Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Missförstå mig rätt. Jag efterfrågar inte moralrelativism utan bara att man bör tänka lite på att folk är "barn av sin tid" innan man dömer dem idag och jag vill mena att det finns "kancelleringar" där man inte gjort det.
Just den biten är kanske inte så relevant när det kommer till Dogge då det han berättade trots allt inte ligger så långt tillbaka i tiden och då man även kan ha synpunkter på hans beteende idag, i form av själva intervjun som han gav, men ta exempelvis personer som kanske glatt klädde ut sig till "en inföding" för 40 år sedan och nu förväntas göra avbön för det eller personer som använde ett språkbruk som för 50 år sedan var normalt men idag ses som "problematiskt".
Jag förstår. Hela den där grejen med CA kan jag förstå till viss del men det blir
löjligt när någon ska beskrivas som Djävulen för något de gjort utan ont uppsåt om som oftast inte sårade en endaste person på nån maskerad 1992. Omvänt är det inte godhet när folk undviker vissa saker idag enbart av rädsla för att bli kancellerade men unnar sig att mobba och kränka så länge det är riskfritt socialt.