Citat:
Den objektiva sanningen är att polisen existerar och att de försöker pådyvla samtliga medborgare sina påhittade lagar. Dessa lagar kränker supportrars fullständigt naturliga frihet och det är hjältemodigt att på allvar delta i en kultur som bryter emot lagarna. Så, nej det finns absolut ingenting lönlöst i att argumentera på det sättet. Det är helt enkelt sanningen.
Citat:
Allt man gör för sin idrottsförening bör vägas in och jag menar på att våldet är viktigt.
Låt folk gå på fotboll av olika anledningar. Vissa gillar att se på fotboll, andra har hittat ett sammanhang där de kan hävda sig och få uppmärksamhet.
Håller med dig helt och hållet om sista stycket, men tycker det är en helt hjärndöd åsikt att den som slåss mest (om du menar fysiskt grobianvåld) ska ha mest att säga till om.
Håller med dig helt och hållet om sista stycket, men tycker det är en helt hjärndöd åsikt att den som slåss mest (om du menar fysiskt grobianvåld) ska ha mest att säga till om.
Citat:
Du är inte helt fel på det, men att det skulle vara "skitlöjligt och desperat" att bränna bengaler och hetsa mot ordningsmakten är givetvis felaktigt. Där gör du bort dig.
Man får kanske helt enkelt ta brännandet och teaterapandet som ett nödvändigt ont för att få till resten. Även där finns det såklart de som tycker att flaggor och tifon är fjantigt. Men om allsvenskan ska ha folk som sitter och målar i en lagerlokal i 2 veckor innan match och åker på 10-15 bortaresor per säsong så måste de få betalt. Betalningen är inte pengar. Och för många är inte betalningen "kärleken till laget". Betalningen är uppmärksamhet, stå ut, hitta en nish i ett samhälle där det blir svårare och svårare att få kontakt med det motsatta könet.
Är tifona, ljudnivån och bortföljena i premiären ( som vi borde kunna vara överens om var bra) värda en parningsritual ( bränna bengaler och hetsa mot ordningsmakten) då och då från de som faktiskt till stor del ligger bakom det? Jag skulle nog säga ja. Även om det såklart i sig själv framstår som skitlöjligt och desperat.
Är tifona, ljudnivån och bortföljena i premiären ( som vi borde kunna vara överens om var bra) värda en parningsritual ( bränna bengaler och hetsa mot ordningsmakten) då och då från de som faktiskt till stor del ligger bakom det? Jag skulle nog säga ja. Även om det såklart i sig själv framstår som skitlöjligt och desperat.