Citat:
Ursprungligen postat av
Entilltomte
Det är bara en person som dödat en annan här. Du får ursäkta om jag tolkar dig fel, men det låter som du lägger ansvaret på både mgm och bo här.
Hej Entilltomte
Jag tänker såhär . Eftersom Maja haft en kille tidigare i sitt liv så är hon ju van vid det . Och OM hon försökte typ pussa/ krama GM så kan han ju reagerat VÄLDIGT avigt och utifrån antagligen olika erfarenheter inom just det så kan ju hennes agerande där på plats gjort GM alldeles ilsk ,rädd,kännt sig påhoppad rent fysiskt ( autister bruka ibland inte gilla beröring tex).
Självklart är det ju EN persons ansvar ,men att lägga ansvaret helt på en person med problematik på ett eller annat sätt ,är väldigt svårt eftersom en sådan person pallar inte ens hälften utav vad en UTAN funktionsnedsättning gör.
Så det var nog näst intill farligt för Maja att /om hon försökte sig på närmande på GM utifrån SIN vana trogen med sitt ex ....att GM skulle reagera impulsivt och med negativt beteende mot henne i ett sådant läge !
Han hade ju vid en fråga ifrån henne om att få vara ihop med honom ,blivit tillsagd på skrpen att : vänner får räcka ,punkt o slut .
Så det där med ansvaret i mordet är ju en person men att det kan ha varit hennes agerande som fick GM att "go banans" .
Förstår du då hur jag menade ?