Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
What?
Jag går på event med mina barn utan att redogöra för barnen om artisters sexliv eller privatliv eller diverse skandaler. Lägg ner. Du går för att uppskatta konst/musik, inte för att delta i ett möte med Pingstkyrkan. Säg bara ”nu ska vi lyssna på musik” och skulle barnen hört något (vilket jag starkt tvivlar på) så säger man ”Ja det är privat, det lägger vi oss inte i, vi ska bara lyssna på musiken”. Men såna som du förstår väl inte vad konst eller musik är utan köper bara generisk underhållning som finns tillgänglig att konsumera för tillfället. Jag hade lätt gått och sett Robert Plant uppträda med mina barn utan att börja redogöra för hans orgier med minderåriga på 70-talet.
Dogge råkade dra sin "roliga" anekdot offentligt. Det är därför vi kan diskutera ämnet här. Dogges historia är alltså inte längre privat, den diskuteras livligt på Flashback och Reddit och i kvällstidningarnas kommentarsfält. Den historien kommer aldrig mer att vara privat.
Lotta Engberg och Dogge Doggelito är alltså "kultur och musik" i motsats till "generisk underhållning"? 🤔
Klart du får gå och kolla Robert Plant med dina små barn. Folk
får givetvis ta med sina barn och kolla på Dogge också. Risken är dock överhängande att så få föräldrar vill göra det att arrangörerna blir stående med tusentals osålda biljetter, och det vill de givetvis inte.