2024-04-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att två personer med funktionsnedsättning hamnar ensamma med sin speciella problematik kan ju vara ytterst svårhanterligt just utifrån att de kan triggas utav saker som för dem, blir svårhanterliga och näst intill gränsen för vad som är lagligt . Starka känslor ,för lite logiskt tänkande ,snabba reaktioner utifrån inre aggressioner pga svårigheterna att lätt missbedömma den andres intutioner osv.

Så det var väldigt sorgligt att de två inte lyckades behålla lugnet sinsemellan ,men på sätt och vis helt förståeligt utifrån deras funktionsproblematik . Svårt för både henne och honom att läsa av varandra i ett sådant läge.
Och ingen mer person var närvarande UTAN funktionsnedsättning ; som kunde fungera bromskloss om det började visa sig att allt blev kaos där de var !

Agera för mycket och för fort är ju något som de med Asperger och Autism brukar tampas med .

Det är bara en person som dödat en annan här. Du får ursäkta om jag tolkar dig fel, men det låter som du lägger ansvaret på både mgm och bo här.
Citera
2024-04-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Det är bara en person som dödat en annan här. Du får ursäkta om jag tolkar dig fel, men det låter som du lägger ansvaret på både mgm och bo här.

Bara endel i tråden som tolkar allt folk skriver som som du just nu. Varför tror ni hela tiden att man lägger skuld på BO? Jag läste exakt samma text men tolkade det inte så en enda gång. Utan förstod exakt vad personen mena.
Citera
2024-04-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Bara endel i tråden som tolkar allt folk skriver som som du just nu. Varför tror ni hela tiden att man lägger skuld på BO? Jag läste exakt samma text men tolkade det inte så en enda gång. Utan förstod exakt vad personen mena.

Varför skriva

"Så det var väldigt sorgligt att de två inte lyckades behålla lugnet sinsemellan"

Och inte

"Så det var väldigt sorgligt att mgm inte lyckades behålla lugnet"

?
Citera
2024-04-03, 19:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Hej Entilltomte
Jag tänker såhär . Eftersom Maja haft en kille tidigare i sitt liv så är hon ju van vid det . Och OM hon försökte typ pussa/ krama GM så kan han ju reagerat VÄLDIGT avigt och utifrån antagligen olika erfarenheter inom just det så kan ju hennes agerande där på plats gjort GM alldeles ilsk ,rädd,kännt sig påhoppad rent fysiskt ( autister bruka ibland inte gilla beröring tex).

Självklart är det ju EN persons ansvar ,men att lägga ansvaret helt på en person med problematik på ett eller annat sätt ,är väldigt svårt eftersom en sådan person pallar inte ens hälften utav vad en UTAN funktionsnedsättning gör.
Så det var nog näst intill farligt för Maja att /om hon försökte sig på närmande på GM utifrån SIN vana trogen med sitt ex ....att GM skulle reagera impulsivt och med negativt beteende mot henne i ett sådant läge !
Han hade ju vid en fråga ifrån henne om att få vara ihop med honom ,blivit tillsagd på skrpen att : vänner får räcka ,punkt o slut .

Så det där med ansvaret i mordet är ju en person men att det kan ha varit hennes agerande som fick GM att "go banans" .

Förstår du då hur jag menade ?
Citera
2024-04-03, 19:34
Medlem
Citat:
Varför skriva

"Så det var väldigt sorgligt att de två inte lyckades behålla lugnet sinsemellan"

Och inte

?

Ingen av oss vet vad som hänt på platsen! Men även om hon nu inte skulle ha behållt lugnet och provocerat MGM på något vis så är det ändå inte okej att mörda någon! Tror bara att personen tänker att en situation uppstått innan mordet. Utan med mening att skuldbelägga BO
Citera
2024-04-03, 19:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Varför skriva

Och inte

?
Jo det ligger något i det du skriver . Jag får försöka skriva lite bättre nästa gång . Sorry
Får ändå för mig att det blev något slags kiv mellan dessa två om vad som var gällande omkring att vara ihop eller ej ....
Eftersom hon blivit utsatt för våld enligt polisen så verkar de hamnat i bråk på något sätt .
Kanske GM berättat till slut vad som sades mellan dem och VAD som gjorde att han använde våld mot henne ?
Det är liksom svårt att tro att GM började gå på henne helt utan anledning . Måste ju ha berott på något ?!
( Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2024-04-03 kl. 19:39.
Citera
2024-04-03, 19:39
Medlem
Citat:
Hej Entilltomte
Jag tänker såhär . Eftersom Maja haft en kille tidigare i sitt liv så är hon ju van vid det . Och OM hon försökte typ pussa/ krama GM så kan han ju reagerat VÄLDIGT avigt och utifrån antagligen olika erfarenheter inom just det så kan ju hennes agerande där på plats gjort GM alldeles ilsk ,rädd,kännt sig påhoppad rent fysiskt ( autister bruka ibland inte gilla beröring tex).

Självklart är det ju EN persons ansvar ,men att lägga ansvaret helt på en person med problematik på ett eller annat sätt ,är väldigt svårt eftersom en sådan person pallar inte ens hälften utav vad en UTAN funktionsnedsättning gör.
Så det var nog näst intill farligt för Maja att /om hon försökte sig på närmande på GM utifrån SIN vana trogen med sitt ex ....att GM skulle reagera impulsivt och med negativt beteende mot henne i ett sådant läge !
Han hade ju vid en fråga ifrån henne om att få vara ihop med honom ,blivit tillsagd på skrpen att : vänner får räcka ,punkt o slut .

Så det där med ansvaret i mordet är ju en person men att det kan ha varit hennes agerande som fick GM att "go banans" .

"Han hade ju vid en fråga ifrån henne om att få vara ihop med honom ,blivit tillsagd på skrpen att : vänner får räcka ,punkt o slut"

Är detta något som hänt Irl menar du? Att hon velat bli tsm men han inte velat?
Citera
2024-04-03, 19:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
"Han hade ju vid en fråga ifrån henne om att få vara ihop med honom ,blivit tillsagd på skrpen att : vänner får räcka ,punkt o slut"

Ja .
Citera
2024-04-03, 19:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Ja .
Fråga mig inte om källa ,vet med 100% att det stämmer att han tyckte hon var jobbig som sprang efter honom .
Han nöjde sig med : Klasskamrat + Vän . Inget mer .Men hon var kär i han ....
Citera
2024-04-03, 19:47
Medlem
Citat:
Hej Entilltomte

Nä, vi vet inte va som hänt på platsen och tycker det är osmakligt, milt sagt, att du sitter och hittat på teorier om "närmanden", speciellt då föremålet för dina teorier blivit mördad och kan inte svara för sig.

Vart får du detta ifrån? "Han hade ju vid en fråga ifrån henne om att få vara ihop med honom ,blivit tillsagd på skrpen att : vänner får räcka ,punkt o slut . "

Vart står det att mgm hade autism?
Citera
2024-04-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ja .
Fråga mig inte om källa ,vet med 100% att det stämmer att han tyckte hon var jobbig som sprang efter honom .

Hon tyckte han var obehaglig fråga inte efter källa men det är 100%. Förmodligen ville hon berätta för honom om hans obehagliga beteende o att han skulle sluta vara creepy o porrskadad då slog han kallblodigt ihjäl henne...
Citera
2024-04-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ja .

Behöver ingen källa, jag vet att detta är flashback. Är inte som andra här som vill ha bevis på allt! Jag tror dig. Skrev något om henne och vad jag hört från säker källa om att tycka om olika killar vid samma tillfälle. Var inte uppskattat av vissa itråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in