Citat:
Ursprungligen postat av
DinKurdia
Jag väljer inte mina kompisar och partners efter etnicitet. Olikheter kan vara bra i relationer, men inte om man är för olika. Vilket vi tyvärr är. Annars är jag öppen.
Jag tror inte heller det är etiskt att jämföra män från olika grupper och stärka komplexen som kvinna. Det är bra med förebilder men man ska inte ställa sig emot sånna, snarare lära sig.
Själv är jag från en (nästan ortodox) familj, iallafall från mammas sida. Men genom att växa upp här så har jag fått ”moderniseras” i vissa avseenden. Jag har t.ex ingen slöja, är frigående, gör karriär, får umgås med män… Alltså det här är inget man kan förbjuda egentligen. Jag tror inte på föreställningar som förbud. Det handlar om uppfostran.
Jag väljer inte heller vänner efter etnicitet och inte ens partner därför kan jag bli rätt så förbannad när man drar upp rasistkortet mot mig för att leka offer trots att jag är gift med en vit man
Jag har likt dig arbetat mig ifrån botten till uppåt i samhället samtidigt som jag har studerat och fått diplom
Jag kräver respekt precis som jag respekterar andra.
Man ska inte göra narr av mig eller mina rötter för att det finns rötägg inom min grupp
Jag kräver av den jag delar mitt liv med att respektera mig och min integritet precis som mina rötter.
Jag i samhället har respekt för människor oavsett kön, bakgrund, religion eller vad man väljer att älska
En ganska simpel människa som värderar alla människor högt förutom kriminella.
Att rösta för ett parti som nedvärderar ens rötter/bakgrund samtidigt som man tycker om mig kommer inte hjälpa.
Det är väldigt viktigt att skilja på person och politik.
Det har fungerat allra sämst med svenska män då vi inte står på samma plan trots att vi delar kristendomen som kultur.
Jag värderar mina rötter väldigt högt precis som mina utländska tjejkompisar som jag har haft som allra bästa vänner i Sverige oavsett religion
Jag må ha en europeisk förälder men jag delar fortfarande kultur, utseende och mycket med MENA folket och det är något jag värderar högt oavsett hur integrerad man är så är det ens rötter
Att man då röstar för att förminska mig på grund av mina rötter samtidigt som man vill dejta oss ifrån MENA har jag svårt för att acceptera riktigt