2024-02-27, 22:10
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag trodde länge de skulle vakna någon gång under säsongen och kravla sig över strecket men nu tvivlar jag starkt. Inga bra psyken i HV. Dock är Oskarshamn så dåliga att HV ska inte kunna förlora mot dem i en serie i bäst av sju så de håller sig kvar.

Det var väl lite så man resonerade om Djurgården och Brynäs också.

Oskarshamn har väl redan sedan ett par omgångar tillbaka börjat förbereda sig såväl mentalt och fysiskt på kvalspel och för ett eventuellt tröttkört HV som inte har hunnit inställa sig mentalt på kvalspelet så kan det bli besvärligt om det vill sig illa.
Citera
2024-02-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Carl Lindbom är en talang i paritet med Wallstedt

Paritet med Wallstedt som lirade j20 superelit som 14-åring SHL som 17-åring och yngsta målvakten att hålla nollan i SHLs historia, var med och tog Sveriges första U18VM guld någonsin och gick till NHL/AHL vid 19-20år isch?

Lindbom är absolut en talangfull ung målvakt som alldeles säkert har en lysande karriär framför sig, men jag har inte riktigt koll på hans meriter utöver att han gjorde det bra i allsvenskan och haft en bra säsong med FBK hittills den här säsongen?
Citera
2024-02-27, 22:39
Medlem
flashmaners avatar
Armalis knockar Palola efter spearing

Ja, Leksands målvakt Mantis Armalis knockar Oskarshamns Olli Palola och får matchstraff, efter att Palola spearat Armalis rejält.

Men det är hårt tycker jag, Palola har precis spearat Armalis kraftigt. Han får fan skylla sig själv. Spearingen var helt oprovocerad och därför mycket "vidrigare", givet att den satt rakt i sidan mellangärdet på Armalis och var så pass kraftig.

Ja, det är min åsikt. Vad tycker ni andra?

https://www.svt.se/sport/ishockey/mantas-armalis-slog-olli-palola-blodig-fick-matchstraff

Citat:
Det var en tajt situation framför mål där Oskarshamns Olli Palola försökte peta in sitt andra mål för kvällen. När pucken tagit sig ifrån målområdet gjorde Palola en spearing på Armalis (tryckte till honom med sin klubbspets) och Armalis reagerade direkt.
Senast redigerad av flashmaner 2024-02-27 kl. 22:43.
Citera
2024-02-27, 22:52
Medlem
Jag antar att Armalis blir avstängd efter sitt hjärnsläpp. https://www.tv4.se/artikel/6K6yfha0JXuFlrAPR6F1DU/armalis-hjaernslaepp-far-matchstraff-efter-smockan-pa-palola
Citera
2024-02-27, 22:54
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Jag antar att Armalis blir avstängd efter sitt hjärnsläpp. https://www.tv4.se/artikel/6K6yfha0JXuFlrAPR6F1DU/armalis-hjaernslaepp-far-matchstraff-efter-smockan-pa-palola

Ja både han och Palola lär få ett par matcher. Säkert närmare 5 st för Mantas.
Citera
2024-02-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ibland får alla lag medgång, hur värdelösa de än är, det var modos tur nu. Poäng mot bästa mästarna i en djup slutspelssvacka. Det kräver finaste champis.

Ja ett mirakel att det blev poäng, men vi är också allsvenskt lag(eftersom Gradin bara varit 50% med sina spetsvärvningar) och med Theo avstängd av nåt hvfaan i disciplinnämnden, Adam Petterson och Rubins skadade blir vi alldeles för veka i egen zon. Jacobsson och Toppings är inte shl mässiga än och deras linor idag var helt bedrövliga egenzon

Får hoppas det ser bättre ut mot HV på torsdag och att vi kniper minst ett poäng.
Senast redigerad av painkiler 2024-02-27 kl. 23:35.
Citera
2024-02-27, 23:15
Medlem
Oförlåtligt agerande från båda håll.
Citera
2024-02-27, 23:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes

Oskarshamn har väl redan sedan ett par omgångar tillbaka börjat förbereda sig såväl mentalt och fysiskt på kvalspel och för ett eventuellt tröttkört HV som inte har hunnit inställa sig mentalt på kvalspelet så kan det bli besvärligt om det vill sig illa.

Jo men Oskarshamn vinner ju inte en match. Knappast att det är den optimala uppvärmningen inför ett kvalspel. Visst skulle de börja vinna kanske jag ändrar min ståndpunkt men förlorar de som de gör nu så vinner de inte en serie i bäst av 7. Senaste segern kom för snart 1½ månad sedan och det är knappast så man vill gå in i ett kval.
Citera
2024-02-27, 23:47
Medlem
Peter Gibbonss avatar
https://www.tv4.se/artikel/6K6yfha0JXuFlrAPR6F1DU/armalis-hjaernslaepp-far-matchstraff-efter-smockan-pa-palola

Presskonferens IKO – LIF:

https://www.ikoskarshamn.se/article/9fpas9j-2egc1/view
Citera
2024-02-28, 05:07
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jävlas man med målvakten så blir man fredlös, så har det alltid varit. Palola får skylla sig själv.
Citera
2024-02-28, 05:23
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes

Oik har förberett sig i månader, visst.
Men det hjälper inte om inte kunnandet är där.
Ungefär som att Norge skulle förbereda sig i flera månader för ett möte mot Tre Kronor i en bäst av sju.
Tre Kronor vinner även om dom skulle komma direkt från en förlust i en VM-final.
Kanske förlorar en eller två matcher men till sist så blir kunnandet avgörande.
Det lutar åt att det blir Hv som hamnar i kvalet. Även fast Hv är knappt shl-mässiga så är dom bättre än Oik.
Oik är ungefär som ett mittenlag i Hockeyallsvenskan typ Karlskoga, Mora.
Själv kommer jag betta 10.000 kr på att Oik åker ut oavsett vilka dom får mäta i kvalet!
Om nån ser bra odds på den här kvalserien så hojta gärna till.
Citera
2024-02-28, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, Leksands målvakt Mantis Armalis knockar Oskarshamns Olli Palola och får matchstraff, efter att Palola spearat Armalis rejält.

Men det är hårt tycker jag, Palola har precis spearat Armalis kraftigt. Han får fan skylla sig själv. Spearingen var helt oprovocerad och därför mycket "vidrigare", givet att den satt rakt i sidan mellangärdet på Armalis och var så pass kraftig.

Ja, det är min åsikt. Vad tycker ni andra?

https://www.svt.se/sport/ishockey/mantas-armalis-slog-olli-palola-blodig-fick-matchstraff

Håller helt med.

Oprovocerad spearing och sen vänder han ryggen till. Lyssnar man till alla tyckare så är det ingen som tar det i beaktning.

Vore ju jäkligt skönt om man är skyddad genom att vända ryggen till efter att man gjort fula grejer.

Sen är det ett hjärnsläpp av Mantas att slå honom på det sättet han gör och tycker han bör straffas hårdare än Palola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in