Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Var det inte så den mest lyckade försäljnignskampanjen "Covid Sprutorna" marknadsfördes.
Ta ditt vaccin annars dör Greta längre ner på gatan... du vill väl inte mörda din mormor
Jojo.. och vår regering som lyder under främmande makt bara ställde upp och marknadsförde skiten utan något som helst ifrågasättande.
Haha, ja, fy fan vad man fick höra det. Var ingen vaccinmotståndare av värre grad men jag ville inte ta det själv, då alla runtom mig tog det för praktiska skäl som att kunna röra sig fritt, resa osv. Inte tar jag huvudvärkstabletter för att få sätta mig på ett plan om någon bad mig.
När kollegor frågade varför jag inte tagit det följde det ofta med frågan "tänk om du smittar din mormor då?", när man då påpekade att jag kan smitta henne likväl som vaccinerad eller ej, blev de helt paffa, som man vore ett ufo. Det var irrelevant. Stigmatiseringen handlade om att man skulle inrätta sig i ledet likt alla andra, ingen jävel var rädd för själva smittspridningen. Folk levde som vanligt. Munskydden halvt på. Du skulle spela fotboll precis som alla andra skolbarn.
Dejtade en tjej som fick astma till följd av vaccinet, det enligt hennes läkare. När jag frågade om läkaren konstaterat det med belägg i en utredning, uppföljning etc. så svarade hon "nej, han sa att det bara förmodligen var så. Det var många i vuxen ålder som utvecklat astma efter vaccinationen."
Och hon var bara okej med det liksom.