2024-03-31, 10:57
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ett av "mästerstrategen" Putins största misstag var att invadera ett land med ett folk som är experter på ryssens mentalitet och rysk krigföring samt vet om "grandiosa" ryssens svagheter. Får Ukraina rätt hjälp kommer ryssen att skadeskjutas för att sedan kunna krossas en gång för alltid. Vi ska inte underskatta den kompetens som Estland, Lettland, Litauen och Ukraina besitter.

Det där är vad många hoppas på och vad många försöker få till stånd, först ska opinionen marineras i typ Pa.sikivi varje dag under fler års tid sedan är vi redo att krossa mobbaren.
Snart ska du se att vi är redo för det du önskar, att krossa ryssen en gång för alltid. Tveklöst.

https://tv.aftonbladet.se/video/367934/da-kan-vaest-skicka-trupper-till-ukraina-tvekloest
Citera
2024-03-31, 10:59
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det där är vad många hoppas på och vad många försöker få till stånd, först ska opinionen marineras i typ Pa.siikivi varje dag under fler års tid sedan är vi redo att krossa mobbaren.
Snart ska du se att vi är redo för det du önskar, att krossa ryssen en gång för alltid.

Finns inget folk som ställt till med så mycket djävulskap för mänskligheten som ryssar. Kämpa på med din coping.
Citera
2024-03-31, 11:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Finns inget folk som ställt till med så mycket djävulskap för mänskligheten som ryssar. Kämpa på med din coping.

Så sant, kämpa på själv, tror du kommer lyckas med det du och många med dig är ute efter.
Citera
2024-03-31, 11:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Så sant, kämpa på själv, tror du kommer lyckas med det du och många med dig är ute efter.
Fred i Ukraina? Jag tackar för ditt stöd.
Citera
2024-03-31, 11:21
Medlem
attogs avatar
Citat:

Jag tror att man i huvudsak är ute efter att Ryssland ska dra sig ur Ukraina.
Är det något som du stödjer eller inte?
Citera
2024-03-31, 11:30
Medlem
Tok-Franss avatar
Återigen går vi mot vår, kommer Ukraina försöka sig på en offensiv i år igen?
Citera
2024-03-31, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ukraina har brist på i stort sett allting plus att zelinsky nu sparkar 5 till av sin inre krets.
Även mobiliseringen har misslyckats.
Det finns inga krafter kvar för nån motoffensiv.
Citera
2024-03-31, 11:38
Medlem
Citat:
Jag tror inte Ukraina kommer gå på offensiven. De kommer möjligtvis bedriva mer "gerillakrigföring" och satsa mer på att försöka slå mot rysk infrastruktur både på de ockuperade områdena och inne i Ryssland.
Däremot, tror jag eller undrar jag över om inte ryssen kommer genomföra större offensiven i Ukraina för att ta än mer land och göra livet än mer svårare för gemene ukrainare.
Vad tror ni här?
Citera
2024-03-31, 11:42
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag tror inte Ukraina kommer gå på offensiven. De kommer möjligtvis bedriva mer "gerillakrigföring" och satsa mer på att försöka slå mot rysk infrastruktur både på de ockuperade områdena och inne i Ryssland.
Däremot, tror jag eller undrar jag över om inte ryssen kommer genomföra större offensiven i Ukraina för att ta än mer land och göra livet än mer svårare för gemene ukrainare.
Vad tror ni här?
Jo, tyvärr. Visst börja väst att vakna men det är nästan försent. Innan all hjälp är på plats - OM det kommer - så har ryssarna hunnit att tugga i sig halva Ukraina och då blir det jävligt besvärligt
Citera
2024-03-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina har brist på i stort sett allting plus att zelinsky nu sparkar 5 till av sin inre krets.

Nu igen, vatnik? Hade du en källa den här gången eller har du, som vanligt, dragit det där ur röven? Nu när du för ovanlighetens skull inte hade ryzzkuk där.

För vilken gång i ordningen har Ukraina slut på allting och varför fortsätter det att gå åt runt 1000 ryzzka soldater. Varje dag. De där obefintliga och obeväpnade ukrainska trupperna måste vara överjävliga på att slåss.
Citera
2024-03-31, 11:52
Medlem
Citat:

Dom har väl sagt rakt ut att dom inte tänker det? Så förmodligen inte. Undrar du på riktigt eller är det någonting du vill säga utan att säga det rakt ut?
Citera
2024-03-31, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Ryssland har det kanske inte så kul heller? Ser inga kolonner av t-14 rulla in och utnyttja tillfälliga framgångar. Mer stackars fattiga etniska minoriteter av olika sorter som skickas fram för att dö för just ingenting. Jag tror inte riktigt på att 88.7% av befolkningen älskar Putler heller. Inte i alla delar av det stora fattiga landet i alla fall. Hoppas på lite internt tjafs faktiskt. Spännande att se vem/vilka som tar upp stafettpinnen efter Wagner. Förr eller senare måste väl någon tröttna. De var på väg mot WC, pension, tandvård, asfalt och fungerande avlopp. Nu valde Kreml att blåsa allt på ett onödigt krig istället.
Senast redigerad av YBB641 2024-03-31 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in