2024-02-27, 13:59
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Bättre ni lämna WO o sparar lite pengar, för ni har ingen chans ändå.

.

Likt Byske att lämn V O
Rögle kämpar på i motvinden
Citera
2024-02-27, 17:55
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Ni som håller på HV, Malmö, Rögle eller Modo behöver ju verkligen inte oroa er.
Vilket lag som ens som hamnar i kvalet mot Oik lär vinna enkelt!
Oik har flugit färdigt nu i Shl, dom kan inte hota nåt av dessa lag i kvalet.
Det är aldrig roligt med ett kval oavsett vilket motstånd man möter.
Citera
2024-02-27, 17:59
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Alltså, den här "abuse of officials"-regeln. Austin Wagner i Oskarshamn åkte på matchstraff för detta i lördags och är nu tydligen avstängd i morgondagens match mot Leksand. Vet inte vad jag tycker om att man inte får visa sitt missnöje med en utvisning.
Ja, den där jävla regeln är så jävla löjlig. Den är värre än 1.06 här på Flashback

Domarna har fått status "helig indisk ko" i SHL. En ändring tycker jag behövs göras. Men svensk hockey har blivit så jävla pridehomoputtinuttig. Spyr fan på skiten!
Citera
2024-02-27, 18:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ja, den där jävla regeln är så jävla löjlig. Den är värre än 1.06 här på Flashback

Domarna har fått status "helig indisk ko" i SHL. En ändring tycker jag behövs göras. Men svensk hockey har blivit så jävla pridehomoputtinuttig. Spyr fan på skiten!
Ja men verkligen. Det är som att man försöker jämställa starka känsloyttringar på planen och i båset med hot mot domarna, på nåt sjukt jävla sätt. Det är så jag uppfattar det, iaf. Lite får man ändå tåla som domare på elitnivå.

Nästa steg är säkert att man utrymmer hallen om publiken reagerar för kraftigt på domslut.
Senast redigerad av Blot-Sven 2024-02-27 kl. 18:09.
Citera
2024-02-27, 18:15
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja men verkligen. Det är som att man försöker jämställa starka känsloyttringar på planen och i båset med hot mot domarna, på nåt sjukt jävla sätt. Det är så jag uppfattar det, iaf. Lite får man ändå tåla som domare på elitnivå.

Nästa steg är säkert att man utrymmer hallen om publiken reagerar för kraftigt på domslut.
Det hade verkligen inte förvånat mig det minsta ifall de vill döda läktarkulturen också. Men håller med dig om att domaren faktiskt får tåla lite grann så länge det inte blir fysiskt. Jag menar; det är bara ord, och det är en jävla massa känslor och adrenalin ute på isen. Då får man ha lite överseende med att spelarna är tända och blir förbannade.

Speciellt i viktiga matcher som nu på slutet av sässen.
Citera
2024-02-27, 18:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Det hade verkligen inte förvånat mig det minsta ifall de vill döda läktarkulturen också. Men håller med dig om att domaren faktiskt får tåla lite grann så länge det inte blir fysiskt. Jag menar; det är bara ord, och det är en jävla massa känslor och adrenalin ute på isen. Då får man ha lite överseende med att spelarna är tända och blir förbannade.

Speciellt i viktiga matcher som nu på slutet av sässen.
Exakt. Inget våld och inga hot mot domarna hör hemma i en hockeyrink, men om man ser på exemplen på beteenden som sorterar under "abuse of officials" så är det ju mycket "vifta med armarna", skrika, slå bort pucken och sånt. Det är ju sånt som händer i stundens hetta. Inget mer med det. Förstår inte varför det ska bestraffas så extremt hårt. En tvåa i tillägg hade jag kunnat köpa.

Kolla förresten på domarna i NHL. De är ju mycket mer delaktiga i rinken, samarbetar bättre med varandra och t.o.m. särar fysiskt på spelare som slåss. De är hårdare. I SHL är domarna betraktare.
Citera
2024-02-27, 21:16
Medlem
Vad tänker ni om HV? Kommer de hamna i nedflyttningskvalet?
Citera
2024-02-27, 21:22
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Vad tänker ni om HV? Kommer de hamna i nedflyttningskvalet?

Jag trodde länge de skulle vakna någon gång under säsongen och kravla sig över strecket men nu tvivlar jag starkt. Inga bra psyken i HV. Dock är Oskarshamn så dåliga att HV ska inte kunna förlora mot dem i en serie i bäst av sju så de håller sig kvar.
Citera
2024-02-27, 21:30
Medlem
Vilken sjuk kväll! Tydligen går det att ta poäng mot Växjö, allt som krävdes var ju att vi gjorde en usel match spelmässigt.

Trodde det var inpräntat i någon universell kod att oavsett om vi så spelar ut dem väntar förlust med uddamålet bara för att. Men se på fan. Det blev i den här skitmatchen där vi verkligen förtjänade storstryk som poängen till sist trillade in.

Det finns ingen logik alls, men det är bara att korka upp champagnen. Wohooo!!
Citera
2024-02-27, 21:35
Avstängd
Kedoxs avatar
Färjestad går onekligen väldigt bra vilket är superkul. Men en liten oro infinner sig efter dippen. Hur beroende vi är av våra två målvakter och att spelet harvar när de inte är på plats.

Carl Lindbom är en talang i paritet med Wallstedt och hans spel kan få en att häpna. Men han är inte ens 21 fyllda och spelar sin första säsong i SHL. Slutspel är något annat och det kan chocka spelare som inte varit med eller är väldigt unga. Hur Calles mentalitet och nerver beter sig i en slutspelsserie, i synnerhet om det blir tight vet vi ännu inte.

Hans roll i laget är väl 1a som man säger där de delar relativt broderligt på uppgiften men han är förste man i tyngre matcher. Det är ett oskrivet papper men jag hoppas han kan stå paell.

Min fråga är kort för att kika lite historiskt, vilka är de yngsta förstamålvakterna som lyckats ta sm-guld och vilka år?
Citera
2024-02-27, 22:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Färjestad går onekligen väldigt bra vilket är superkul. Men en liten oro infinner sig efter dippen. Hur beroende vi är av våra två målvakter och att spelet harvar när de inte är på plats.

Carl Lindbom är en talang i paritet med Wallstedt och hans spel kan få en att häpna. Men han är inte ens 21 fyllda och spelar sin första säsong i SHL. Slutspel är något annat och det kan chocka spelare som inte varit med eller är väldigt unga. Hur Calles mentalitet och nerver beter sig i en slutspelsserie, i synnerhet om det blir tight vet vi ännu inte.

Hans roll i laget är väl 1a som man säger där de delar relativt broderligt på uppgiften men han är förste man i tyngre matcher. Det är ett oskrivet papper men jag hoppas han kan stå paell.

Min fråga är kort för att kika lite historiskt, vilka är de yngsta förstamålvakterna som lyckats ta sm-guld och vilka år?

Vore ju rätt osannolikt om bägge målvakterna skulle gå sönder samtidigt en gång till, men peppar peppar.

Orkar inte leta så långt bak, men det man minns i nutid är väl Linus Söderström 2017. Hade inte fyllt 21 ännu.
Citera
2024-02-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Vilken sjuk kväll! Tydligen går det att ta poäng mot Växjö, allt som krävdes var ju att vi gjorde en usel match spelmässigt.

Trodde det var inpräntat i någon universell kod att oavsett om vi så spelar ut dem väntar förlust med uddamålet bara för att. Men se på fan. Det blev i den här skitmatchen där vi verkligen förtjänade storstryk som poängen till sist trillade in.

Det finns ingen logik alls, men det är bara att korka upp champagnen. Wohooo!!

Ibland får alla lag medgång, hur värdelösa de än är, det var modos tur nu. Poäng mot bästa mästarna i en djup slutspelssvacka. Det kräver finaste champis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in