2024-04-03, 07:57
Medlem
Ni kan här i tråden inte generalisera äldre män. Precis som i alla dokusåpor är det speciella människor som söker samt blir headhuntade att deltaga.
Citera
2024-04-03, 09:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag blir lite förvånad över att flera personer uttryckt att de tycker att Bengt ser bäst ut av männen. Jag tycker att han är trevlig och ser "helt okej" ut, men definitivt inte bäst ut. I mina ögon är Rickard och Thomas snyggast av herrarna och därefter Sven-Erik som redan lämnat.
Uppenbarlig har vi direkt omvänt tycke. S-E kan jag hålla med om ser bra ut men det var enda fördelen med honom.
Citera
2024-04-03, 09:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja Bengt ser ut ungefär som man förväntar sig av en man i 70-årsåldern . Lagom snygg klädsel, inte uppfläkta skjortor i hawaiimönster som skär sig med rutiga badshorts eller sådär..
Han för sig också på ett samlat och trevligt sätt.

Tycks passa bra ihop med Rutan😊
Ja för sjutton vad bra klädsmak betyder mycket. Och skratt. En lättsam inställning till livet. Dysterkvistar går fetbort.
Citera
2024-04-03, 11:25
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Och då gäller det att du kunnat ge tillbaka det som
Sven-Åke efterlyste så träffande, Marie Louise är en enda som är lång nog, dom andra är för korta &
runda ha ha! (låga krav) M'L hemlighet är att hon ser yngst ut varför hon drar gubbar, inte för att har snyggast fejja.

Det festliga med Sven-Åke arketypen är att det du beskriver som en rejäl portion humor är ju om man kokar ner alla hans repliker som "gla som en speleman & "två tummar i en röv" så återger han bara det han hört på stan genom Göteborgs kultur nedärvt genom sekler! han behöver aldrig komma på nått eget om man vill vara käck (göteborgare)

Tack och hej leverpastej

Men vad vet du om honom, man kan ju inte dra slutsatser om folk man bara sett i teverutan. Tycker han verkar vara en spännande person. Jag är nog lång och smal nog så han skulle kanske gilla mig. Förstår att han vill ha en snygg kvinna när han själv är så mån om sitt utseende.
Citera
2024-04-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Uppenbarlig har vi direkt omvänt tycke. S-E kan jag hålla med om ser bra ut men det var enda fördelen med honom.
Fast helt olika tycker vi nog inte. Jag antar att du tycker att Bengt ser bra ut? Jag tycker inte alls att han är ful, utan att han ser "helt okej" ut. Med det menar jag att jag tycker att han ser medel ut, som de flesta. Så helt motsatt ser vi nog inte på hans utseende. Sedan håller jag med de som skriver att Bengt är välkädd och trevlig. Jag tycker att han verkar vara en väldigt trevlig person, men det var inte personligheten jag kommenterade utan utseendet.

Vi tänker nog ännu mer lika kring Sven-Erik. Vi verkar båda tycka att han ser bra ut, även om jag tycker att Rickard och Thomas ser bättre ut. Du skriver att utseendet verkar vara Sven-Eriks enda fördel. Jag stör mig inte på honom men av alla på hotell romantik, är han den person jag hade varit minst intresserad av att lära känna. Jag är själv kvinna och förstår verkligen varför han inte går hem hos kvinnorna. Jag tror inte att det finns något ont i Sven-Erik, men han verkar inte ha kommit så långt i sin utveckling. Det känns knappt som om han är vuxen och det gör tyvärr honom helt ointressant som partner åt en vuxen kvinna. Jag kan nästan tycka lite synd om honom.
Citera
2024-04-03, 13:41
Medlem
Sven Erik tog det med en klackspark, vete tusan om han inte bestämt sig från början att sätta snurr på tillställningen, med nakenchock och allt…
Har inte uppfattat om han blev ombedd att tona ner sig/ lämna.
(Är väl en sådan person som man ska känna, men inte vara gift/släkt med)
Citera
2024-04-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Sven Erik tog det med en klackspark, vete tusan om han inte bestämt sig från början att sätta snurr på tillställningen, med nakenchock och allt…
Har inte uppfattat om han blev ombedd att tona ner sig/ lämna.
(Är väl en sådan person som man ska känna, men inte vara gift/släkt med)
Ja, så kan det mycket väl vara. Jag tror många är med i sådana program för att bli kända. Ett garanterat sätt att "gå igenom rutan" är nakenchocker med mera.

En del tänker nog också på datingprogram som ett startskott för att börja dejta. De blir kända och får då beundrare som sett dem i TV och fastnat för just dem. På så sätt blir det lättare att träffa någon även om det inte blir i själva programmet.
Citera
2024-04-03, 19:24
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
... Det festliga med Sven-Åke arketypen... käck (göteborgare) ... Tack och hej leverpastej

Nu är det väl så att varken deltagare eller tittare som förstår och förtjusas är representerade i det här forumet eller i den här tråden. Sven-Eriks stil har fungerat tills nu, annars hade han lagt av den för länge sedan. Han verkar vara en vaken person.

Som jämförelse kan vi ta Marie Louise vars sätt, också har levts tills nu, men hon "har inte fått känna efter även om hon bett om det..." - och hon vaknar inte ens här.

Och jag undrar varför folk tror att produktioner som denna skulle behöva headhunta eller dirigera folk.
Citera
2024-04-03, 20:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nu är det väl så att varken deltagare eller tittare som förstår och förtjusas är representerade i det här forumet eller i den här tråden.
Vad betyder den där konstiga meningen?

Stil? vem har pratat om stil? kan du definiera din egen stil som exempel?, Mare-Louise har ingen stil =)
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-03 kl. 20:28.
Citera
2024-04-03, 23:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Men vad vet du om honom, man kan ju inte dra slutsatser om folk man bara sett i teverutan. Tycker han verkar vara en spännande person. Jag är nog lång och smal nog så han skulle kanske gilla mig. Förstår att han vill ha en snygg kvinna när han själv är så mån om sitt utseende.

Det är klart att man kan dra slutsatser av vad någon säger och gör. Det gör du ju dagligen i alla möten med människor oavsett det sker i trafiken, på gymmet, jobbet, hemma eller via tv:n.

Om du är på bussen eller jobbet drar du någon form av slutsats om en man kliver in i baddräkt. Vilken slutsats du drar beror förstås på vilka referensramar du har. Därför blir våra slutsatser ibland olika, men de flesta tenderar att dra liknande slutsatser om en kollega plötsligt dyker upp i baddräkt på kontoret.

Sven-Erik verkar vara den typen som skulle kunna göra nåt sådant. För att liva upp, utmärka sig, hålla folk på avstånd eller vad som nu är anledningen. Där drar vi kanske olika SLUTSATSER och vem av oss som prickar rätt vet vi inte.
Citera
2024-04-03, 23:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag kan bara hålla med om mycket av det du skriver. Många tror sig ha chansen på kvinnor över deras "nivå". Flera av dem, t.ex Lasse och Bosse, verkar vela fram och tillbaka mellan Marie-Louise och Åsa som om de vore de enda kvinnorna på hotellet. När M-L var upptagen med Heikki fokuserade de mest på Åsa och sprang med te och lappar till hennes rum. Sen hängde M-L inte längre med Heikki medan Åsa blev upptagen med Atle. Då började de hänga efter M-L igen. Så när M-L åkte till stugan med Bosse så började Lasse försöka stöta på Åsa igen fastän hon bara fokuserade på Atle. Lite tragiskt att så många män fokuserar på två damer, då får många åka hem som singlar.

Samtidigt som Lasse sprungit fram och tillbaka mellan M-L och Åsa, så är det precis som du skriver att han behöver tröst. Han är inte klar med sorgeprocessen efter hustrun som gick bort.

Vad gäller Lasse så har jag också observerat att han bara hör det han vill höra. Han sa att M-L bett honom att inte gå så fort fram. Så sa hon inte. Hon bad honom spara på alla komplimanger. Det har en helt annan innebörd. Hon bad honom inte gå långsammare fram, utan att inte ge några komplimanger alls. Med andra ord bad hon honom att "lägga ned", men sa det på lite finare sätt.

När Lasse pratade med Åsa var det likadant. Han fastnade vid att hon sparat hans lapp. Hon försökte ursäkta sig för honom kring att man inte kan rå för sina känslor. Han borde förstått att det innebar att hon inte kan hjälpa att hon fallit för Atle, men att hon ändå uppskattar Lasses vänlighet. Lasse trodde istället att Åsa ångrat siglite gällande Atle. Han tyckte också att det kändes bra att Åsa ångrat sig. Lasse verkar vara väldigt dålig på att tolka signaler...

Hahaha exakt det reagerade jag också på när vi satt i soffan och glodde på förra avsnittet. Alltså Lasse🤦🏻‍♂️ Var har han fått sin slutledningsförmåga ifrån, kan man undra
Citera
2024-04-04, 00:10
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

S-E ser ju slemmig ut. Kritvita löständer (stift?!?), helt avsaknad av överläpp, brun som Soldoktorn och bakåtslickat hår. Det ihop med hans mankini, fy fan vilken snubbe. Det passar inte en 75-åring att ha tvättbräda på magen heller, ser bara fånigt ut. De ska inte ha gubbmage, men inte heller en strävan att se ut som en hunk i den åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in