2024-03-31, 15:35
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Detta är ingenting man behöver bekräftelse för att "veta" och handlar inte om rena gissningar, utan är något som följer av vanligt förstånd. Så ja, detta kan vi veta i alla meningsfulla betydelser av ordet "veta" i sammanhanget.

Nej det kan vi inte veta då det förutsätter att vi har en kompetent regim, vilket vi definitivt inte har.
Citera
2024-03-31, 15:38
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Så många P-skott har vi naturligtvis. För "alla T90M" som skulle komma "över nordkalotten". För det behövs nämligen 0 st pansarskott för detta.

Hur tänkte du nu?

Och vilken agenda menar du att jag skulle ha?
Citera
2024-03-31, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Nej det kan vi inte veta då det förutsätter att vi har en kompetent regim, vilket vi definitivt inte har.
Vi har ingen "regim" ö.h.t, vi har demokrati. Och bara för att du inte vet saker, betyder det inte att andra kan göra uppskattningar baserad på faktiskt förstånd. "Regimen" har dessutom bara väldigt avlägset med att göra hur många pansarskott vi har.

Igen, det som gäller är att man skickar saker med kort datum och vill du hävda annorlunda så har du bevisbördan, eftersom det är din lösa åsikt som går emot självklarheter.
Citera
2024-03-31, 15:48
Medlem
Citat:
Hur tänkte du nu?

Och vilken agenda menar du att jag skulle ha?
Larva dig inte. Det är väl du som ska öppet redogöra för varje idiotiskt påstående du gör!

Hur kommer "massor" eller "alla" T-90 "över nordkalotten" till Sverige? Nuvarande tillverkningstakt är ca 40 i månaden (vilket dessutom inkluderar iordningsställande av T-60något) och förlusttakten är ca 100-200 i månaden och beståndet räknas i något hundratal.

Hur tar sig en armé av färre T-90 än vad vi har strv 122 sig upp till finska gränsen, genom Finland (NATO), till Sverige (NATO) för att fortfarande ha larvband, bränsle, logistik och skytte för att kunna göra ett pissknyst vid gränsen och på vilket sätt är det ett problem hur många pansarskott vi har?

Hur många reparationsdepåer behöver Ryssland upprätta på vägen och hur länge kommer Sverige, Finland, NATO att bara titta på? Denna pansarkolonn kommer vara borta närmare rysk gräns än svensk, begriper du väl? Med eller utan pansarskott.
Citera
2024-03-31, 15:48
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Vi har ingen "regim" ö.h.t, vi har demokrati. Och bara för att du inte vet saker, betyder det inte att andra kan göra uppskattningar baserad på faktiskt förstånd. "Regimen" har dessutom bara väldigt avlägset med att göra hur många pansarskott vi har.

Igen, det som gäller är att man skickar saker med kort datum och vill du hävda annorlunda så har du bevisbördan, eftersom det är din lösa åsikt som går emot självklarheter.

Nej, du har bevisbördan om du påstår att vår regim skulle ha skickat pansarskott som närmade sig bäst före-datum eftersom något sådant aldrig har offentliggjorts.

Och jag kallar vår regering för en regim av den enkla anledningen att jag inte gillar dem, och de kallar regeringar i andra länder för ”regimer” av den enkla anledningen att de inte gillar dem. Ordet betyder ingenting.
Citera
2024-03-31, 15:52
Medlem
Citat:
Att de skulle närma sig bäst före-datum, är det något som har offentliggjorts eller gissar ni bara?

Hur långt bäst före-datum har de?
Sånt vet man. Ingick i utbildningen av vapensystemet.
Citera
2024-03-31, 16:00
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Larva dig inte. Det är väl du som ska öppet redogöra för varje idiotiskt påstående du gör!

Hur kommer "massor" eller "alla" T-90 "över nordkalotten" till Sverige? Nuvarande tillverkningstakt är ca 40 i månaden (vilket dessutom inkluderar iordningsställande av T-60något) och förlusttakten är ca 100-200 i månaden och beståndet räknas i något hundratal.

Hur tar sig en armé av färre T-90 än vad vi har strv 122 sig upp till finska gränsen, genom Finland (NATO), till Sverige (NATO) för att fortfarande ha larvband, bränsle, logistik och skytte för att kunna göra ett pissknyst vid gränsen och på vilket sätt är det ett problem hur många pansarskott vi har?

Hur många reparationsdepåer behöver Ryssland upprätta på vägen och hur länge kommer Sverige, Finland, NATO att bara titta på? Denna pansarkolonn kommer vara borta närmare rysk gräns än svensk, begriper du väl? Med eller utan pansarskott.

Vad yrar du om? En T90 kan köra raka vägen från Murmansk till Sverige utan att ens stanna och tanka på vägen. Det behövs inga reparationsdepåer, och självklart behöver Sverige pansarvärnsvapen.

Och för din information så anses T90, och dess föregångare T72, vara pålitligare än stridsvagn 122 (Leopard 2).
Citera
2024-03-31, 16:01
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Sånt vet man. Ingick i utbildningen av vapensystemet.

Informerade de er om att bäst före-datumet närmade sig och att ni omedelbart måste skicka 10 000 till Ukraina?
Citera
2024-03-31, 16:10
Medlem
Citat:
Nej, du har bevisbördan om du påstår att vår regim skulle ha skickat pansarskott som närmade sig bäst före-datum eftersom något sådant aldrig har offentliggjorts.
Sluta för i helvete! Jag har inte sagt ett enda ord som kräver bevisbörda. Du är den som påstått dig veta saker utan kontakt med verkligheten, som att vi skulle ha gett bort 90% av våra pansarskott och att dessa förment skulle vara av nyaste snitt.

Jag har för i helvete ingen som helst bevisbörda när jag lutar mig åt självklarheter. För i helvete, vet du ens hur du tar ut mjölk ur kylen om du har två paket?
Citera
2024-03-31, 16:17
Medlem
Citat:
Vad yrar du om? En T90 kan köra raka vägen från Murmansk till Sverige utan att ens stanna och tanka på vägen. Det behövs inga reparationsdepåer, och självklart behöver Sverige pansarvärnsvapen.
Det går faktiskt inte att svara vettigare.

Citat:
Och för din information så anses T90, och dess föregångare T72, vara pålitligare än stridsvagn 122 (Leopard 2).
Jag vet! Vi försöker bredda diskussionen med lite off-topic, för att du inte kan vinna den kring centralpunkterna? Var känner vi igen denna debattstil? Jo, från kreationister, homeopater, rysstroll, konspirationsdårar, månlandingsförnekare och andra plantskallar.

Ingen, jag menar INGEN, kör en stridsvagn över 400 kilometer för egen maskin för att sätta in den i strid. Och hur i hela jävla friden tror du att det ska ske oantastat? Begriper du hur lång tid ett dylikt företag skulle ta, hur många reparationer som skulle behövas på vägen (ens innan man får dem alla till Murmansk!) och detta genom NATO-territorium, kontrollerat av NATO med inte mindre än tre ganska kompetenta flygvapen inom armlängds avstånd?

För i helvete, det där är något du gjort i "Civ II", inte verkligheten.
Citera
2024-03-31, 16:55
Medlem
Citat:
Informerade de er om att bäst före-datumet närmade sig och att ni omedelbart måste skicka 10 000 till Ukraina?
Du har inte visat ens att 10 000 är mycket. Jag har själv ingen uppfattning om 10 000 är mycket eller lite jämfört med total arsenal, men eftersom ditt resonemang helt är beroende av det, så är det vad *du* bör leda i bevis. Dvs, den enda som behöver besvara topicfrågan är du själv.

För allt jag vet kanske vi skjuter av 10 000 i månaden i ren övning. Eller så är det dina påhittade 90% av vår arsenal (vilket gör att vi när lasten gick hade 1000 kvar, idag rimligtvis fler, dvs om ryssen i någon sorts stollpellescenario skulle komma "över nordkalotten" så är det bara att skeppa alla 1000 dit och saken är biff. För några 1000 gripbara T90 att sätta in där finns icke).
Citera
2024-03-31, 17:22
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Du har inte visat ens att 10 000 är mycket. Jag har själv ingen uppfattning om 10 000 är mycket eller lite jämfört med total arsenal, men eftersom ditt resonemang helt är beroende av det, så är det vad *du* bör leda i bevis. Dvs, den enda som behöver besvara topicfrågan är du själv.

För allt jag vet kanske vi skjuter av 10 000 i månaden i ren övning. Eller så är det dina påhittade 90% av vår arsenal (vilket gör att vi när lasten gick hade 1000 kvar, idag rimligtvis fler, dvs om ryssen i någon sorts stollpellescenario skulle komma "över nordkalotten" så är det bara att skeppa alla 1000 dit och saken är biff. För några 1000 gripbara T90 att sätta in där finns icke).

Det är ju det jag frågar. Jag har inte påstått att 10 000 är 90% av vad vi har, jag skrev att det inte skulle förvåna mig om så är fallet. Om du vill påstå något annat så ligger bevisbördan på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in