mitt blev beslaget av tullen, men då köpte jag utrikes, så tror så länge man beställer inrikes borde det vara lungt. någon som haft problem inrikes också?
Har inte sett några bevis på att man blir rödad efter beslag. Kanske sker på små orter men i städer tvivlar jag.
Nej i storstäder är jag dock osäker. Men vet att när en vän till mig fick sitt beslagtaget,har inte ett enda paket kommit fram. Han bor i en mellanstor stad
Nej i storstäder är jag dock osäker. Men vet att när en vän till mig fick sitt beslagtaget,har inte ett enda paket kommit fram. Han bor i en mellanstor stad
Även i mellanstora städer blir man inte nödvändigtvis rödad. Tror det är ganska random om personalen kommer ihåg ens namn eller ej. Skulle han beställa REK gissar jag faktiskt på att det skulle komma fram men de kommer med risker i sig.
Verkar ju ändå vara en hel del om man ser till terminalens storlek.
Aja jag är säker på att det kommer nya metoder inom kort. Man kommer aldrig få stopp på det helt.
Vet du om han får övriga brev som räkningar/läkar besök osv hem som vanligt eller blir dom rejält försenade eller inte kommer fram alls sedan beslagen?
Vet du om han får övriga brev som räkningar/läkar besök osv hem som vanligt eller blir dom rejält försenade eller inte kommer fram alls sedan beslagen?
Brev från myndigheter och stora organistoner kommer garanterat fram som vanligt även om man är ”rödad”. Vad jag vet har ingen vendor kapacitet att använda förbetalt porto exempelvis. Sen känner dom ju direkt att det inte finns något innehåll