2024-04-04, 07:33
  #13
Medlem
Hon tror väl att det funkar att kalla alla för rasister för att få tyst på folk.

Många har tröttnat på detta och spelar inte längre med.

Hoppas hon och även Demirok åker ut med huvudet före.
Citera
2024-04-04, 07:40
  #14
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Undrar hur förekommande upplevd rasism som inte är rasism utan en känsla för att man inte ser sina egna tillkortakommanden.

Min uppfattning är att upplevd rasism är mer omfattande än faktisk rasism. Få som efter ett samtal med en person som uppfattas som klok, väljer att förvanskar denna pga etnicitet, utseende eller namn.
Citera
2024-04-04, 07:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Hon tror väl att det funkar att kalla alla för rasister för att få tyst på folk.

Många har tröttnat på detta och spelar inte längre med.

Hoppas hon och även Demirok åker ut med huvudet före.
Ja,alla blattar skriker rasist när de inte får som de vill. Det värsta är att det funkat länge.
Citera
2024-04-04, 08:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Varför infiltreras Centern av islamister när de kan starta sitt eget parti? Varför fortsätter folk rösta på Centern?

Det har sannolikt att göra med att partiet (undantaget partitoppen under Annies tid) är snällt, gillar att fika och trivas ihop. Det har ju i grunden varit en folkrörelse med ganska bred variation av intressen, men med landsbygden som någon slags kärna.
Den kulturen finns nog ganska djupt i partiet och har nog varit ganska tacksam att missbruka.

Sen tror jag det finns islamister i rätt många partier. Min bild är att Abir inte är islamist, utan snarare en woke-identitetspolitiker som jobbar väldigt mycket med klyschor för att gynna sig själv.
Hon är lite för dum också för att ha några väldigt smarta agendor.
Citera
2024-04-04, 09:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Nja. På Hedlunds och Fälldins tid var de inte så illa. Sen gick det utför. Med Annie Lööv blev det katastrof. Sen blev det ännu sämre.
Helt klart stod C för nåt helt annat förr.

Men då man tänker efter har de alltid varit lite speciella. Fälldin med sin vägran att införa kärnkraft och han avgick för det. Sen den där tomten som avgick för att Öresundsbron byggdes, sen Olofsson med sina skrämmande försäljningar.

Den här tjejen står enligt mig inte för några gamla hederliga Centeråsikter iaf.
Citera
2024-04-04, 09:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Helt klart stod C för nåt helt annat förr.

Men då man tänker efter har de alltid varit lite speciella. Fälldin med sin vägran att införa kärnkraft och han avgick för det. Sen den där tomten som avgick för att Öresundsbron byggdes, sen Olofsson med sina skrämmande försäljningar.

Den här tjejen står enligt mig inte för några gamla hederliga Centeråsikter iaf.
Man måste ändå ge Fälldin att han var rakryggad och stod fast vid sin åsikt. Centern stod för nåt helt annat förr.
Citera
2024-04-04, 10:34
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
2. Abir har alltid premierats i relation till andra i partiet. Detta då hon är Annies vän och hjälpte Annie att sparka ut Maud Olofsson.

Även Federley var väl en av Abirs uppbackare. Han är inte heller kvar.
Citera
2024-04-04, 10:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Undrar hur förekommande upplevd rasism som inte är rasism utan en känsla för att man inte ser sina egna tillkortakommanden.

Min uppfattning är att upplevd rasism är mer omfattande än faktisk rasism. Få som efter ett samtal med en person som uppfattas som klok, väljer att förvanskar denna pga etnicitet, utseende eller namn.

Däremot är det väl rasdiskriminering och / eller könsdiskriminering att "positivt särbehandla" någon på grund av etnicitet eller kön. Till exempel vid tillsättningar av tjänster:
Citat:
Enligt diskrimineringslagen kan det vara tillåtet att under vissa förutsättningar tillämpa positiv särbehandling i arbetslivet, men endast med hänsyn till kön.
https://www.do.se/diskriminering/diskriminering-olika-delar-samhallet/diskriminering-pa-jobbet

Citat:
Positiv särbehandling på grund av etnicitet är en åtgärd som reglerats på EU-nivå och möjliggör för medlemsstater att genomföra åtgärden i sin lagstiftning i syfte att uppnå jämlikhet.
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:914941/FULLTEXT01.pdf

Så vita män göre sig inte besvär för vissa jobb eller utbildningar.

Men det verkar vara OK enligt Centerpartiet.
Det har partistämman beslutat, fast bara för kvinnor och invandrare!
https://www.centerpartiet.se/download/18.59ee6fe15822a5c9933ad/1478092135153/Motionssvar+N%C3%A4rodlad+integration.pdf
(punkt 6.7)
Citera
2024-04-04, 10:38
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
…partikassan i partiet som kallats ”världens rikaste parti” har kanske magnetisk dragningskraft.

Denna enorma miljardkassa från Maud Olofssons tid har dock urholkats och minskat snabbt sedan dess under Annie Lööf (och Demirok), och är betydligt mindre idag. Trots många år av ökade ”värden” för alla tillgångsslag som fastigheter, aktier mm, vilket gör att även C:s kassa borde ökat snarare. Centern är nog inte världens rikaste parti längre… Vart har alla pengar tagit vägen, vad har den nya ledande Centerpartisterna som tog över partiet 2011 gjort av den?

Centerpartiet har spenderat fantasisummor på sina valkampanjer. Räknat i spenderade antal kronor per faktisk röst de sedan får i valen så kommer inget parti i närheten.
Citera
2024-04-04, 10:47
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Även Federley var väl en av Abirs uppbackare. Han är inte heller kvar.

Det är korrekt. Federley och Abir höll i yxan när Annie skulle ha bort Maud. Båda belönades för det.
Sen var det Federley som drog in Abir i EP genom att få många röster.
Man kan ju säga mycket om Federley, men spelet kunde han. En slug jäkel. Abir är ju omvänt mest bara dum och skrikig.

Jag tror den naturliga gången blir att Abir tappar sin plats i EP och nu får svårt att hitta en väg tillbaka. För hon har aldrig klarat sig via eget arbete.
Och internt finns det ju få skäl att hjälpa någon som saknar backning och som alla sett misslyckas varje gång hon försökt göra något.
Citera
2024-04-04, 10:51
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Centerpartiet har spenderat fantasisummor på sina valkampanjer. Räknat i spenderade antal kronor per faktisk röst de sedan får i valen så kommer inget parti i närheten.

Helt riktigt. Men det beror också lite på vad man ser som ”valkampanjer”.
En orimligt stor del av pengarna har gått till ren personexponering och varumärkesbyggande för Annie. Man kan ju så klart hävda att det är för partiets skull, men mycket av det handlade ju om att det var Annies egenintresse.

Hon såg ju sig själv som moder Theresa och hade nog förutsett att efter politiken skulle hon antingen bli storfräsare i näringslivet eller få en tung roll hos FN.

Det blev lågavlönade styrelseuppdrag för rena skitbolag och regionala besöksnäringar i hemlänet.
Så hon är nog inte helt nöjd med det.
Citera
2024-04-04, 13:23
  #24
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Undrar hur förekommande upplevd rasism som inte är rasism utan en känsla för att man inte ser sina egna tillkortakommanden.

Min uppfattning är att upplevd rasism är mer omfattande än faktisk rasism. Få som efter ett samtal med en person som uppfattas som klok, väljer att förvanskar denna pga etnicitet, utseende eller namn.
Så har det alltid varit, vilket också bygger på den faktiska rasismen också.

Klart man börjar störa sig på en utländsk kravmaskin som drar rassekortet så fort man inte vinner.

Jag är omåttligt trött på alla dessa invandrare och mångkultur vi fått i landet. Det kommer bara bli värre, för jag ser ingen kraft som ska hålla ihop landet. Skatt och bidrag är inte en sådan kraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in