Citat:
Ursprungligen postat av
Pungsving
Varför infiltreras Centern av islamister när de kan starta sitt eget parti? Varför fortsätter folk rösta på Centern?
Det har sannolikt att göra med att partiet (undantaget partitoppen under Annies tid) är snällt, gillar att fika och trivas ihop. Det har ju i grunden varit en folkrörelse med ganska bred variation av intressen, men med landsbygden som någon slags kärna.
Den kulturen finns nog ganska djupt i partiet och har nog varit ganska tacksam att missbruka.
Sen tror jag det finns islamister i rätt många partier. Min bild är att Abir inte är islamist, utan snarare en woke-identitetspolitiker som jobbar väldigt mycket med klyschor för att gynna sig själv.
Hon är lite för dum också för att ha några väldigt smarta agendor.