2024-03-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ja 100% tar 16 mg bUp alltså 2 st 8 mg tabletter, blir lite små skön och "sug fri". Folk som säger att dem känner 0...hoppa av medicinen då!

Började laro i måndags.. kan tänka mig man känner på metadon men just sub fri har aldrig varit god i rus syfte imo, den tar bort suget på andra opis riktigt bra iaf
Citera
2024-03-29, 10:55
Medlem
emmuuts avatar
Jag har dokumenterat opiat och benzo missbruk sen i somras förra året, tror ni detta räcker till? Läste att det behövs minst ett år men är det olika för alla personer ändå?

Blandmissbrukat i många fler år dock och det vet soc om, står mycket om det i journaler också. Kan även det hjälpa?
Citera
2024-03-29, 11:19
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ja 100% tar 16 mg bUp alltså 2 st 8 mg tabletter, blir lite små skön och "sug fri". Folk som säger att dem känner 0...hoppa av medicinen då!

Snortar jag så får jag småskön effekt ☺️ men om jag tar mina 16 mg sublingualt så blir jag bara normal 😅
Senast redigerad av Kalle-Dussin-XII 2024-03-29 kl. 11:21.
Citera
2024-03-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Snortar jag så får jag småskön effekt ☺️ men om jag tar mina 16 mg sublingualt så blir jag bara normal 😅

Men för i h-vete de e ju du, jag vet att du säger det ofta. Är med stor sannolikhet placebo du känner. Hur går det för dig fortsätter du med systembolaget/gabapentin xanor o fippla i LARO?
Citera
2024-03-30, 15:01
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Men för i h-vete de e ju du, jag vet att du säger det ofta. Är med stor sannolikhet placebo du känner. Hur går det för dig fortsätter du med systembolaget/gabapentin xanor o fippla i LARO?

Offtopic, ja jag fortsätter i Gabapentin och alkoholspåret + laro 😀 Det går ingen nöd på mig
Citera
2024-03-30, 18:38
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Jag har dokumenterat opiat och benzo missbruk sen i somras förra året, tror ni detta räcker till? Läste att det behövs minst ett år men är det olika för alla personer ändå?

Blandmissbrukat i många fler år dock och det vet soc om, står mycket om det i journaler också. Kan även det hjälpa?

Behövs ingen dokumentation längre även om det hjälper, det är läkaren som ska uppskatta utifrån sin erfarenhet om du haft ett missbruk i minst ett år!
Citera
2024-03-30, 19:32
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Behövs ingen dokumentation längre även om det hjälper, det är läkaren som ska uppskatta utifrån sin erfarenhet om du haft ett missbruk i minst ett år!

Jaha, okej! Det låter ju bra. Rekommenderar du att jag gör en egenremiss eller går genom soc? Har nästan ingen kontakt med soc längre efter jag kom hem från behandlingshem i september.

Var ren i 3 månader och dom litade på mig och låter mig leva väldigt fritt. Men jag har ju tagit återfall, vilket dom inte vet om, då jag knappt träffar min sekreterare.
Citera
2024-03-30, 20:23
Medlem
Citat:

Det kan absolut räcka.
Verkar va väldigt olika i olika län men i mitt län hade det definitivt räckt.
Jag hade brukat morfin i 3år - utskrivet av läkare- och endast de sista av de åren bland missbrukat saker från gatan. Jag kom in utan något snack om saken.

En vän till mig hade bland missbrukat i 4 år ca och hade endast ett halvår regelbundet missbrukat morfin, heroin och metadon. Han kom också in utan någon diskussion.
Citera
2024-03-30, 22:16
Medlem
Ni som går på LARO och får metadon, slutar ni någonsin vara sköna? Minns några stycken som stått på metadon länge som noddade efter sin dos vadje gång…
Citera
2024-03-31, 08:30
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Det kan absolut räcka.
Verkar va väldigt olika i olika län men i mitt län hade det definitivt räckt.
Jag hade brukat morfin i 3år - utskrivet av läkare- och endast de sista av de åren bland missbrukat saker från gatan. Jag kom in utan något snack om saken.

En vän till mig hade bland missbrukat i 4 år ca och hade endast ett halvår regelbundet missbrukat morfin, heroin och metadon. Han kom också in utan någon diskussion.

Vilken lättnad och vilken tur att man kan få hjälp ganska enkelt. Ska absolut testa söka, tack! Tror detta hade räddat livet på mig.
Citera
2024-03-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Började laro i måndags.. kan tänka mig man känner på metadon men just sub fri har aldrig varit god i rus syfte imo, den tar bort suget på andra opis riktigt bra iaf

Meningen är inte att få rus när man går LARO. Sugen gör det den ska och är man hög motiverad så fungerar den. Började du ned sub elr?
Citera
2024-03-31, 14:42
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Jaha, okej! Det låter ju bra. Rekommenderar du att jag gör en egenremiss eller går genom soc? Har nästan ingen kontakt med soc längre efter jag kom hem från behandlingshem i september.

Var ren i 3 månader och dom litade på mig och låter mig leva väldigt fritt. Men jag har ju tagit återfall, vilket dom inte vet om, då jag knappt träffar min sekreterare.

Jag vet faktiskt inte om det är någon skillnad att göra egenremiss eller att gå via soc. Det är nog vilket som, men det kan säkert någon annan svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in