2024-04-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Då var det klart för tråkig semifinal mellan 3 kommunal dopade lag och ett lag utan guld.
Här är det bara ett kommunal dopat Fusklunda som dra lite uppmärksamhet i hockeysverige.
Dom andra 3 är helt färglösa lag.
Precis så är det. TV4 svär nog högt då det bara är Frölunda som drar lite extra tittare.
Citera
2024-04-04, 07:44
Medlem
Lasse Granqvist är min favoritkommentator. Börjar aldrig om utan gör sitt bästa för att kommentera hela händelseförloppet på ett sammanhängande sätt.
Citera
2024-04-04, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Scandinavium har ofta inte alls något vidare tryck. Bara sillstryparna som ska ha det till det.

Av egen erfarenhet skriver jag detta, då jag besöker ishallen ofta och ser på Frölunda.
Håller med. Imponerad över Leksands tryck i Scandinavium. Sektion 84 på läktaren är bara massa byfånar som inte gör det bättre. Tyckte faktiskt Goa gubbar hade bättre tryck förr när orginalet var med, vet inte vad han heter riktigt.
Citera
2024-04-04, 20:53
Medlem
Ha Ha. Nu flyr karlstadbönderna, som vanligt vid motgång.

Sanny tror Rögle vinner, 4 mot 2, precis som han gjorde i finalen för några säsonger sedan.

Problemet nu, är att Rögle har en lugn gosse i båset, som inte kommer slösa energi som och tappa det, som Cam gjorde. Han fick ett raseriutbrott i båset, när det gällde som mest.

Låt de bästa lagen börja spela.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-04 kl. 21:04.
Citera
2024-04-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Haha, nu fly bönderna Karlstad.

Sanny tror Rögle vinner, 4 mot 2, precis som han gjorde i finalen för några säsonger sedan.

Problemet nu, är att Rögle har en lugn gosse i båset, som inte kommer slösa energi som och tappa det, som Cam gjorde. Han fick ett raseriutbrott i båset, när det gällde som mest.

Låt de bästa lagen börja spela.

Vad säger Expressens ”experter” om utgången mellan Skellefteå och Frölunda?
Citera
2024-04-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferste
Vad säger Expressens ”experter” om utgången mellan Skellefteå och Frölunda?

Sanny 4 mot 2 för SilverAik.
Johan 4 mot 3 för Frölunda.

Inför säsongen trodde Sanny att Frölunda tar guldet, Johan trodde på floppbönderna från Värmland.

Expressens experter inför säsongen.
Floppbönderna 4 guldtips,
Frölunda 1 guldtips,
SilverAik 1 guldtips
Örebro 1 guldtips

Lakers och Rögle 0 guldtips
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-04 kl. 21:30.
Citera
2024-04-04, 21:45
Medlem
Nyfiken på vad oddsen är vid en final mellan Skellefteå och plastklubben ifrån sekt landskapet Småland har på respektive borta stå i en final.

Tänk en sådan intetsägande final. Helt färglös.
Så för hockeyns skulle så måste man hoppas på final mellan Frölunda och Rögle
Citera
2024-04-04, 22:11
Medlem
B-Dawks avatar
Semifinalerna drar alltså igång imorgon och det är helt tyst i media. Ingen hype, ingenting.
Den mediala tystnaden säger ändå en hel del.
Citera
2024-04-04, 23:08
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Som hockeyintresserad förstår jag inte riktigt alla nedvärderande inlägg om årets SHL-slutspel och dito om vissa av lagen. Är det verkligen bara era egna lag som är intressanta? Vi har ju för fasen en slutuppgörelse mellan sveriges fyra bästa lag framför oss. Och även om mitt Frölunda åker all världens väg kommer jag att bänka mig för varenda minut av top notch-hockey oavsett mellan vilka det blir.

Jag kan väl inte vara ensam om att tycka så här??
Citera
2024-04-04, 23:24
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Som hockeyintresserad förstår jag inte riktigt alla nedvärderande inlägg om årets SHL-slutspel och dito om vissa av lagen. Är det verkligen bara era egna lag som är intressanta? Vi har ju för fasen en slutuppgörelse mellan sveriges fyra bästa lag framför oss. Och även om mitt Frölunda åker all världens väg kommer jag att bänka mig för varenda minut av top notch-hockey oavsett mellan vilka det blir.

Håller med

De två skribenterna ovan lever för att klanka ner på andra... vad säger det om deras personligheter och egenskaper...
Kul med slutspel
Citera
2024-04-05, 02:03
Medlem
Citat:

Aldrig att du är det, med så mycket bra hockey. Är bästa tiden på säsongen, med de bästa klubbarna!
Att sedan hinna se varenda minut, är en utmaning, det kommer jag inte mäkta med.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-05 kl. 02:18.
Citera
2024-04-05, 02:40
Medlem
Citat:

Jag har inget favoritlag i SHL, dock så ser jag hellre några lag mer än andra på plats eller på tv.
Oskarshamn, Örebro, Karlskrona, Luleå, Malmö, Mora, Skellefteå och Växjö är lag jag mer jag gärna avstår att se på (vet att 2 nämnda lag inte spelar i SHL nu, men gjort).
Ta tex Frölunda mot Färjestad, Färjestad mot Djurgården, Leksand mot Brynäs, vilket lag kan Örebro och Växjö ha sådana matcher mot med känslor, historik osv mot?
Jo inga lag alls. Därför mitt tyckande.

Finalen i HA har större potential att bli hetare än SHL finalen, speciellt om Växjö spelar final.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in