Citat:
Ursprungligen postat av
StudiumValor
[.....]
Tråden hade kunnat bli intressant om minnena hade beskrivits lite mer utförligt; för egentligen var det ett bra initiativ. som bara blev som en lista. Och om man hade försökt att få till några slutsatser eller hypoteser som kunde verifieras eller förkastas
- vad brukar det första vara man minns?
- vid vilken ålder?
- vad du tänkte och kände då?
- hur gammal var du när du blev medveten om detta minne?
- var det ngt speciellt som fick dig att erinra dig händelsen?
- hur upplevde du att du kom ihåg ditt minne och kunde ta fram en så gammal händelse som legat gömd så länge.
- vad som hände sedan (som anaconda efterfrågade)
- hur vet du att det är ett eget minne eller en återberättelse?
- hur har detta minne påverkat dig?
etc
-----------
Bara uppräkningen i sig är ju meningslös
Det är ju inte bara uppräkningar utan levande beskrivningar hos flera postare. Varför vill du detaljstyra vad som ska skrivas, vi är fria människor som använder vår läs- och föreställningsförmåga. Flera inlägg är utförliga, dessutom är tråden
innerlig, det är sällsynt och värdefullt.
Trådstarten:
Citat:
Mitt första minne från när jag var barn är att jag sitter på en träsoffa och blir förmanad av min storasyster att jag inte ska äta snor från min näsa.
Då var jag tre år.
Du:
Citat:
- vad brukar det första vara man minns?
Brukar? Detta var det första TS mindes, det är en individuell och unik händelse. Vill du starta en forskning i ämnet vore det superintressant, men lite väl magstarkt krav på en Flashbacktråd.
Citat:
- vid vilken ålder?
TS skriver 3 år.
Citat:
vad du tänkte och kände då?
TS skriver att h*n blev förmanad. Inte så svårt att sätta sig in i hur det känns.
Resten är väl bara att fråga om man undrar.