Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-01, 14:38
Medlem
Nu förväntar jag mig att tv4 ska söka upp mobbarbrudarna och säga "April, april! Trodde ni att ni skulle komma så billigt undan? Ni blir SÅ KLART hemskickade!".

Fast egentligen tror jag ju inte det. Jag skulle dock vilja få en förklaring. Vissa år åker några ut omedelbums, för något tittarna inte får se. Sen nu fick vi se hur lömska och elaka de var och så får de stanna kvar...?
2024-04-01, 14:49
Har Zayera Khan för kort tunga? med tanke
på "hens" uttalssvårigheter, jobbig filur.
Senast redigerad av explorers 2024-04-01 kl. 15:11.
2024-04-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Man ser hur vidrigt tjejer i grupp kan bete sig, äkta mobbare! Deras stöld av Ci's immunitet måste bestraffas! Troligen blir det bara en tillsägelse och inget mer. De kan inte slänga ut tre personer.

Fast det borde de kunna… Finns ju tre ersättare i Gränslandet.
2024-04-01, 15:03
Medlem
JabbatheSkurt1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Inte förbjudet att gissa läggning väl?

Jag gissar att Pelle, Lars och Pål är homo.
De brukarna iså ha meddelat lesbisk tjej, men där har jag ingen aning. Zaherya kanske?
Absolut inte, men vad är syftet?
Kan du inte tänka rakt om du inte känner till nåns sexualitet?
Konstigt och pubertalt.
2024-04-01, 15:46
Medlem
McAns avatar
Hade ju varit så enkelt att rädda Helen i gränslandet genom att skicka hem tattarna som stjäl och skicka in tjackisen o co
2024-04-01, 15:52
Skulle inte förvåna mig om produktionen visade Ci var amuletten låg, uppenbart att hon är TV4s favorit och får fördelar med hemliga immuniteter.
2024-04-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Han verkar inte särskilt intelligent. Kanske näringsbrist som barn. Skulle tro att han är frivilligarbetare i förorten.
Förmodligen som någon skrev. Brorsor på stan typ med gulväst som snackar med kids på fritids. Noll utbildning, märks långa vägar.
2024-04-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Förmodligen som någon skrev. Brorsor på stan typ med gulväst som snackar med kids på fritids. Noll utbildning, märks långa vägar.
Hmmm...Det där flinet av skadeglädje. Undrar om han har lika dåligt pokerface ute på stan, om han typ blir impad av några kids men BORDE bemöta dem allvarligt. Eller när han går på begravning och tror att ett arv väntar....?
2024-04-01, 16:33
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Hmmm...Det där flinet av skadeglädje. Undrar om han har lika dåligt pokerface ute på stan, om han typ blir impad av några kids men BORDE bemöta dem allvarligt. Eller när han går på begravning och tror att ett arv väntar....?

Men man får ju ge honom credditt (hur man nu stavar det???) för att han pratar bra svenska och verkar ha bra ordförråd. Jämfört med andra från orten då så klart.
Senast redigerad av sirsia0 2024-04-01 kl. 16:36.
2024-04-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Det är inte alls en rimlig regel att få igenom alla saker i lägret. Privata väskor/ryggsäckar ska man givetvis få ha i fred. Det är en icke-fråga.
Tjejerna gjorde fel och borda ha bestraffats hårdare, t.ex. med vars en egen extra blodröst på sig i kommande öråd. Där missade produktionen en chans att hetta till det.
Det är som sagt svårt att definiera vad det betyder att "gå igenom" andras saker, speciellt när man bor ett dussin personer på en väldigt liten yta. Om man stjäl från andra så bör man däremot bestraffas. Det är lustigt att TV4 har kastat ut folk direkt för att de brutit mot de andra reglerna om våld och trakasserier (eller när de åkt och handlat på ICA) men när någon stjäl så händer ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Det har nog hänt i de internationella versionerna vad jag läste tidigare i tråden att de fick stjäla varandras immunitet varpå det blev slagsmål typ men tror det alltid funnits en oskriven regel där man ur etiskt och moralisk synpunkt inte går igenom och rotar i andras privata tillhörigheter. Det är väl det den personliga saken är till för, att man har en grej ur sina privata tillgångar som.man är villig och dela med sig av.
Att gå igenom andras privata tillhörigheter är vanligt i andra versioner av Survivor, det händer var och varannan säsong. I Survivor Sydafrika så är det t o m tillåtet att stjäla varandras immunitetsidoler, det har åtminstone hänt en gång.
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det var nog i USA det blev slagsmål.

Jag har sett alla versioner av Survivor Australia och där har det sagts att man inte får kolla i andras väskor.

I de programmen finns många amuletter att vinna under seriens gång på olika sätt, och alla är snabba med att gömma undan dem i sina väskor där de är skyddade, och därmed är man också själv skyddad från att andra vet att man har en amulett. Tvisterna på ö-råden är just ofta dessa amuletter, som kan spelas ut efter röstning.
Det stämmer inte enligt vad jag vet. Immunitetsidoler är "personal items" och får inte stjälas mellan deltagare men det finns inga regler mot att man får söka efter dem bland andras tillhörigheter.

Hidden Immunity Idols are considered "personal items," and thus cannot be stolen from its owner, as stated in the Survivor Rulebook. If the owner hides their idol for safekeeping and someone else finds it, whoever finds the already-found idol may not take it.

https://australian-survivor.fandom.com/wiki/Hidden_Immunity_Idol

Contestants are not allowed to steal any personal items, including Hidden Immunity Idols, although they are allowed to go through each other’s bags.

https://au.lifestyle.yahoo.com/australian-survivor-here-are-all-the-rules-for-the-worlds-greatest-game-232000892.html
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Fast det borde de kunna… Finns ju tre ersättare i Gränslandet.
Vad ska de göra med Gränslandet i fortsättningen om de kastar in dem som ersättare? Ska vi sitta och titta på en tom strand i resten av säsongen, eller?
Senast redigerad av tylenol 2024-04-01 kl. 17:18.
2024-04-01, 17:28
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol

Det stämmer inte enligt vad jag vet. Immunitetsidoler är "personal items" och får inte stjälas mellan deltagare men det finns inga regler mot att man får söka efter dem bland andras tillhörigheter.

Hidden Immunity Idols are considered "personal items," and thus cannot be stolen from its owner, as stated in the Survivor Rulebook. If the owner hides their idol for safekeeping and someone else finds it, whoever finds the already-found idol may not take it.

https://australian-survivor.fandom.com/wiki/Hidden_Immunity_Idol

Contestants are not allowed to steal any personal items, including Hidden Immunity Idols, although they are allowed to go through each other’s bags.

https://au.lifestyle.yahoo.com/australian-survivor-here-are-all-the-rules-for-the-worlds-greatest-game-232000892.html

Jag har inte läst reglerna, bara lyssnat på vad deltagarna sagt och sett var de gömt sina amuletter och känt sig säkra i Survivor Australia. Har aldrig hänt att nån sökt igenom en annan deltagares väska eller stulit nånting. Men det kan ju vara en tyst överenskommelse; högre moral bland dem. Har de fattat att nån har en amulett så har de sett nån leta fram den i naturen eller under pristävlingens vinstutdelning eller nån har i förtroende berättat att den har en amulett, eller för att styra spelet sagt det, och ryktet har gått. Men det är min bild säsongerna igenom av SA.
Senast redigerad av sirsia0 2024-04-01 kl. 17:39.
2024-04-01, 17:49
Medlem
I Survivor South Africa snor de varandras amuletter, började kolla på det när vi sett alla Usa, Australien och Engelska… Men blev galen på hur de betedde sig så gav upp efter ett avsnitt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in