2024-04-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Årets SHL-slutspel kommer att gå till historien som ett av de bästa någonsin. Fem grymma lag kvar, omöjligt att tippa vilka som står där med Le Mat när den feta damen sjungit färdigt.

Känns som att samtliga kvarvarande serier kommer att sluta 4-3 oavsett om lyckan ler mot Frölunda eller Leksand i morgon.

Bara att luta sig bakåt och njuta.

Hoppas du är ironisk!?

Nu är ju inte kvartsfinalen färdigspelad men 3 av 4 kvartar blev svepningar! Inte speciellt upphetsande och spännande! Så att redan nu påstå att detta slutspel kommer gå till historien som ett av de bästa någonsin är magstarkt. Jag skulle i så fall redan nu vilja påstå motsatsen! Hittills har slutspelet varit mediokert! Det finns inte mycket som tyder på att det skulle bli bättre. Tyvärr!
Senast redigerad av Palkranen 2024-04-03 kl. 14:16.
Citera
2024-04-03, 18:21
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Hoppas du är ironisk!?

Nu är ju inte kvartsfinalen färdigspelad men 3 av 4 kvartar blev svepningar! Inte speciellt upphetsande och spännande! Så att redan nu påstå att detta slutspel kommer gå till historien som ett av de bästa någonsin är magstarkt. Jag skulle i så fall redan nu vilja påstå motsatsen! Hittills har slutspelet varit mediokert! Det finns inte mycket som tyder på att det skulle bli bättre. Tyvärr!
Är helt seriös
Att Skellefteå, Rögle och Växjö lyckades med svepningar mot kvalificerat motstånd tyder på att alla tre har något extra på gång i år.
Och jag har tidigare sagt att både Frölunda o Leksand hade gått långt om de inte stött på varandra så tidigt.
Det har aldrig varit så svårtippat som nu, åtminstone inte enligt mig. Klassiska matchserier att se fram emot.
Citera
2024-04-03, 19:11
Medlem
Citat:
Är helt seriös
Att Skellefteå, Rögle och Växjö lyckades med svepningar mot kvalificerat motstånd tyder på att alla tre har något extra på gång i år.
Och jag har tidigare sagt att både Frölunda o Leksand hade gått långt om de inte stött på varandra så tidigt.
Det har aldrig varit så svårtippat som nu, åtminstone inte enligt mig. Klassiska matchserier att se fram emot.

Jodå! Kan hålla med dig till viss del. Men historiskt bra matchserier? Njaaa!

Edit: Vilket är "ditt" lag?
Citera
2024-04-03, 19:30
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Jodå! Kan hålla med dig till viss del. Men historiskt bra matchserier? Njaaa!

Edit: Vilket är "ditt" lag?
Frölunda. Så jag sitter och våndas just nu.
Citera
2024-04-03, 19:36
Medlem
Citat:
Frölunda. Så jag sitter och våndas just nu.

Såg Frölunda en del i slutet av 80-talet. Bodde i Götet då. Såg avgörande kvalmatchen mot Skellefteå på storbild i Scandinavium våren 1988.
Citera
2024-04-03, 19:53
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Såg Frölunda en del i slutet av 80-talet. Bodde i Götet då. Såg avgörande kvalmatchen mot Skellefteå på storbild i Scandinavium våren 1988.
Hemska minnen. Får använda det som tändvätska ifall vi skulle mötas
Citera
2024-04-03, 20:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Är helt seriös

Så har jag tänkt om de 3
4-0 lagen med
Citera
2024-04-03, 21:09
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Är helt seriös
Sorry men du har helt enkelt fel. Tycker det är en riktigt klen årgång av SHL. Många lag i rebuild som saknar stjärnspelare. Inte minst Frölunda som tappat Joel och är ett lapptäcke av legoknektar.

Rögle har en spännande trupp, SAIK också. I övrigt riktigt ointressanta lag för utomstående.
Citera
2024-04-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Sorry men du har helt enkelt fel. Tycker det är en riktigt klen årgång av SHL. Många lag i rebuild som saknar stjärnspelare. Inte minst Frölunda som tappat Joel och är ett lapptäcke av legoknektar.

Rögle har en spännande trupp, SAIK också. I övrigt riktigt ointressanta lag för utomstående.

Mmm trist!
Citera
2024-04-03, 21:48
Medlem
Då var hockeyfesten spikad. De tre stora senaste åren, Lakers, SilverAik, Frölunda och den fula ankungen Rögle, som inte presterat mycket, men kan ta sitt 1 guld.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-03 kl. 21:57.
Citera
2024-04-03, 23:35
Medlem
Då var det klart för tråkig semifinal mellan 3 kommunal dopade lag och ett lag utan guld.
Här är det bara ett kommunal dopat Fusklunda som dra lite uppmärksamhet i hockeysverige.
Dom andra 3 är helt färglösa lag.
Citera
2024-04-04, 05:10
Medlem
m4tt145s avatar
Grym matchserie, grattis Frölunda. Tror dock SKE vinner bekvämt och hade gjort mot Leksand med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in