Citat:
Ursprungligen postat av
bo-jerry
Tror inte det går att förklara för oss som passar i vår kropp. Vi får nog bara visa hänsyn och vara glada att vi är nöjda.
Typ min logik med... Tänker att det är som med när man själv var ung bög. Vi sågs som först nån hemsk risk som skulle kontrolleras och ju mer det normaliserades och folk började experimentera runt litet så blev det en pryl med att "det är inne bland unga att vara bisexuella".
Under den tiden fick jag frågan "varför tror du att du attraheras av andra män?" vilket är en otrolig sak att få som fråga.
Dom transpersoner jag känner är lallare som mådde hemskt, sen inte mådde hemskt när dom kunde leva som dom ville. Klart det kommer utnyttjas av asshats - precis som när Kevin Spacey genuint trodde att han kunde komma undan att han tallat på tonårspojkar genom att komma ut som bög. Det kommer finnas nåt ollon som tror att om han drar på sig en kvällsblossa i chiffon så kan han bete sig i duschrum.
Eller den plötsliga insikten att transpersoner också kan vara svin, idioter eller zappade - precis som med oss bögar för ett tag sen. Finns gott om rövhattar som är bögar, problemet med dom är inte att dom är bögar - det är att dom är rövhattar.
Om nån 16-åring vill leva som andra könet ett tag vilket dom nu kan - kör så det ryker - om dom ändrar sig, no harm no foul. Tonåringar gör värre saker i jakt på vem man är än så.
Låt folk göra sin skit så länge det inte skadar andra.