2024-03-19, 00:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Meningslöst med en Pro. Redan så få exklusiva storspel som drar nytta av konsolen till max ändå. Fortfarande cross gen. Skillnaden kommer vara minimal ändå. Möjligt om man inte redan sitter på en PS5 beroende på pris men kan aldrig se mig själv uppgradera.
Citera
2024-03-20, 14:04
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Meningslöst med en Pro. Redan så få exklusiva storspel som drar nytta av konsolen till max ändå. Fortfarande cross gen. Skillnaden kommer vara minimal ändå. Möjligt om man inte redan sitter på en PS5 beroende på pris men kan aldrig se mig själv uppgradera.
En fördel med Pro är att den borde kunna köra performance mode och resolution mode simultant, vilket den vanliga PS5:an är för klen för att kunna hantera. Att Pro kan köra i 8K är dock ointressant, i alla fall för mig som har en 4K-TV, och jag har svårt att se att en uppgradering från 4K till 8K kommer att göra någon skillnad, om man inte köper en gigantisk TV som täcker halva väggen i vardagsrummet.

Har själv inte köpt en PS5:a än, möjligtvis när GTA 6 släpps om ett år (?), och då antar jag att även Pro har släppts, så om den inte är väldigt mycket dyrare än en vanlig PS5:a, så blir det nog en Pro.
Senast redigerad av mhn 2024-03-20 kl. 15:00.
Citera
2024-03-22, 17:50
Medlem
Vad får man ge för en ps5 idag?
Citera
2024-03-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHacker

6000-8000
Citera
2024-03-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHacker

Mellan 5 700 - 7 000 beroende på vart du köper den ifrån, kan säkert få de lite billigare på andrahandsmarknaden
Citera
2024-03-30, 09:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
En fördel med Pro är att den borde kunna köra performance mode och resolution mode simultant, vilket den vanliga PS5:an är för klen för att kunna hantera. Att Pro kan köra i 8K är dock ointressant, i alla fall för mig som har en 4K-TV, och jag har svårt att se att en uppgradering från 4K till 8K kommer att göra någon skillnad, om man inte köper en gigantisk TV som täcker halva väggen i vardagsrummet.

Har själv inte köpt en PS5:a än, möjligtvis när GTA 6 släpps om ett år (?), och då antar jag att även Pro har släppts, så om den inte är väldigt mycket dyrare än en vanlig PS5:a, så blir det nog en Pro.

En del utvecklare ser inte behovet av en ps5 pro. Jag tycker också att sony borde lärt sig något från ps4 pro med tanke på att en konsoll är inte en dator, den ska hålla en halv generation eller mer tycker man. Att dom gör en ps5 slim som är mindre och drar inte lika mycket ström är ju bra men att redan en pro behövs ? det är inte bra alls...

Citat:
A couple of companies said this isn’t going to grow the market – it’s not going to move the needle. This generation doesn’t even seem to have got started really, let alone feel the need for a mid-generation update. How about we just get some original, next-generation software up and spinning?
https://www.fz.se/nyhet/297005-uppgi...-av-ps5-pro-an
Citera
2024-03-30, 10:56
Medlem
fellowvessels avatar
Största problemet är ju att det är något slags limbo första åren för konsoller, senaste konsolen som hade bra utbud vid lansering var typ N64. Current gen verkar ointressant för utvecklare en lång period fast det då går att casha in rejält p.ga noll konkurrens.

En ps pro är förminskad av att nästa xbox kommer vara den kraftigaste hoppet någonsin, skulle inte förvåna om det stod 16k på kartogen som det det stod 8k på ps4 men att det stämmer bättre, motsägelsefullt har de sagt att nuvarande gen ska va extra lång.
Citera
2024-03-30, 11:01
Medlem
Orbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Största problemet är ju att det är något slags limbo första åren för konsoller, senaste konsolen som hade bra utbud vid lansering var typ N64. Current gen verkar ointressant för utvecklare en lång period fast det då går att casha in rejält p.ga noll konkurrens.

En ps pro är förminskad av att nästa xbox kommer vara den kraftigaste hoppet någonsin, skulle inte förvåna om det stod 16k på kartogen som det det stod 8k på ps4 men att det stämmer bättre, motsägelsefullt har de sagt att nuvarande gen ska va extra lång.

Switch hade Breath of the Wild tillgängligt vid lanseringen, och senare på året Super Mario Odyssey. För många spel finns ingen jättestor anledning att köpa en PS5 om man redan har en PS4, och när nästa konsolgeneration kommer så finns det ännu mindre anledning då PS5 är bra nog.
Citera
2024-03-30, 12:04
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Mellan 5 700 - 7 000 beroende på vart du köper den ifrån, kan säkert få de lite billigare på andrahandsmarknaden

För dyrt för sådan gammal teknologi. Om ett par år kommer PS6 lagom till nästa GTA. Sanslöst att Sony inte sänker priset.
Citera
2024-03-30, 15:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
För dyrt för sådan gammal teknologi. Om ett par år kommer PS6 lagom till nästa GTA. Sanslöst att Sony inte sänker priset.

Varför ska dom sänka priset på en nuvarande konsoll ? Det är ju inte rimligt nånstans visst det kanske blir några hundralappar som mest billigare men inte mer än så, då får man köpa en beg om man inte är villig att betala dagens butikspris.

Kolla hur länge ps4 är i liv, den är inte död än... ps6 är inte ens lönt att prata om den ligger en bra bit bort....
Citera
2024-03-31, 06:59
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Varför ska dom sänka priset på en nuvarande konsoll ? Det är ju inte rimligt nånstans visst det kanske blir några hundralappar som mest billigare men inte mer än så, då får man köpa en beg om man inte är villig att betala dagens butikspris.

Kolla hur länge ps4 är i liv, den är inte död än... ps6 är inte ens lönt att prata om den ligger en bra bit bort....

För att de höjde priset de fulingarna mitt under pågående säsong. Har aldrig hänt innan. Alla företag har passat på att höja priserna men lönerna hänger inte med. Inte okej.
Citera
2024-03-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn

Problemet är ju att det är ytterst få utvecklare som verkar intresserade av att vilja hitta en bra balans mellan det visuella och performancen. Och så kommer det fortsätta vara hur starka maskiner vi än får. "Nu lanseras en maskin med såhär många fler teraflops osv" men vad bra tänker man, kommer det äntligen bli standard med 60 fps och uppåt då (som vi i princip redan blivit lovade tidigare). Nej då vrider såklart utvecklarna upp alla jävla visuella reglage ÄNNU mer - mer raytracing, högre upplösning, värre visuella effekter och en framerate på cirka 30fps. Och ett performance mode lite slarvigt inslängt som inte klarar av hålla stadig framerate för att optimeringen är så jävla dålig.

Det är nästan så att de bästa spelupplevelserna överlag är när förra generationens snyggaste spel får fps-patch från 30 till 60 på de nya maskinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in