2024-04-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Kräks du inte lite i munnen när du sprider vidare historien om att Bucha var en false flag? Går inte en gräns där någonstans? Att man blir tvungen att läsa det som finns och välja det rimligare alternativet.
Inget ovanligt med false flags. Skulle ej förvåna mig. Jag tror inte på allt jag läser. Jag läser gärna flera källor innan slutsats dras. Gör jag fel?
Citera
2024-04-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Någonting är fel i skallen på dig Camuga,, jag vet inte vad men jag är beredd att undersöka detta. :/
Jack, lägg ner tramset. Hur länge tror du kriget pågår? Tror du att Nato eskalerar konflikten i och med stundande usa valet?
Citera
2024-04-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Ryssland gör som dem tror är bäst. Dem slog i slutändan nazisterna från Berlin. Dem vann andra världskriget, så slapp du leva som en slav i tredje riket.
Nja, de startade andra världskriget tillsammans med Tyskland och ockuperade sedan halva Europa i ett halvt sekel.

Hade inte deras bundsförvant vänt sig mot dem, något som chockade dem svårt, så hade vi mycket riktigt levt under förtryck idag. De rullade in i Berlin med amerikanska fordon.

Rysk eller tysk fascism är same same.

Men du vill uppenbarligen hellre vara slav än att leva i frihet.
Citera
2024-04-04, 00:13
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Jack, lägg ner tramset. Hur länge tror du kriget pågår? Tror du att Nato eskalerar konflikten i och med stundande usa valet?

Och vem är du att komma här och orera? Tyst i 2 år och sen plötsligt dyka upp och köra samma lögner och rysspropaganda som alla ryssapologeter. Antar att det bara är att titta på vilka som bannats sista dagarna och förstå vem du är. Men är rejält trött på ni fascistvänner som vill kasta Europa under det ryska slaverioket igen. Och du, lär dig skilja på de och dem och skriv de eller dom istället för dem hela j-vla tiden. Mår illa av din språkhantering.
Citera
2024-04-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Uppsnappad radiotrafik där ryska spärrtrupper beskriver hur dom som vägrar anfalla ska dödas.

Rysk krigsföring för hundra år sen ser lika dan ut i dag.

https://x.com/PStyle0ne1/status/1775532809483890918?s=20
"Butcher, butcher, If they disobey, you know what to do with them."

Befälet som skriker på radion låter som att han är påtänd. Jag gissar på tjack eller liknande.

Fan så sjukt.
Trevligt att någon av spärrtrupperna kallas "slaktarn" också. Är det snubben som filmar som är slaktarn?
Senast redigerad av Chillgren 2024-04-04 kl. 00:31.
Citera
2024-04-04, 00:28
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Men man har ju fått i princip alla vapen man kan få. Finns det mer att skicka? Stöd kommer bara förlänga det oundvikliga, Ukrainas kommer lida ännu mer. Dem kan ej vinna detta. Är det inte bättre att avsluta skiten och skona människoliv?
Typiskt ryzzkt propaganda direkt från Kremlz manus, Ukraina måste ha rätt att försvara sitt land och folk invasion från ryZZlands inflytande och omänskliga arme'
Citera
2024-04-04, 00:28
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Inget ovanligt med false flags. Skulle ej förvåna mig. Jag tror inte på allt jag läser. Jag läser gärna flera källor innan slutsats dras. Gör jag fel?

Jo false flags är i stort sett icke existerande utanför Ryssland och FSBs domän.
Citera
2024-04-04, 00:29
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Putin är en konservativ gubbe som inte tycker om västs dekadenta samhälle. Orban är en annan sådan. Finns många. Men dem flesta hörs inte pga censur. Åkesson är en annan sådan.

Fast nu var det ju så att du ansåg att man inte kunde se väst som något gemensamt. Men din idol Putin gör ju det! Han hatar "väst".
Citera
2024-04-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Fast nu var det ju så att du ansåg att man inte kunde se väst som något gemensamt. Men din idol Putin gör ju det! Han hatar "väst".
Syftar på ideologin i väst.
Citera
2024-04-04, 00:36
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Syftar på ideologin i väst.

Han hatar "dekadensen". Det är knappast någon ideologi.
Citera
2024-04-04, 00:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur drar du den slutsatsen att jag föredrar slaveri framför frihet? Vill gärna veta.
I min värld, om man väljer att gå med i en allians som Nato då är man inte neutral eller fri. Man är en lydstat. Frihet innebär självständighet. Att Ryssland vill erövra Europa och förslava andra länder som några här tror, är bara skrattrerande. Sandlådenivå.

De försöker ju erövra ett europeiskt land, trots att de försäkrade att det skulle de aldrig göra. Men det är alltså på något sätt garanterat att det tar stopp där? Hur vet man det?

Eller är det endast Sverige som är immuna mot ryska angrepp? Hur kunde det bli så?

Vilka länder - förutom Ukraina - kommer Ryssland att anfalla? Och hur vet du allt detta?
Citera
2024-04-04, 00:45
Medlem
Mittpunkts avatar
Nu vill Ukraina bomba Krimbron men det verkar svårt och man planerar och planerar. Dom ska bomba bron innan midsommar så ryssarna inte kan använda den. Men det är svårt och det är komplicerat.

Finns det inte missiler med tillräcklig styrka att bräcka bron och göra den oanvändbar flera månader? Slå ned 2-3 tomahawk missiler i den så är det "goodbye" med den bron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in