

Nä, kvinnorna verkar ha mer ut av att umgås med varandra.

Jag måste nog säga att de här männen verkar vara ett gäng jättebebisar.

Bengt är den enda som är normal.
Tvestjärten är väl också hyfsat normal, men slemmigt oattraktiv, för mig iallafall.
Senast redigerad av dialektiker 2024-03-31 kl. 13:41.
Citera
2024-03-31, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Bland dem medverkande har vi folk som alltid har gått i fällan, inte kommit till sin rätt, inte har vågat, alltid har vågat, inte är redo, varit redo för länge, och några som ser det som en nychans. Könen blir tydliga på alla sätt. Upplägget är inte optimalt och förstärker det. Stugan borde läggas ner till de sista 2 nätterna och de borde satsa på fler aktiviteter som inte är parbundna. Det finns ett par stycken som tar saken för vad den är och deltar utan att förlora sig själva; Diana, Rickard, Yvonne, Anna, Lotta med några andra.
Sant, du har många bra poänger där.
Citera
2024-03-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag fattar inte vad som är grejen med M-L. Jag tycker hon är så himla tradig att titta på. Och för mig har hon ingen utstrålning som går igenom rutan.
Men de andra kvinnorna kanske är än tråkigare?
Polisen är ju iofs inte sexig, och Anna kanske jag förstår att männen inte blir så upphetsade av sexuellt.
Men jag tycker hon är en skön personlighet.

Men männen är nog också rätt menlösa?
Flera av kvinnorna har sagt att männen bara pratar om sig själva och inte har frågat kvinnorna en fråga.
Alltså herregud, sådana män är totalt ointressanta, om detta nu stämmer.
Det är så otroligt tafatt att vara en sån person.

Nä, kvinnorna verkar ha mer ut av att umgås med varandra.

Jag måste nog säga att de här männen verkar vara ett gäng jättebebisar.

Bengt är den enda som är normal.
Tvestjärten är väl också hyfsat normal, men slemmigt oattraktiv, för mig iallafall.

Alltså nu har ju även Erik stor mage och det kanske är normaliserat när produktionen väljer män, MEN, hallå, alla utom Rickard och S-E är osunt rundmagade. När jag jämför dem med män i den åldern som jag känner till, så kommer jag fram till att de inte tillhör genomsnittet, dvs de här männen har större midjemått än de flesta andra har i den åldern. Det är framför allt ganska vanligt med män som joggar, cyklar osv för att hålla sig friska och då inte heller drar på sig en massa extrakilon. De här killarna verkar inte tänka i de banorna alls? Vill inte framhäva S-E som ett bättre alternativ, han tog utseendet på för stort allvar, men jag kan ju förstå om han blev provocerad av dem
sedan uttryckte han sig lite klumpigt. Man får ju inga kompisar om man kritiserar folks utseende och åmar sig kring sin egen kropp. Men, varför ska tjejerna acceptera killar som inte bryr sig om sin kropp alls, när killarna bara verkar spana in de snygga tjejerna?
Citera
2024-03-31, 16:57
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Alltså nu har ju även Erik stor mage och det kanske är normaliserat när produktionen väljer män, MEN, hallå, alla utom Rickard och S-E är osunt rundmagade. När jag jämför dem med män i den åldern som jag känner till, så kommer jag fram till att de inte tillhör genomsnittet, dvs de här männen har större midjemått än de flesta andra har i den åldern. Det är framför allt ganska vanligt med män som joggar, cyklar osv för att hålla sig friska och då inte heller drar på sig en massa extrakilon. De här killarna verkar inte tänka i de banorna alls? Vill inte framhäva S-E som ett bättre alternativ, han tog utseendet på för stort allvar, men jag kan ju förstå om han blev provocerad av dem
sedan uttryckte han sig lite klumpigt. Man får ju inga kompisar om man kritiserar folks utseende och åmar sig kring sin egen kropp. Men, varför ska tjejerna acceptera killar som inte bryr sig om sin kropp alls, när killarna bara verkar spana in de snygga tjejerna?

Jo, fast om man ska tyda kvinnorna så verkar karlarna valhänta också.
Jag menar, även om de inte är intresserade av resterande kvinnor (förutom Åsa och M-L) så kan de väl iallafall kommunicera på sånt sätt så det blir intressanta diskussioner?
Diskussioner blir väldigt dryga om folk pratar endast om sig själva.
Eller kan männen medvetet göra så för att de ska bli ointressanta för de andra kvinnorna?

Samtidigt är de så lama när de svassar endast efter Åsa och M-L.
Och lite väl kärlekskranka efter dryga M-L. Det kan inte tyda på annat än dåligt omdöme?
Hon är ju faktiskt näst intill lika självupptagen som Sven-Erik.
Och även om det mot förmodan skulle bli ett förhållande med någon så kommer den karln vara hennes eviga toffel.
Heikki är ju alldeles för snäll.
Nä, det är ett gäng väldigt inkompatibla singlar.
Kom ihåg, M-L har uttalat att hon ville ha Bengt, men nu blev han upptagen, så hon använder de andra karlarna som förströelse.
Och det går de tydligen med på.
Citera
2024-03-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, fast om man ska tyda kvinnorna så verkar karlarna valhänta också.
Jag menar, även om de inte är intresserade av resterande kvinnor (förutom Åsa och M-L) så kan de väl iallafall kommunicera på sånt sätt så det blir intressanta diskussioner?
Diskussioner blir väldigt dryga om folk pratar endast om sig själva.
Eller kan männen medvetet göra så för att de ska bli ointressanta för de andra kvinnorna?

Samtidigt är de så lama när de svassar endast efter Åsa och M-L.
Och lite väl kärlekskranka efter dryga M-L. Det kan inte tyda på annat än dåligt omdöme?
Hon är ju faktiskt näst intill lika självupptagen som Sven-Erik.
Och även om det mot förmodan skulle bli ett förhållande med någon så kommer den karln vara hennes eviga toffel.
Heikki är ju alldeles för snäll.
Nä, det är ett gäng väldigt inkompatibla singlar.
Kom ihåg, M-L har uttalat att hon ville ha Bengt, men nu blev han upptagen, så hon använder de andra karlarna som förströelse.
Och det går de tydligen med på.

Otroligt avtändande från ML att varna att hon backar om det ställs krav på henne. Vem kan ha en relation helt på en annan människas villkor? Om jag var Bosse skulle jag tappa intresset. Han verkar ju ha varit en vettig person om man jämför med hans yngre bilder. ML visar att hon vill bli omhändertagen och det är så hon får karlarna på fall. De får visa sig starka och vara behövda.

De andra kvinnorna verkar inte vara intresserade av karlarna, som du så riktigt påpekade. Det framgår också när de pratar i grupp. Några sa i programmet i dag att det kan bara vara Bosse och ML som väljs till stugan, det finns inga andra alternativ. Alltså är de flesta medvetna om att de par som bildats är de som är möjliga utifrån allas olika intressen. Men fint så, det är åtminstone tre par som i någon mån är intresserade av varandra.

Undrar om giftermålet nästa vecka är något av paren från förra säsongen?
Citera
2024-03-31, 18:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3

Undrar om giftermålet nästa vecka är något av paren från förra säsongen?

Min tanke var att det var Bengt och Ruth.
De är så fästa vid varandra.
Citera
2024-03-31, 18:27
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Alla dessa gruppaktiviteter känns lite som vuxendagis. Har M-L varit gift, har hon barn? Får inte den känslan. Känns som ständig singel.

+ 1 på den känslan
Samma med Sven-Erik.
Båda har levt på sitt yttre men blir väldigt tydligt att de inte har något annat djupare än så. Båda känns som de eviga egoistiska singlarna som sätter sig själv främst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in