2024-03-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Stämmer det att man måste fixa konto hos hp för att kunna använda trådlöst på denna?
Funkar utmärkt utan konto.
Citera
2024-03-30, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Va?

Du skriver ju själv att det inte finns några billiga laserskrivare.

Billiga laserskrivare för privatmarkanden har nästan försvunnit då bläckstråleskrivare blivit så bra och laserskrivare kan inte säljas för samma pris. Ska man dessutom ha färg/scanner/kopiator så är prisskillnaden ännu större.
Om man inte vill ha färg är det inte speciellt stor skillnad. Finns laserskrivare under tusenlappen.
Citera
2024-03-31, 03:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Du verkar lite halvtrög.

För hemmabruk är bläckstråleskrivare dominerade pga sitt låga pris.

För professionellt bruk så är laserskrivarna fortfarande populära men då pratar vi om lösningar som kostar 5000 kr och uppåt.

Du är heltrög. Flera har visat att det finns laserskrivare från 1000:- och uppåt.

I en bläckstråleskrivare torkar bläcket innan det kommit på papperet. Färgpatronerna kostar lika mycket som en ny skrivare. Det finns två typer av patronsystem:

HP: Skrivhuvudet ingår i varje färgpatronen.
Casio m.fl: Färgpatronerna innehåller bara bläck. Skrivhuvudet får man byta då och då.
Bläckstråleskrivare är ett marknadsgyckel.

I laserskrivaren bränner man fast ett torrt kolpulver med en laser på papperet. Fungerar lika bra med flera år mellan utskrifterna.

För färgpatroner finns det löst påfyllnadsbläck att köpa. Har provat. Inge bra.
För laserskrivare finns dels piratpatroner och dels påfyllnadspulver att köpa. En del tillverkare har en räknare i patronen som räknar hur många sidor man skrivit ut. Det finns hackade patroner att köpa.
Citera
2024-03-31, 10:26
Medlem
Enterprises avatar
Men TS har en viss poäng att utbudet på "billiga" laserskrivare har blivit mindre. Jag skulle tro att detta har att göra med en minskad efterfrågan. Nödvändigheten av att ha både skrivare och skanner har minskat genom:
  • Enklare att spara och skicka filer som PDF
  • Myndigheter och annat "viktigt" skickar sin post genom Kivra och liknande tjänster, som fungerar som ett arkiv = inget behov av att skriva ut till en fysisk "viktigt"-pärm
  • Sämre postväsende = ingen större idé att skriva ut och posta något, lika bra att mejla från början
  • Större och bättre skärmar = enklare att läsa direkt på skärmen utan behov av utskrift
  • Enkel och snabb skanning genom mobilen = inget behov av skanner
Citera
2024-04-02, 03:40
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Jag syftar på skrivare av typen till exempel Samsung xpress m2026. Alltså enkel laserskrivare.

Vet inte om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta vid behov.

Och varför är vissa toner mycket dyrare till vissa laser skrivare jämfört med andra?

Finns många små billiga laserskrivare från Brother och HP. Har en från Brother som jag är väldigt nöjd med.

Tillverkarna tjänar mest pengar på tillbehören som toner, men de brukar ändå vara mycket billigare än bläckpatroner (som dessutom kladdar och torkar mer).
Citera
2024-04-02, 03:42
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Men TS har en viss poäng att utbudet på "billiga" laserskrivare har blivit mindre. Jag skulle tro att detta har att göra med en minskad efterfrågan. Nödvändigheten av att ha både skrivare och skanner har minskat genom:
  • Enklare att spara och skicka filer som PDF
  • Myndigheter och annat "viktigt" skickar sin post genom Kivra och liknande tjänster, som fungerar som ett arkiv = inget behov av att skriva ut till en fysisk "viktigt"-pärm
  • Sämre postväsende = ingen större idé att skriva ut och posta något, lika bra att mejla från början
  • Större och bättre skärmar = enklare att läsa direkt på skärmen utan behov av utskrift
  • Enkel och snabb skanning genom mobilen = inget behov av skanner

Exakt. Använder en själv en skrivare/scanner i firman, bla. för bokföring och liknande. Men generellt så är behovet av en skrivare i dag mycket mindre än för 10-20 år sedan. Allt har blivit mycket mer och bättre digitaliserat i samhället.
Citera
2024-04-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Finns många små billiga laserskrivare från Brother och HP. Har en från Brother som jag är väldigt nöjd med.

Tillverkarna tjänar mest pengar på tillbehören som toner, men de brukar ändå vara mycket billigare än bläckpatroner (som dessutom kladdar och torkar mer).

Länka dessa billiga skrivare
Citera
2024-04-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du är heltrög. Flera har visat att det finns laserskrivare från 1000:- och uppåt.

I en bläckstråleskrivare torkar bläcket innan det kommit på papperet. Färgpatronerna kostar lika mycket som en ny skrivare. Det finns två typer av patronsystem:

HP: Skrivhuvudet ingår i varje färgpatronen.
Casio m.fl: Färgpatronerna innehåller bara bläck. Skrivhuvudet får man byta då och då.
Bläckstråleskrivare är ett marknadsgyckel.

I laserskrivaren bränner man fast ett torrt kolpulver med en laser på papperet. Fungerar lika bra med flera år mellan utskrifterna.

För färgpatroner finns det löst påfyllnadsbläck att köpa. Har provat. Inge bra.
För laserskrivare finns dels piratpatroner och dels påfyllnadspulver att köpa. En del tillverkare har en räknare i patronen som räknar hur många sidor man skrivit ut. Det finns hackade patroner att köpa.

Det är fan du som är korkad. Det är enbart aktuellt med laserskrivare. Diskutera då inte bläckstråleskrivare. Du förvirrar folk. Håll dig till topic.
Citera
2024-04-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag köpte en på mediamarkt förra året för 599:-. Jag såg när jag googlade att den har utgått men Amazon(tvi! tvi!) har fortfarande 3 kvar för endast 34 495:-. Nåt har uppenbarligen blivit fel där. Priset ska troligen vara 495:-.

Måste vara en bläckstråleskrivare som inte är aktuellt. Laserskrivare ska det vara.
Citera
2024-04-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om man inte vill ha färg är det inte speciellt stor skillnad. Finns laserskrivare under tusenlappen.

Visa det då.
Citera
2024-04-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Förstår inte frågan, finns ju hur mycket laserskrivare som helst för runt 3-4000:- köpa.

Jag skrev billiga skrivare. Och summan ungefär ditt pucko.
Citera
2024-04-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag fattar inte frågeställningen riktigt. Det finns billiga laserskrivare.
Här är t.ex. en för dryga tusenlappen: http://www.ggsdata.se/

Vad är detta för sida? Det ska INTE vara begagnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in