Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ni är ju av samma sort antingen SD eller AFS
Brukar ni komma med någon varningssignaler som gör att vi MENA kvinnor att det är ingen nazist vi ligger med? För utländska män så är risken minimal då 20 % av svenska män röstat på SD enligt media. Det var ju er egen svensk media som satte er på plats 😂

Personen du citerade är förmodligen en vänsterbliven, ni får tävla internt om vem som är den största idioten av er 😊
Citera
2024-03-31, 16:04
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Jag tror det var din riktiga personlighet som slank fram där som hade så låga tankar om invandrarkvinnor att dom skulle vara lättlurade 😂

Luktar det gott av ostbågar och svett i pojkrummet??

Varför svarar du inte på frågor?
20 % av svenska män röstar på SD. Kan du matematik? Det betyder att var och varannan röstar för ett rasistiskt parti eller vad menar du? Att SD värnar om alla utländska kvinnor i Sverige?

Kan du förklara utan att ta till personangrepp varför vi MENA kvinnor ska ens lita på er?

Jag vet många svenska män som flaggade för att ha röstat för SD och hur allt skulle bli bättre för deras del.
Nu är dessa tysta som möss och skäms för mig.
Citera
2024-03-31, 16:10
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Personen du citerade är förmodligen en vänsterbliven, ni får tävla internt om vem som är den största idioten av er 😊

Det har varit ett nöje för oss utländska kvinnor att låta er demokratiskt sätt rösta fram ett rasistiskt parti som inte har en enda utländsk kvinna i partiet ifrån MENA.
Det är er rätt och åsikt. Demokrati är demokrati och den ska respekteras men ni ska inte förvänta er att tro att ni ska behandlas med omsorg/omtanke för att ni leker offer och undrar varför det är så stort gap mellan MENA kvinnor och svenska män.

Politiskt sätt så spelar det roll för oss
Jag är integrerad men du har ingen rättighet att trampa på mina rötter som jag är stolt över och det har du inte rättighet med någon utländska som gjort för Sverige och Sveriges befolkning

Att ni är ensamma är ens egna konsekvenser och handlingar av att rösta in detta parti

Jag använder min demokratiska rätt att lägga er på avstånd för att ni röstat på ett parti jag inte står för eller vill stå för.

20 % svenska män betyder att det är och var/varannan svensk man som röstat för detta och då ska ni inte helvete dra förmåner av era integrerade utländska brudar ifrån MENA/Afrika
Citera
2024-03-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Varför svarar du inte på frågor?
20 % av svenska män röstar på SD. Kan du matematik? Det betyder att var och varannan röstar för ett rasistiskt parti eller vad menar du? Att SD värnar om alla utländska kvinnor i Sverige?

Kan du förklara utan att ta till personangrepp varför vi MENA kvinnor ska ens lita på er?

Jag vet många svenska män som flaggade för att ha röstat för SD och hur allt skulle bli bättre för deras del.
Nu är dessa tysta som möss och skäms för mig.

Dina frågor saknar relevans för min poäng som jag försökte få dig att förstå mina tre första inlägg. Du har så lågt IQ att du inte fattade att jag var på din sida lika mycket som de kränkta svennemännen i tråden. Jag sa bokstavligen att du skulle brösta utanförskapet och fortsätta med ditt hat utan att vara en hycklare med offerkofta och du ställer efterblivna frågor som varför MENA-kvinnor ska lita på svenska män. Jag har bokstavligen varken sagt eller insinuerat det men du är för manisk eller helt enkelt för efterbliven för att förstå innebörden av det jag skriver vilket är ett tydligt tecken på att ditt IQ är lägre än mitt (vilket säger mer om dig än vad det gör om mig). Nu har jag sagt allt som behöver sägas. Jag förstörde dig.
Citera
2024-03-31, 16:20
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Dina frågor saknar relevans för min poäng som jag försökte få dig att förstå mina tre första inlägg. Du har så lågt IQ att du inte fattade att jag var på din sida lika mycket som de kränkta svennemännen i tråden. Jag sa bokstavligen att du skulle brösta utanförskapet och fortsätta med ditt hat utan att vara en hycklare med offerkofta och du ställer efterblivna frågor som varför MENA-kvinnor ska lita på svenska män. Jag har bokstavligen varken sagt eller insinuerat det men du är för manisk eller helt enkelt för efterbliven för att förstå innebörden av det jag skriver vilket är ett tydligt tecken på att ditt IQ är lägre än mitt (vilket säger mer om dig än vad det gör om mig). Nu har jag sagt allt som behöver sägas. Jag förstörde dig.

Jag förstod vad du menade men jag tror inte någon är på utländska kvinnors sida någonsin förutom svenska kvinnor. Vi utländska kvinnor har hittats döda mestadels i samhället utan någon svensk politiker lyft på ögonbrynen.

Vi har haft mest svårt att etablera oss på arbetsmarknaden och ändå kämpat oss fram med diverse utbildningar för att kunna bidra till samhället

När vi dessutom väljer svenska män så har många av mitt folk dött på grund av hederskultur och istället för att hedra vad dessa kvinnor gjort för svenska män så har dessa 20 % av svenska män använt det som negativt.

Vi må vara på samma sida men gapet mellan män och kvinnor har glidit isär på grund av hur vi utländska kvinnor behandlats och ovanpå detta så betalar vi för kriminella som sitter i fängelse för att sedan höra spya ifrån svenska män om hur lite vi gjort för Sverige

Många här tror inte att det handlar om ett politiskt syfte vilket jag framförde dig till dig men ett parti som får 20 % av svenska män röster som avskyr MENA kvinnor säger oss gott och väl varför gapet har ökat mellan svenska män och MENA kvinnor

Vill MENA män dejta svenska kvinnor och skaffa barn med svenska kvinnor så är det deras ansvar men MENA män har inte haft det lika illa som utländska kvinnor någonsin
Senast redigerad av DixieD 2024-03-31 kl. 16:22.
Citera
2024-03-31, 16:54
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad tycker du i själva sakfrågan ?

Jag tycker svenska killar ska vara ihop och gifta sig med MENA.
Jag väljer inte mina kompisar och partners efter etnicitet. Olikheter kan vara bra i relationer, men inte om man är för olika. Vilket vi tyvärr är. Annars är jag öppen.

Jag tror inte heller det är etiskt att jämföra män från olika grupper och stärka komplexen som kvinna. Det är bra med förebilder men man ska inte ställa sig emot sånna, snarare lära sig.

Själv är jag från en (nästan ortodox) familj, iallafall från mammas sida. Men genom att växa upp här så har jag fått ”moderniseras” i vissa avseenden. Jag har t.ex ingen slöja, är frigående, gör karriär, får umgås med män… Alltså det här är inget man kan förbjuda egentligen. Jag tror inte på föreställningar som förbud. Det handlar om uppfostran.
Senast redigerad av DinKurdia 2024-03-31 kl. 17:15.
Citera
2024-03-31, 16:59
Medlem
Citat:
Jag tycker svenska killar ska vara ihop och gifta sig med MENA.

Du får gärna ge en kort motivering varför. Själv tror jag svenskar fungerar bäst med övriga västerlänningar eller asiater.
Citera
2024-03-31, 17:20
Medlem
Jag gillar kvinnor som förstår att män och kvinnor är olika samt har bra sunda familjevärderingar. Som är bra på att laga sund mat osv.. Helst ska de vara helt politiskt ointresserade. Då passar nog asiatiskor bra
Citera
2024-03-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Jag väljer inte mina kompisar och partners efter etnicitet. Olikheter kan vara bra i relationer, men inte om man är för olika. Vilket vi tyvärr är. Annars är jag öppen.

Jag tror inte heller det är etiskt att jämföra män från olika grupper och stärka komplexen som kvinna.

Bra du är öppen.

Vad som är viktigt är att kvinnor när de blir myndiga är helt självbestämmande. Ingen annan en hon bestämmer vem hon ska ha en relation med.

Ingen bestämmer över henne så hon kan gifta sig med vem hon vill.

Hon kan också tycka hon inte vill vara med någon.

Fast hon kan när som helst ändra sig och tycka annorlunda.

Skulle en Kurdisk kvinna vilja gifta sig med en svensk , det beror på om hon vill och vad mannen vill.

Kan de bli lyckliga ?

Ja de kan vara lyckliga.
Citera
2024-03-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Du får gärna ge en kort motivering varför. Själv tror jag svenskar fungerar bäst med övriga västerlänningar eller asiater.

Jo fast det beror på att Asiater är mer att de bestämmer över sig själv.

Synd det finns en brist på Kina-kvinnor annars skulle de passa bra.
Citera
2024-03-31, 17:52
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Bra du är öppen.

Vad som är viktigt är att kvinnor när de blir myndiga är helt självbestämmande. Ingen annan en hon bestämmer vem hon ska ha en relation med.

Ingen bestämmer över henne så hon kan gifta sig med vem hon vill.

Hon kan också tycka hon inte vill vara med någon.

Fast hon kan när som helst ändra sig och tycka annorlunda.

Skulle en Kurdisk kvinna vilja gifta sig med en svensk , det beror på om hon vill och vad mannen vill.

Kan de bli lyckliga ?

Ja de kan vara lyckliga.
Nja, jag tror inte att det är så enkelt bara för att det inte finns förbud. Det finns andra faktorer som gör att man väljer bort varandra.
Citera
2024-03-31, 17:53
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia

Jag tror inte heller det är etiskt att jämföra män från olika grupper och stärka komplexen som kvinna. Det är bra med förebilder men man ska inte ställa sig emot sånna, snarare lära sig.

Själv är jag från en (nästan ortodox) familj, iallafall från mammas sida. Men genom att växa upp här så har jag fått ”moderniseras” i vissa avseenden. Jag har t.ex ingen slöja, är frigående, gör karriär, får umgås med män… Alltså det här är inget man kan förbjuda egentligen. Jag tror inte på föreställningar som förbud. Det handlar om uppfostran.

Jag väljer inte heller vänner efter etnicitet och inte ens partner därför kan jag bli rätt så förbannad när man drar upp rasistkortet mot mig för att leka offer trots att jag är gift med en vit man

Jag har likt dig arbetat mig ifrån botten till uppåt i samhället samtidigt som jag har studerat och fått diplom

Jag kräver respekt precis som jag respekterar andra.
Man ska inte göra narr av mig eller mina rötter för att det finns rötägg inom min grupp

Jag kräver av den jag delar mitt liv med att respektera mig och min integritet precis som mina rötter.

Jag i samhället har respekt för människor oavsett kön, bakgrund, religion eller vad man väljer att älska

En ganska simpel människa som värderar alla människor högt förutom kriminella.

Att rösta för ett parti som nedvärderar ens rötter/bakgrund samtidigt som man tycker om mig kommer inte hjälpa.
Det är väldigt viktigt att skilja på person och politik.

Det har fungerat allra sämst med svenska män då vi inte står på samma plan trots att vi delar kristendomen som kultur.

Jag värderar mina rötter väldigt högt precis som mina utländska tjejkompisar som jag har haft som allra bästa vänner i Sverige oavsett religion

Jag må ha en europeisk förälder men jag delar fortfarande kultur, utseende och mycket med MENA folket och det är något jag värderar högt oavsett hur integrerad man är så är det ens rötter

Att man då röstar för att förminska mig på grund av mina rötter samtidigt som man vill dejta oss ifrån MENA har jag svårt för att acceptera riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in