2024-04-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det ligger något i det du skriver . Jag får försöka skriva lite bättre nästa gång . Sorry
Får ändå för mig att det blev något slags kiv mellan dessa två om vad som var gällande omkring att vara ihop eller ej ....
Eftersom hon blivit utsatt för våld enligt polisen så verkar de hamnat i bråk på något sätt .
Kanske GM berättat till slut vad som sades mellan dem och VAD som gjorde att han använde våld mot henne ?
Det är liksom svårt att tro att GM började gå på henne helt utan anledning . Måste ju ha berott på något ?!
( Spekulation)

Med den logiken så finns inga oskyldiga offer.

Hur många mördare har inte haft ihjäl bo oprovocerat?
Citera
2024-04-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Hon tyckte han var obehaglig fråga inte efter källa men det är 100%. Förmodligen ville hon berätta för honom om hans obehagliga beteende o att han skulle sluta vara creepy o porrskadad då slog han kallblodigt ihjäl henne...

Jag tror att du har rätt, efter vad vi empiriskt kan utläsa av vad som skett i efterhand.
Citera
2024-04-03, 20:05
Avslutad
Citat:
Ja .
Fråga mig inte om källa ,vet med 100% att det stämmer att han tyckte hon var jobbig som sprang efter honom .
Han nöjde sig med : Klasskamrat + Vän . Inget mer .Men hon var kär i han ....
Så tror jag också att det låg till.
Sen blev dom oense tror jag
Citera
2024-04-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Så tror jag också att det låg till.
Sen blev dom oense tror jag

Vad tycker du om Ted Bundy?
Citera
2024-04-03, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Vad tycker du om Ted Bundy?
Väldigt sjuk individ.
Men det har inte med detta att göra.
Att jag tror att M var kär i T och ville bli ihop med honom har jag min fulla rätt att tro.
Men att det inte var besvarat från T.

När det gäller att han mördade henne är en helt annan sak och fruktansvärt gjort.
Citera
2024-04-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Väldigt sjuk individ.
Men det har inte med detta att göra.
Att jag tror att M var kär i T och ville bli ihop med honom har jag min fulla rätt att tro.
Men att det inte var besvarat från T.

När det gäller att han mördade henne är en helt annan sak och fruktansvärt gjort.

Det har lite med detta att göra, Sett va du skrivit tidigare i denna tråden o fått klara killer groupie vibbar.
Citera
2024-04-03, 20:59
Medlem
Citat:
Majas misstänkte mördare kan få psykiatrisk undersökning

https://sverigesradio.se/artikel/majas-misstankte-mordare-kan-genomga-psykiatrisk-undersokning?fbclid=iwar2d47rsyr7wxe8xie9qnnuakhdn u dxsdzvzt1nugw13ap-vlg4gulecihc

Inte helt oväntat. Det är verkligen tragiskt att en inte lyckats notera problematiken med mgm tidigare, det är resultatet av riktigt IQ-befriade föräldrar och pedolärare som går igång på funktionsnedsatta elevers klädsel snarare än att uppmärksamma riktiga problem hos eleverna.

Du har ju helt rätt här. Kriminalitet i gener, pedo:s, ett jävla patrask alltihop. Farsan till dårungen satt väl på nån Kumla liknande anstalt när det begav sig. Adhd, autism, ja ja och på det en peddo lärare
Citera
2024-04-03, 23:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Hon tyckte han var obehaglig fråga inte efter källa men det är 100%. Förmodligen ville hon berätta för honom om hans obehagliga beteende o att han skulle sluta vara creepy o porrskadad då slog han kallblodigt ihjäl henne...
Om hon tyckte att han var en obehaglig individ så bjuder man inte en sådan person med sig att se ett hemligt ställe för att där ensam med honom ; berätta att han är obehaglig !
Inte ens en person med funktionsnedsättning gör något sådant ; snarare berättar hon det bland folk så att hon kan känna sig trygg .
Magkänsla är en stark känsla för alla människor ....

Finns inte någon människa i världen som hänger med frivilligt till ett hemligt ställe om man inte trivs med personen .Om man blir tvingad dit ,då kanske ....
Och är det så det gick till så förstår man händelserna gång ....

Tror att GM kände sig tvingad, mer eller mindre, att hänga på, till hennes hemliga ställe och att denne blev arg för att han hängde med dit han egentligen inte ville .

Han kan ju ha blivit arg på henne över att behöva vänta i 4 timmar på nästa buss .

Bara det; skulle göra mig tvärförbannad .
Självklart skulle jag inte slå en tjej men jag skulle vara " pissed "på situationen ,att behöva sitta under en järnvägsbro i typ 4 timmar .

Och har man då funktionsnedsättning som både GM och Maja har/ hade så kan en sådan sk bli övermäktig känslomässigt eftersom vanan att ta bussen en viss tid varje dag kan vara en betydande trygghet för en med diagnos .

Den enda som vet vad som sas och vad som gjordes är ju GM så det märker vi ju om han vill berätta rakt upp och ner vad som hände där och då ?

Eftersom de med funktionsnedsättningar reagerar mycket starkare på saker som händer ,; saker som för dem inte tillhör vanligheterna i deras liv, så kan det just för dem, blir förödande konsekvenser !

Så när man/om man får veta allt i denna sak kan det tänkas att någon specialpedagog kan typ "förstå" varför det blev som det blev ; varför detta hände,
helt utifrån dessa två personers funktionsproblematik ..

Det finns de som slår sig själva i ansiktet när desperationen tar vid ; när otrygghet infinner sig .
Det finns de som slår omkring sig och skriker när någon råkar röra dem .
Det finns så många olika beteenden när man har en funktionsnedsättning och hamnar i svårhanterbar situation.
Hela personen blir kaotisk inombords och hittar ingen " väg ut ur problemet " .

Allt det här vet vi ju ,så det är sorgligt att inse att det blev som väntat i denna situation som de två satte sig i utan att förstå faran i att de inte kunde läsa av varandra helt och hållet och att någon utav dem reagerade överilat pga något !

Ibland önskar man att det gick att dra tillbaka tiden som ett VHS - band ,så att inget utav det som hänt -hände ...
Senast redigerad av landbandy 2024-04-04 kl. 00:03.
Citera
2024-04-04, 11:50
Medlem
Citat:
Om hon tyckte att han var en obehaglig individ så bjuder man inte en sådan person med sig att se ett hemligt ställe för att där ensam med honom ; berätta att han är obehaglig !
Inte ens en person med funktionsnedsättning gör något sådant ; snarare berättar hon det bland folk så att hon kan känna sig trygg .
Magkänsla är en stark känsla för alla människor ....

Finns inte någon människa i världen som hänger med frivilligt till ett hemligt ställe om man inte trivs med personen .Om man blir tvingad dit ,då kanske ....
Och är det så det gick till så förstår man händelserna gång ....

Tror att GM kände sig tvingad, mer eller mindre, att hänga på, till hennes hemliga ställe och att denne blev arg för att han hängde med dit han egentligen inte ville .

Han kan ju ha blivit arg på henne över att behöva vänta i 4 timmar på nästa buss .

Bara det; skulle göra mig tvärförbannad .
Självklart skulle jag inte slå en tjej men jag skulle vara " pissed "på situationen ,att behöva sitta under en järnvägsbro i typ 4 timmar .

Och har man då funktionsnedsättning som både GM och Maja har/ hade så kan en sådan sk bli övermäktig känslomässigt eftersom vanan att ta bussen en viss tid varje dag kan vara en betydande trygghet för en med diagnos .

Den enda som vet vad som sas och vad som gjordes är ju GM så det märker vi ju om han vill berätta rakt upp och ner vad som hände där och då ?

Eftersom de med funktionsnedsättningar reagerar mycket starkare på saker som händer ,; saker som för dem inte tillhör vanligheterna i deras liv, så kan det just för dem, blir förödande konsekvenser !

Så när man/om man får veta allt i denna sak kan det tänkas att någon specialpedagog kan typ "förstå" varför det blev som det blev ; varför detta hände,
helt utifrån dessa två personers funktionsproblematik ..

Det finns de som slår sig själva i ansiktet när desperationen tar vid ; när otrygghet infinner sig .
Det finns de som slår omkring sig och skriker när någon råkar röra dem .
Det finns så många olika beteenden när man har en funktionsnedsättning och hamnar i svårhanterbar situation.
Hela personen blir kaotisk inombords och hittar ingen " väg ut ur problemet " .

Allt det här vet vi ju ,så det är sorgligt att inse att det blev som väntat i denna situation som de två satte sig i utan att förstå faran i att de inte kunde läsa av varandra helt och hållet och att någon utav dem reagerade överilat pga något !

Ibland önskar man att det gick att dra tillbaka tiden som ett VHS - band ,så att inget utav det som hänt -hände ...

Vad är detta för ordsallad?! "Ingen människa hade följt med frivilligt, förutom mgm" ?! Mgm är super äcklig, han har slagit ihjäl bo. Jag vill inte ens veta vad han har gjort med bo innan mordtillfället.
Citera
2024-04-04, 12:54
Medlem
Citat:
Vad är detta för ordsallad?! "Ingen människa hade följt med frivilligt, förutom mgm" ?! Mgm är super äcklig, han har slagit ihjäl bo. Jag vill inte ens veta vad han har gjort med bo innan mordtillfället.

Vissa människor är inte kloka i huvudet och i såna här trådar dyker dom upp. På nåt sätt försöker dom få det till att BO provocerat fram mordet vilket är ett vidrigt sätt att se saker... Så enligt såna människor har nog dom 358 kvinnor som mördats senaste 23åren provocerat fram mordet på något sätt. En sjuk pojke/man har mördat en kvinna och det finns ingen förklaring som kan göra det mindre vidrigt men vad hade hon för kläder? Hon var intresserad av pojkar, är vad skit äckliga människor spekulerar om men är helt oväsentligt i sammanhanget
Citera
2024-04-04, 13:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Vaddå "förutom mgm" ?
Menade jag absolut inte :utan:

Ingen( och då menar jag INGEN alls) hade följt med frivilligt dit ner för att yttra "öga mot öga" att man ogillar personen som man går dit med - helt värdelös promenad ju ....och farlig ....

Kan ju bara sluta illa med sådan negativ kommentar ,ensamma som de var också på stället ,hmm...( enligt polisens uttalande)

Menade att Maja inte hade tagit med GM till sitt hemliga ställe, bara för att berätta att hon tyckte att han var otrevlig !

Att gå ända dit ner för att säga det, verkar ju otroligt slöseri med tid ,det går ju att säga på bussen typ .....eller på skolgården .

Svarade ju på "Dumstrut78":s inlägg ;
Nr 3085.

Kommer alltid undra över varför hon ville visa sitt hemliga ställe för honom ?

Eller kan det vara en osanning ?
Gick det inte till så ?

Bara GM som vet .

Eller att det hela var ett naivt infall ; att Maja helt enkelt stolt ville visa sitt ställe för någon ?

Det enda som verkar knas är det där med att missa bussen .
Trodde det var viktigt för båda personerna !?
Senast redigerad av landbandy 2024-04-04 kl. 13:49.
Citera
2024-04-04, 15:22
Medlem
Citat:
Vaddå "förutom mgm" ?
Menade jag absolut inte :utan:

Ingen( och då menar jag INGEN alls) hade följt med frivilligt dit ner för att yttra "öga mot öga" att man ogillar personen som man går dit med - helt värdelös promenad ju ....och farlig ....

Kan ju bara sluta illa med sådan negativ kommentar ,ensamma som de var också på stället ,hmm...( enligt polisens uttalande)

Menade att Maja inte hade tagit med GM till sitt hemliga ställe, bara för att berätta att hon tyckte att han var otrevlig !

Att gå ända dit ner för att säga det, verkar ju otroligt slöseri med tid ,det går ju att säga på bussen typ .....eller på skolgården .

Svarade ju på "Dumstrut78":s inlägg ;
Nr 3085.

Kommer alltid undra över varför hon ville visa sitt hemliga ställe för honom ?

Eller kan det vara en osanning ?
Gick det inte till så ?

Bara GM som vet .

Eller att det hela var ett naivt infall ; att Maja helt enkelt stolt ville visa sitt ställe för någon ?

Det enda som verkar knas är det där med att missa bussen .
Trodde det var viktigt för båda personerna !?

Här är en helt galen tanke, gm som mördat är också högst kapabel att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in