Citat:
Ursprungligen postat av
Statsminister2030
Jag tycker det borde vara mer intressant om en åklagare lämnar in en stämningsansökan och prövar om det är grovt förtal (såg ovan att utpressning och olaga tvång också va aktuellt) Blir så fallet så skulle Sara Nilsson kunna dömas till ett antal år i fängelse. Det är ju inte ett fall vi snackar om. Även om hon får mängdrabatt så snackar vi åratal. Vore intressant och se hur hon fixar det.
Jag förstår inte alla hur Sjöberg har kunnat vara så jävla dum (nu har har han ju aldrig varit speciellt smart men det finns ju gränser) så att han har solkat ner sitt namn med detta nerknarkade psykfall. Han hade kunnat leva gott på sitt namn och forna prestationet såsom exempelvis Thomas Ravelli. Gjort lite reklam, varit med på invigningar, tv program, och som dragplåster på olika evenemang.
Ja visst blir det intressant. Men om det nu blir en fullbordad rättsprocess av detta borde väl ett eller flera av dessa brott falla under allmänt åtal? Att åtminstone någon av dessa inte fått skaka galler är för mig ofattbart med tanke på det 100-tal brott dem bör ha begått med sitt agerande. Betonar bör nu så ingen får för sig något , för det är ju psykfall vi talar om.
Sedan instämmer jag helt om det med Sjöberg, att han efter att ha kommit långt i karriär plötsligt börjar utmåla sig själv till offer i denna omfattning är för mig patetiskt. Men flera saker säger mig att Sjöberg är narcissist , dessa personer älskar ju att alltid stå i centrum och skapar gärna stora draman för att få detta eller späda på den uppmärksamhet dem redan fått. Är man dessutom psykopat vilket jag läst honom benämnas som här så bryr man sig heller inte om konsekvenserna för den man förtalar.
Och att få folk att tycka synd om en är ju en väl beprövad strategi som många tar till. Visst att han skrivit en bok om det kunde vara ok , men han har uppenbart gjort sitt förflutna till en livsstil vilket är ytterst osunt. Sitt förflutna bör man bearbeta , lära av och till slut gå vidare samt bli starkare på sikt.
Allt detta kan ju bekräftas av att han hänger med just ett som du säger nerknarkat psykfall. Människor söker sig av sin natur till likasinnade , så det är inget konstigt i sig. Just att psykfall brukar dras till psykfall är något jag sett flertalet gånger med egna ögon.