Citat:
Jag skrev ju att du kunde få plocka fram statistik om hur många mördare som kommit ut efter 20 år när dom är dömda till livstid. Man får intrycket att du på nåt sätt nästan verkar önska att hon inte blir minst 90 år? Självklart hoppas vi att mamman håller sig frisk och stark. Nåt annat känns som ett uttryck för kvinnoförakt. M:s mor förtjänar inte dina "misstankar"
Jaha, så nu föraktar jag kvinnor?
Annars så anklagar du mig för manshat.
Är det ditt sätt att argumentera?
Den som inte håller med dig är antingen emot kvinnor eller män för att det inte passar dig att andra skribenter har annan åsikt än dig?
Enda jag har emot hans mamma är att hon springer hans ärenden och en normal person inte hade gått med på att försöka hjälpa att undgå skadestånd.
DET är lågt.
Jeanettes anhöriga förtjänar sitt (tyvärr låga) skadestånd.
Ingen normal människa tror väl heller att M hade en "plan" med sin generösa gåva?
Hahaha Jo, normala människor som är inlästa på fallet förstår det.
M bestämmer själv vem han vill ge en gåva. Nu blev det mamman.
Mja... Kan ju vara så att kronofogden kan ha en annan åsikt om "gåvan"
Ingen gissning på varför ingen av barnen var aktuellt? Eller det kanske dom var men tackade nej för att dom har rättskänsla....
M har säkert haft goda intentioner när han gav huset till sin mor. Du känns sjukligt misstänksam.
Nix, det var endast för att undkomma skadestånd samt eventuellt att tro att han snart skulle vara ute igen och behöver någonstans att bo.
M kommer nog knappast att sitta i 22-23 år som du spekulerade i tidigare. Med stor sannolikhet kommer han ut tidigare.
Jaha, så nu föraktar jag kvinnor?
Annars så anklagar du mig för manshat.
Är det ditt sätt att argumentera?
Den som inte håller med dig är antingen emot kvinnor eller män för att det inte passar dig att andra skribenter har annan åsikt än dig?
Enda jag har emot hans mamma är att hon springer hans ärenden och en normal person inte hade gått med på att försöka hjälpa att undgå skadestånd.
DET är lågt.
Jeanettes anhöriga förtjänar sitt (tyvärr låga) skadestånd.
Ingen normal människa tror väl heller att M hade en "plan" med sin generösa gåva?
Hahaha Jo, normala människor som är inlästa på fallet förstår det.
M bestämmer själv vem han vill ge en gåva. Nu blev det mamman.
Mja... Kan ju vara så att kronofogden kan ha en annan åsikt om "gåvan"
Ingen gissning på varför ingen av barnen var aktuellt? Eller det kanske dom var men tackade nej för att dom har rättskänsla....
M har säkert haft goda intentioner när han gav huset till sin mor. Du känns sjukligt misstänksam.
Nix, det var endast för att undkomma skadestånd samt eventuellt att tro att han snart skulle vara ute igen och behöver någonstans att bo.
M kommer nog knappast att sitta i 22-23 år som du spekulerade i tidigare. Med stor sannolikhet kommer han ut tidigare.
Orkade du inte eller gillade du inte vad du hittade?