2024-04-01, 15:52
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
”Typ 15” är 14-24. Det är så man ser ut mellan 14-24. Garanterat mycket, säkert dubbelt så gammal som en 7-8årig pojke. Och jo, han har sagt att hon väldigt gärna hade sex och var med på alltihop förutom en handikappad pojke, men sen gick hon med på det. Ingen tvingade henne. Däremot är det helt vidrigt att en så stor tjej har ”sex” med pojkar som är hälften så unga. Det är våldtäkt mot barn.
En pojke med ett brutet ben i skogen ja. Fick han även armen bruten av den stora tjejens pappa?
Citera
2024-04-01, 16:01
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
i den där åldern är det rätt barnsligt och oskyldigt. Jag minns att jag och min kompis syrra skulle ”knulla”, vi var väl 7 år gamla . Minns inte ens som det fungerade

När jag var 5 hade jag och grannflickan klätt av oss nakna. Hennes farsa som var jägare kom och slängde ut mig

Jag minns också att jag var näck med en kille ibland också . Det var pirrigt.

Man var ju barn så man hade ingen direkt koll på vad man skulle göra eller så. Har för mig man fick gosse-stånd som bara dök upp. Men det var ju inte så man runkade eller fick utlösning eller sånt. Det var vara pirrigt och skönt en stund

Barn kan hålla på med sånt. Det är barnsliga grejer . Fel att likna det vid vuxna eller tonåringars övergrepp . I alla fall från de yngstas sida. Isåfall var jag värsta playboyen då jag var sex-sju. Eller bisexuell. Eftersom jag nakenlattjade med en kille. Och det är inget jag som vuxen är iaf.
Det är fortfarande en medelåldersman som borde ha slipat på sin historia och tänkt på hur man uttrycker värderingar inför hela svenska befolkningen eftersom det är ett känsligt ämne.

Det du skrev. Känner du dig nöjd?
Citera
2024-04-01, 16:26
Medlem
Citat:
Du fattar väl att han inte beskrev en våldtäkt utifrån barnens (pojkarnas) perspektiv? Sluta låtsas om att kvinnor inte har en egen sexualitet och alltid är pryda nunnor. Av det han berättade så var hon högst delaktig med agens, dessutom så är den enda som är skyldig till våldtäkt (mot barn) den 15-åriga tjejen.

Det spelar ingen som helst roll. Barnen vars föräldrar betalar biljetterna till familjeunderhållningen vill inte höra muntra historier om hur Dogge utforskade sin egen och andras sexualitet i ett tält i skogen. De vill inte behöva förklara begrepp som gängknull och tjatsex för sina småttingar.

Dogges samarbetspartners förstår detta. De vill sälja biljetter, inte ta strid för barns rätt att turordningsknulla utomhus.
Citera
2024-04-01, 16:34
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Det spelar ingen som helst roll. Barnen vars föräldrar betalar biljetterna till familjeunderhållningen vill inte höra muntra historier om hur Dogge utforskade sin egen och andras sexualitet i ett tält i skogen. De vill inte behöva förklara begrepp som gängknull och tjatsex för sina småttingar.

Dogges samarbetspartners förstår detta. De vill sälja biljetter, inte ta strid för barns rätt att turordningsknulla utomhus.
Vi borde ha like-knappar här men 100+.
Citera
2024-04-01, 17:59
Avslutad
Citat:

What?
Jag går på event med mina barn utan att redogöra för barnen om artisters sexliv eller privatliv eller diverse skandaler. Lägg ner. Du går för att uppskatta konst/musik, inte för att delta i ett möte med Pingstkyrkan. Säg bara ”nu ska vi lyssna på musik” och skulle barnen hört något (vilket jag starkt tvivlar på) så säger man ”Ja det är privat, det lägger vi oss inte i, vi ska bara lyssna på musiken”. Men såna som du förstår väl inte vad konst eller musik är utan köper bara generisk underhållning som finns tillgänglig att konsumera för tillfället. Jag hade lätt gått och sett Robert Plant uppträda med mina barn utan att börja redogöra för hans orgier med minderåriga på 70-talet.
Citera
2024-04-01, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det är fortfarande en medelåldersman som borde ha slipat på sin historia och tänkt på hur man uttrycker värderingar inför hela svenska befolkningen eftersom det är ett känsligt ämne.

Det du skrev. Känner du dig nöjd?

Med folk som dig dör kulturen och allt intellektuellt liv.
Citera
2024-04-01, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
"Var med på alltihop" är inte en beskrivning av något sexuellt, inte en beskrivning av våldtäkt i alla fall.

Men jag förstår, om hon var "typ 15" och det betyder 14-24 och Dogge var "7-8" då var ju han 78-87 så har vi klarat av det.

Nej precis. Den enda våldtäkt han beskrev är att han blev UTSATT för en själv.
Citera
2024-04-01, 18:46
Medlem
Citat:
What?
Jag går på event med mina barn utan att redogöra för barnen om artisters sexliv eller privatliv eller diverse skandaler. Lägg ner. Du går för att uppskatta konst/musik, inte för att delta i ett möte med Pingstkyrkan. Säg bara ”nu ska vi lyssna på musik” och skulle barnen hört något (vilket jag starkt tvivlar på) så säger man ”Ja det är privat, det lägger vi oss inte i, vi ska bara lyssna på musiken”. Men såna som du förstår väl inte vad konst eller musik är utan köper bara generisk underhållning som finns tillgänglig att konsumera för tillfället. Jag hade lätt gått och sett Robert Plant uppträda med mina barn utan att börja redogöra för hans orgier med minderåriga på 70-talet.

Dogge råkade dra sin "roliga" anekdot offentligt. Det är därför vi kan diskutera ämnet här. Dogges historia är alltså inte längre privat, den diskuteras livligt på Flashback och Reddit och i kvällstidningarnas kommentarsfält. Den historien kommer aldrig mer att vara privat.

Lotta Engberg och Dogge Doggelito är alltså "kultur och musik" i motsats till "generisk underhållning"? 🤔

Klart du får gå och kolla Robert Plant med dina små barn. Folk får givetvis ta med sina barn och kolla på Dogge också. Risken är dock överhängande att så få föräldrar vill göra det att arrangörerna blir stående med tusentals osålda biljetter, och det vill de givetvis inte.
Citera
2024-04-01, 18:51
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:

Hear hear!
Citera
2024-04-01, 19:47
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Med folk som dig dör kulturen och allt intellektuellt liv.
Det är inte många som kallar pedofili för kultur och ser det som nånting intellektuellt. Inte i Sverige eller i länder där man använder alfabetet iallafall.
Senast redigerad av sunless 2024-04-01 kl. 19:53.
Citera
2024-04-01, 20:11
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Hur jävla korkad och dum är inte du.......
Lika dum som jag vill

Men.... varför är jag det, om allt nu är som Dogge säger då?
Citera
2024-04-01, 20:35
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:

Tjatsex? När nämnde han något om tjat. Du ljuger så tungan blir blå. Helt otroligt att man kan skuldbelägga barn på det sättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in