2024-04-03, 18:53
Medlem
landbandys avatar
En stor skillnad här jämfört med ett afrikanskt land är ju JUST att här har VARJE människa egna rättigheter utan att behöva tänka på familj eller liknande. Eftersom vi uppfostras häruppe till att bli en egen tänkande individ med egna mål i livet,så har exempelvis ett ofött barn samma rättigheter som vilken annan människa som helst i Sverige .

Jämfört med afrika där familjens vilja råder starkt och där alla i familjen måste rätta sig efter familjens seder och bruk för att kunna fungera .
Helt förståeligt där nere ,men inte här ! Här lever vi helt annorlunda ju..
Skillnaden är stor som dag och natt, typ.

Eftersom Saga fått lära sig att till och med en ensamstående kvinna med barn har fulla rättigheter att bestämma själv i detta land så litade hon ju på det .
Att var en mamma och barn är = familj i detta land.Trodde jag alla visste ?

Finns även kvinnor som skaffar barn helt utan en man nuförtiden för att slippa ta skit och påhopp att hon inte duger ifrån mannen .

Så det här landet är helt annorlunda jämfört med Afrika .
Och det är nästan omöjligt att kunna var sams och vara vänner när det skiljer sig så i hur man tänker i de olika länderna .

Så det bästa är nog att se till så man gör barn på varsitt håll .
Han med en som tänker och är van att tänka som han och hans familj .

Och Saga skulle ha hittat en kille som tänker och gör som man gör i de nordliga länderna .
Då hade ingen blivit knäckt och olycklig .

Men står fast vid att det lilla barnet hade full rätt till sitt liv ,trots att han var gjord utav två från olika kulturer .
Så pappan har dödat sin son och det är HELT olagligt i detta land .

Hur känns det att döda sin egen son ? Hur kan du stå ut med dej själv efteråt .Ditt eget kött och blod ??

Jag skulle inte kunna leva med den vetskapen. Jag skulle må så dåligt.
Senast redigerad av landbandy 2024-04-03 kl. 18:59.
Citera
2024-04-03, 19:02
Medlem
Någon som har inblick på familjen, hur dem mår och vad som hänt efteråt?
Citera
2024-04-04, 13:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickenyfiken11
Någon som har inblick på familjen, hur dem mår och vad som hänt efteråt?

Offrets familj mår så klart oerhört dåligt. De befinner sig i ett känslomässigt helvete. Låt dem vara.

Mer intressant hade varit att veta hur tugget går hemma hos mördarens klanmedlemmar. Sörjer de för flickan och det ofödda barnet, förbannar de mördaren och tar avstånd från både honom och hans handlingar? Högst tveksamt. I bästa fall är det spridda skurar. För det är så det fungerar, det är radikala skillnader mellan VI och DEM. Ju förr människor börjar fatta det och börjar röstar på politiker som agerar utifrån detta faktum, desto bättre.
Citera
2024-04-04, 14:02
Medlem
Daily Mail. Förstasidan.
Citat:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13271287/pregnant-woman-murdered-sweden-suspected-honour-killing.html

Somalian refugee, 22, 'strangles heavily pregnant girlfriend, 20, to death' - also killing their unborn child' - in suspected honour killing in Sweden 'because his mother wouldn't approve of him dating a "white" girl from a different culture'
Fallet får internationell uppmärksamhet
Citera
2024-04-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Offrets familj mår så klart oerhört dåligt. De befinner sig i ett känslomässigt helvete. Låt dem vara.

Mer intressant hade varit att veta hur tugget går hemma hos mördarens klanmedlemmar. Sörjer de för flickan och det ofödda barnet, förbannar de mördaren och tar avstånd från både honom och hans handlingar? Högst tveksamt. I bästa fall är det spridda skurar. För det är så det fungerar, det är radikala skillnader mellan VI och DEM. Ju förr människor börjar fatta det och börjar röstar på politiker som agerar utifrån detta faktum, desto bättre.

Håller med i allt du säger!🤢 Är det ingen som vet något alls? det har typ gått ett helt år, har det inte snackats något från hans familjs sida?
Vänner till Saga och vänner till äcklet har ingenting kommit ut? Det är sånt som jag vill veta är trött på alla diskussioner om dessa äckliga människor. Kan vi börja prata om fallet och vad som sker runt om??
Citera
2024-04-04, 16:38
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Håller med i allt du säger!🤢 Är det ingen som vet något alls? det har typ gått ett helt år, har det inte snackats något från hans familjs sida?
Vänner till Saga och vänner till äcklet har ingenting kommit ut? Det är sånt som jag vill veta är trött på alla diskussioner om dessa äckliga människor. Kan vi börja prata om fallet och vad som sker runt om??

Familjen har låtit rista in det ofödda barnets namn och dödsdatum på Sagas gravsten. De är begravda tillsammans. Mer än så tycker jag känns snaskigt att veta om brottsoffrets familj.
Citera
2024-04-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Familjen har låtit rista in det ofödda barnets namn och dödsdatum på Sagas gravsten. De är begravda tillsammans. Mer än så tycker jag känns snaskigt att veta om brottsoffrets familj.
Tycker allt är intressant att veta faktiskt nyfiken som Nicke.😜
Men vill veta mer om hans familj och deras vänner & vad som har snackats.
Citera
2024-04-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Det var nog många hundra år sen som en blek svensk utövade mord på den han gjort med barn .

Nja, inte hundra... han i Dalby för nåt år sen som kastade ner både frugan o ungen i stenbrottet, sen ner o bankade ihjäl dom när han såg att fallet inte dödat dom
Citera
2024-04-04, 22:08
Medlem
Hade flickan fått någon som helst uppfostran och vägledning från sin familj hade hon INTE umgåtts med negrer och definitivt inte parat sig med en.

Hemskt att ens tänka tanken men de är jävligt medansvariga till tragedin.
Citera
2024-04-04, 22:54
Medlem
Citat:
Tycker allt är intressant att veta faktiskt nyfiken som Nicke.😜
Men vill veta mer om hans familj och deras vänner & vad som har snackats.

Blir intressant att se på rättegången om familjen dyker upp.

Hade folket här dykt och vart där för sonen om han hade gjort något liknade som i detta fall.
Citera
2024-04-06, 02:58
Medlem
https://www.thesun.co.uk/news/27144768/final-texts-pregnant-mum-boyfriend-strangled/?_gl=1*gcihhw*_ga*YW1wLUVpR3FaVDFvWVhwVHI0V2ZCNzR5 N0RHNEFvbVVRRWIwRGZHTU0ycF9vRFRCYU8yV21fRnFXeTNQWl p1c3hNYkI.*_ga_T4GNPC7D0J*MTcxMjM2NDU2MS4yLjEuMTcx MjM2NDU2MS4wLjAuMA..&authId=1*85zn25*_a*UTRBb29ad1 9RV1EzdUNvNmNSWmtqT3Bmb3I3QWdKSHJ0TlFXZTBVOTIzZHIy WjhxT0M5SEpDdjZ0X1gye VkyaA..

Även uppmärksammat utomlands..
Citera
2024-04-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Tycker inte att det finns några tvivel, utredarna har gjort ett noggrant jobb.
Hon har inte tagit död på sig själv, och inte heller nån från vare sig i hennes familj eller vänner. Nån pundare ute på gården eller i källaren, glöm det finns inte ett spår efter nån främmande person i hennes lägenhet ens.

Däremot tror jag inte att det handlar enbart om nåt hedersmord och att hans familj skulle utesluta honom ifall han berättade, utan han har inte heller velat haft vare sig nåt barn eller bli tvingad till att ha ett "riktigt" förhållande med Saga, eftersom han roar sig ju uppenbarligen med andra tjejer samtidigt. Och att ta ansvar verkar inte vara hans grej, mer än det han blir tillsagd ibland av mamma att göra.

Han ljuger för sin familj, ljuger för vänner, ljuger för tjejer etc. det är så han verkar fungera med det mesta. Ljuga och manipulera istället för att vara ärlig och stå för vad han gör, han har ju kommit undan med det länge verkar det som, han har varit så uppblåst av sig själv så han tror han ska kunna komma undan nu med ett mord dessutom.
Han kommer förmodligen även att hävda sin oskuld fram till den dagen han dör. Om han så hade blivit ertappad mitt i mordet med mordvapnet mitt i handen så hade han nekat till det och försökt att ljuga sig ur det och skyllt på alla andra förutom sig själv. För så skruvad i huvudet är han !

Hade det här skett i USA så hade han blivit åtalad för dubbelmord och i "rätt" delstat hade han blivit dömd till death row utan tvivel. Vilket är vad han förtjänar !

Jag håller med dig här. Detta mord borde räknas i min mening som ett dubbelmord. Kallt och bestialiskt utförd.
Utredningen tyder ju på att det är han som verkar ha genomfört brottet men jag tvivlar på att åklagarens motiv med hedersmord som utgångspunkt. Jag tror precis som du att han helt enkelt ville bli av Saga och inte tvingas ingå i varesig relation eller faderskap. Kulturellt så förekommer inte hedersmord bland somalier och heller inget som accepterats eller stöds av kulturen.

Utgår man ifrån FUP får man en bild av en manipulativ och narcissistisk person med personlighetsstörning. Vet någon om han har fått genomgå rättspsykiatrisk undersökning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in