2024-04-02, 14:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Det beror nog också lite på hur dessa citat manipuleras!
Den som har varit "semesterledig" ifrån fb i olika omgångar i långt över 2 år har kanske med tiden byggt upp en känsla för var gränserna för dessa retoriskt vidriga missgrepp går, och som ofta tyvärr nyttjas av olika politiker.

Underbart att mördaren M får sona sitt brott med straffpåföljden livstids fängelse!
Det betyder att M tidigast om 10 år via ett ombud kan begära att få sitt straff omprövat till ett tidsbestämt straff.
En sådan prövning hanteras i Sverige utav Örebro Tingsrätt, och jag antar att M då via sitt ombud får ställa denna fråga ett flertal ggr innan en ev. ändring till ett tidsbestämt straff beviljas.
Självklart hoppas jag att han blir nekad detta så länge som möjligt.
Att dräpa eller mörda någon är givetvis vidrigt oavsett kön på GP!
Var tvungen att kolla, gräsklipparen har 357 inlägg i den här tråden
Han har 17 403 inlägg totalt och alla med samma tema oavsett vem som har blivit mördad, kvinna, barn och även män för det är alltid kvinnans fel. Det han skrev i Tintin tråden glömmer man inte
Kvinnohataren nr 1

Mikael Eriksson ska aldrig någonsin släppas ut hoppas jag. Han kan ruttna i fängelset
Han är 53 år nu, fyller 54 i september. Hoppas han blir sjuk och får dö en riktigt kvalfylld och smärtsam död.

Hans mamma som Mikael har skrivit över alla bilar och huset på kan gott ruttna hon med
Kärringen står skriven på Mikaels adress nu. Hedsta 49, 824 62 Forsa. I samma hus som han mördade Jeanette i.
Även om jag inte tror på det övernaturliga så finns det hus där det pågår läskiga saker. Hoppas Jeanette spökar mycket för kärringen.
Adressändring: 2024-03-01
https://www.ratsit.se/19510708-Maud_Alma_Katarina_Danielsson_Forsa/EnOl6tU4Fb-NTCkNACPLbVDjicKLYvEsgm41jrQJPAU#merInfo

Dessutom detta. Mikael har skänkt bort huset till sin mamma. Kärringenjäveln har ingen skam i kroppen alls, men det var väl att vänta med en sån idiot till son
Bostadens värde är ca 2 130 000 kr.
Fastigheten på adressen Hedsta 49 i Forsa har fått en ny ägare. Maud Alma Katarina Danielsson, 71, har fått fastigheten som gåva av Nils Erik Mikael Eriksson. Överföringen blev klar i februari 2023. Huset byggdes 1921 och har en boyta på 148 kvadratmeter.
https://www.ht.se/2023-03-18/agarbyte-for-aldre-villa-i-forsa

Kärringens sambo bor kvar på deras gamla adress än så länge. Det ser man när man klickar på var hon bodde tidigare.
https://mrkoll.se/person/Maud-Alma-Katarina-Danielsson-Hedsta-49-Forsa/bTAQmuerAdYQabTAQmsqqkuerAmUxacYfrkyqRaQpuhQcYfrue rA

Det här vill mördaren Mikael slippa undan från att betala och kärringjäveln hjälper honom med det
Högsta domstolen förpliktar ME att betala skadestånd till
– JB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– LB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– LiB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– RB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– NB med 236 133 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022 och
– dödsboet efter JB med 49 825 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022.

Det här borde dom som är tilldömda skadestånden anlita en advokat om och begära återtagande av och sälja skiten så dom får sina skadestånd. Mikael har skänkt bort allt för att slippa betala skadestånden och mördarmamman hjälper honom med det. SKÄMS kärringjävel
Senast redigerad av Timeout 2024-04-02 kl. 15:15.
Citera
2024-04-02, 15:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Det beror nog också lite på hur dessa citat manipuleras!
Den som har varit "semesterledig" ifrån fb i olika omgångar i långt över 2 år har kanske med tiden byggt upp en känsla för var gränserna för dessa retoriskt vidriga missgrepp går, och som ofta tyvärr nyttjas av olika politiker.

Underbart att mördaren M får sona sitt brott med straffpåföljden livstids fängelse!
Det betyder att M tidigast om 10 år via ett ombud kan begära att få sitt straff omprövat till ett tidsbestämt straff.
En sådan prövning hanteras i Sverige utav Örebro Tingsrätt, och jag antar att M då via sitt ombud får ställa denna fråga ett flertal ggr innan en ev. ändring till ett tidsbestämt straff beviljas.
Självklart hoppas jag att han blir nekad detta så länge som möjligt.
Att dräpa eller mörda någon är givetvis vidrigt oavsett kön på GP!

Han kommer få vänta länge på ett tidsbestämt straff då hans personlighetsstörning gör att risken för återfall i brott förblir hög.
Minst 15 år gissar jag.
Psykopater brukar lugna ner sig när de blir gamla.
Citera
2024-04-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Var tvungen att kolla, gräsklipparen har 357 inlägg i den här tråden
Han har 17 403 inlägg totalt och alla med samma tema oavsett vem som har blivit mördad, kvinna, barn och även män för det är alltid kvinnans fel. Det han skrev i Tintin tråden glömmer man inte
Kvinnohataren nr 1

Mikael Eriksson ska aldrig någonsin släppas ut hoppas jag. Han kan ruttna i fängelset
Han är 53 år nu, fyller 54 i september. Hoppas han blir sjuk och får dö en riktigt kvalfylld och smärtsam död.

Hans mamma som Mikael har skrivit över alla bilar och huset på kan gott ruttna hon med
Kärringen står skriven på Mikaels adress nu. Hedsta 49, 824 62 Forsa. I samma hus som han mördade Jeanette i.
Även om jag inte tror på det övernaturliga så finns det hus där det pågår läskiga saker. Hoppas Jeanette spökar mycket för kärringen.
Adressändring: 2024-03-01
https://www.ratsit.se/19510708-Maud_Alma_Katarina_Danielsson_Forsa/EnOl6tU4Fb-NTCkNACPLbVDjicKLYvEsgm41jrQJPAU#merInfo

Dessutom detta. Mikael har skänkt bort huset till sin mamma. Kärringenjäveln har ingen skam i kroppen alls, men det var väl att vänta med en sån idiot till son
Bostadens värde är ca 2 130 000 kr.
Fastigheten på adressen Hedsta 49 i Forsa har fått en ny ägare. Maud Alma Katarina Danielsson, 71, har fått fastigheten som gåva av Nils Erik Mikael Eriksson. Överföringen blev klar i februari 2023. Huset byggdes 1921 och har en boyta på 148 kvadratmeter.
https://www.ht.se/2023-03-18/agarbyte-for-aldre-villa-i-forsa

Kärringens sambo bor kvar på deras gamla adress än så länge. Det ser man när man klickar på var hon bodde tidigare.
https://mrkoll.se/person/Maud-Alma-Katarina-Danielsson-Hedsta-49-Forsa/bTAQmuerAdYQabTAQmsqqkuerAmUxacYfrkyqRaQpuhQcYfrue rA

Det här vill mördaren Mikael slippa undan från att betala och kärringjäveln hjälper honom med det
Högsta domstolen förpliktar ME att betala skadestånd till
– JB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– LB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– LiB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– RB med 110 000 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022,
– NB med 236 133 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022 och
– dödsboet efter JB med 49 825 kr och ränta enligt 6 § räntelagen från den 9 juli 2022.

Det här borde dom som är tilldömda skadestånden anlita en advokat om och begära återtagande av och sälja skiten så dom får sina skadestånd. Mikael har skänkt bort allt för att slippa betala skadestånden och mördarmamman hjälper honom med det. SKÄMS kärringjävel

Om någon bor i närheten är det bara kolla att lilla mamsen faktiskt BOR där.
Man ska vara skriven där man bor (har sin huvudsakliga nattvila) annars är nog skatteverket/folkbokföringen intresserade..

Jag hoppas verkligen att Jeanettes anhöriga har fått hjälp med att begära granskning av mördarens "gåvor".

Ang hans tid i fängelse är det väl vanligast att första ansökan om tidsbestämt avslås.
Och jag tror att det aldrig kan bli mindre än 18 år.
Jag skulle gissa på att det landar runt 22-23 år
Citera
2024-04-02, 19:44
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Man ska vara skriven där man bor (har sin huvudsakliga nattvila) annars är nog skatteverket/folkbokföringen intresserade..

Jag hoppas verkligen att Jeanettes anhöriga har fått hjälp med att begära granskning av mördarens "gåvor".

Ang hans tid i fängelse är det väl vanligast att första ansökan om tidsbestämt avslås.

Som lägst kan det bli 18 år, medel ligger på 24 år. Tror inte Mickael får under 24 år.
Citera
2024-04-02, 20:20
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Det du säger är ett första naturligt steg i en process för att knäcka den myglande Mikael E:s försök att undgå att behöva betala den rättmätiga ersättning som av HD tilldömts Jeanettes närmast anhöriga.

Jag kan nästan se framför mig hur svinpälsen möjligen har tjatat på morsan sin om att "de där anhöriga till min döda kärring ska minsann inte ha någon ersättning" (eller något liknande helt mentalt felskruvat tankesätt)!

Citat:
Instämmer helt i både Timeouts och dina tankar, då idioten Mikael banne mig inte får komma undan med sin djävulska plan!

Citat:
Flera kloka skribenter har bl.a. i de senaste inläggen spekulerat i hur livstidsstraffet i ett senare skede kan tänkas att omvandlas till ett tidsbestämt straff.
En sådan omvandling blir till minst 18 år, och jag tror att det svenska rekordet fortfarande ligger på 33 år, vilket inte lär komma ifråga i detta tragiska fall!

Ibland så kan jag inte undgå att nästan i likhet med vad Timeout skrev tänka att det rättvisaste ur ett moraliskt perspektiv vore att Mikael E drabbades av en plågsam o smärtsam långt utdragen död under sin fängelsevistelse!

"Karma" Is A Five Letter Word,
Often Appearing In Our World!
Citera
2024-04-02, 22:43
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Flera kloka skribenter har bl.a. i de senaste inläggen spekulerat i hur livstidsstraffet i ett senare skede kan tänkas att omvandlas till ett tidsbestämt straff.
En sådan omvandling blir till minst 18 år, och jag tror att det svenska rekordet fortfarande ligger på 33 år, vilket inte lär komma ifråga i detta tragiska fall!

Dubbelmördaren Juha Ruotsalainen som sitter på sitt andra livstidsstraff nekades nyligen tidsbestämt efter 15 år.
Det finns andra som är över 70 år och nekas tidsbestämt.
Jag tror att Mikael E kommer att sitta till minst 70.
Citera
2024-04-03, 21:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om någon bor i närheten är det bara kolla att lilla mamsen faktiskt BOR där

Varför skulle hon inte bo där? Hon har fått huset i gåva av sin son och bör således tillbringa sin tid där. Om du vill misstänkliggöra hans mor pga gåvan så får du räkna med att andra skribenter ifrågasätter dina påståenden. Med stor sannolikhet har hon slagit ner sina bopålar där.

Citat:

Jag gissar å andra sidan att det hela landar på 15-16 år om han sköter sig, efter 10 års fängelse kan den dömde (M) ansöka om tidsbestämt straff.
Citera
2024-04-03, 22:07
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag gissar å andra sidan att det hela landar på 15-16 år om han sköter sig, efter 10 års fängelse kan den dömde (M) ansöka om tidsbestämt straff.

Ett livstidsstraff som omvandlas till tidsbestämt får inte understiga 18 år enligt gällande rätt.
Citera
2024-04-03, 22:09
Medlem
Citat:
Varför skulle hon inte bo där? Hon har fått huset i gåva av sin son och bör således tillbringa sin tid där. Om du vill misstänkliggöra hans mor pga gåvan så får du räkna med att andra skribenter ifrågasätter dina påståenden. Med stor sannolikhet har hon slagit ner sina bopålar där.

Jaha du är tillbaka.
För att Micke skulle göra precis allt för att inte ge skadestånd, även skänka huset och övrigt till morsan.
Var hans plan att kunna flytta dit efter avtjänat straff får vi hoppas att mamman håller sig friskt och stark så hon hinner bli minst 90 år.
Varför skrev han inte över det på något av sina barn?
Ville dom inte ha huset där farsan misshandlade en kvinna till döds?

Morsan är "endast" misstänkt för att gå Mickes ärenden, dvs ta emot huset och annat för att han ska komma undan skadestånd.
"Andra skribenter" = Du.
Resten har fattat.
"Stor sannolikhet" lämnar utrymmen för tvivel så det blir väl bra om någon kan kontrollera saken så det blir klartlagt?

Du har haft lite otur på dina gissningar och säkra påståenden så....
Livstid får enligt lag inte underskrida 18 år.
Vi har redan klartlagt att man som livstidsdömd får ansöka efter 10 år.
Du som gillar statistik kan väl plocka fram hur många mördare som fått mindre än 20 år när dom dömts till livstids fängelse.
Citera
2024-04-04, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ett livstidsstraff som omvandlas till tidsbestämt får inte understiga 18 år enligt gällande rätt.

Har du någon källa? Men om du har rätt så då ska väl M kunna vara en fri man först år 2040?
Citera
2024-04-04, 01:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
För att M skulle göra precis allt för att inte ge skadestånd, även skänka huset och övrigt till morsan.
Var hans plan att kunna flytta dit efter avtjänat straff får vi hoppas att mamman håller sig friskt och stark så hon hinner bli minst 90 år..

Man får intrycket att du på nåt sätt nästan verkar önska att hon inte blir minst 90 år? Självklart hoppas vi att mamman håller sig frisk och stark. Nåt annat känns som ett uttryck för kvinnoförakt. M:s mor förtjänar inte dina "misstankar"

Ingen normal människa tror väl heller att M hade en "plan" med sin generösa gåva?

Citat:
Varför skrev han inte över det på något av sina barn?

M bestämmer själv vem han vill ge en gåva. Nu blev det mamman.

Citat:
Morsan är "endast" misstänkt för att gå Mickes ärenden, dvs ta emot huset och annat för att han ska komma undan skadestånd..

M har säkert haft goda intentioner när han gav huset till sin mor. Du känns sjukligt misstänksam.

Citat:
Livstid får enligt lag inte underskrida 18 år.
Vi har redan klartlagt att man som livstidsdömd får ansöka efter 10 år.

M kommer nog knappast att sitta i 22-23 år som du spekulerade i tidigare. Med stor sannolikhet kommer han ut tidigare.
Citera
2024-04-04, 01:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Har du någon källa? Men om du har rätt så då ska väl M kunna vara en fri man först år 2040?
Trodde du kunde googla.
Jeanettes mördare kommer inte ut innan han ha fyllt 70 år och kan få sitta längre.
Nils Erik MIKAEL Eriksson är född 19700906 och är 53 år nu, fyller 54 i september.
Då han har flera domar på sig om misshandel så lär han få sitta längre.

Livstidsstraff vid de allvarligaste brotten
Livstidsstraffet används bara vid de mest allvarliga brotten, framför allt mord. När domstolen dömer till livstids fängelse vet man inte hur länge man kommer att sitta i fängelse. Efter tio år kan man ansöka om att få sitt straff tidsbestämt. En sådan ansökan görs till tingsrätten i Örebro. Om tingsrätten går med på att tidsbestämma straffet, bestäms hur många år fängelsestraffet ska omvandlas till.
Det tidsbestämda straffet får inte vara kortare än 18 år.
https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/fangelse/

Från Högsta Domstolens dom meddelad i Stockholm den 16 januari 2024.
ME åtalades för mord enligt följande gärningsbeskrivning.

ME har den 9 juli 2022 i bostaden på H 49, Forsa, Hudiksvalls kommun, med våld berövat JB livet genom att slå, sparka, knuffa eller utöva annat våld mot henne.
Våldet har orsakat bl.a. följande skador
– blödningar under hårda hjärnhinnan och spindelvävshinnan,
– traumatiska hjärnskador i storhjärnan,
– tio revbensfrakturer,
– sårskada på vänstra lungans underlob,
– skador och frakturer på ryggraden,
– näsbensbrott och näsblod,
– söndertrasning och blödning i högra binjuremärgen, binjurebarken och kringliggande fettvävnad,
– skada på mjälten,
– blåmärken på stora delar av kroppen bl.a. på båda öronen, kring båda ögonen, i ansiktet, halsen, armarna, benen, fötterna och yttre könsorganen,
– rödaktiga missfärgningar på stora delar av kroppen, bl.a. i hårbotten, i ansiktet, på halsen, bålen, högra ljumsken och yttre könsorganen,
– underhudsblödningar i huvudsvål, vid inre och yttre blygdläppar, på ansiktet, halsen, nacken och bålen,
– slemhinneskador på yttre könsorgan,
– blödning i tungans muskulatur, och
– blödningar i halsens mjukdelar mot kroppens baksida och i högra ländmuskeln.
JB har avlidit till följd av traumatiska hjärnskador i storhjärnan.
ME begick gärningen med uppsåt.

Med tanke på allt det våldet... ska Mikael aldrig släppas ut.
Senast redigerad av Timeout 2024-04-04 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in