2024-03-28, 12:19
Medlem
Det är ju inte tal om hormoner för minderåriga eller kastrering. Om de ångrar sig kan de byta tillbaks.
Citera
2024-03-28, 12:30
Medlem
Det är ju inte tal om hormoner för minderåriga eller kastrering. Om de ångrar sig kan de byta tillbaks.
Citera
2024-03-28, 13:18
Medlem
Nu blandar sig Aftonbladet i debatten.

De har anlitat en transa att uttala sig i de här frågorna. Naturligtvis.

Citat:
Signe Krantz går Aftonbladets ledarskribentutbildning. HAN (rättat av mig) har varit praktikant på Aftonbladets ledarsida under mars.

Är det någon enda person som tror att "Signe Krantz" fått pratiktjänsten på egna meriter? För att han formulerar sig så väl och skriver så skickligt?

Nej, givetvis inte. Utan det är Aftonbladets redaktion som vill visa hur väldigt woke de är. Så modernt. Så 2024...

Stackars de gamla sossar som läste Aftonbladet på 80-talet. De som även läste Arbetet, demonstrerade på Första maj och satt som klistrade framför TV:n när Palme höll tal.

Det är ju tur att många av dem inte längre är med oss, så de slipper se sin tidning bli skändad på det här sättet.

Krantz berättar om hur han hamnat i dispyt med en man i en bar. Han kommer med uppenbara lögner om vad mannen skall ha sagt till honom. Och avslutar med att berätta att han sedan polisanmälde mannen för hatbrott. Så "vinner" den sidan debatten...

Hur som helst, det som fick mig att minnas den här tråden var det här uttalandet:

Citat:
Jag visste att staten står på min sida eftersom att de några år tidigare godkände mitt byte av juridiskt kön.

Det är vad det hela handlar om. De mest fanatiska aktivisterna skall känna att staten "står på deras sida".

Och tydligen är det vad Ulf Kristersson önskar även han.

Vågar man hoppas på myteri inom M?
Citera
2024-03-28, 13:42
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux

Det finns ju en mängd potentiellt negativa saker med detta förslag, som har diskuterats omfattande i tråden.

----

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Är det någon enda person som tror att "Signe Krantz" fått pratiktjänsten på egna meriter? För att han formulerar sig så väl och skriver så skickligt?

Intressant nog så läste jag en ledare av denna person i går och slogs av hur oerhört uselt skriven den var:

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/9zjj4w/gummi-kommer-inte-forhindra-nagot-vald
Citera
2024-03-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux

Varför föder man upp en gris med foder, mat och antibiotika ? För att sedermera slakta den.

Varför proppar man ett barn fullt med propaganda, låter det "byta kön" i sitt pass ? För att sedan kastrera och ta till hormoner.

Varför har "könsdysfori" ökat med tusentals % på senare tid ? Varför förstörs alla dessa liv ? P.g.a propagandan som detta lagförslag är en del av.
Citera
2024-03-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbar
Så om man blir juridisk kvinna, kan man delta i kvinnoidrotter? Gå på endast kvinnor event? Hur blir det med omklädningsrum? Vilken fängelseanstalt ska man sitta i?

Jag vet inte hur det är i Sverige.

I andra länder är det ju inte ovanligt att män vinner i kvinnoidrotter, har sex med kvinnor eller skrämmer slag i dem på kvinnoanstalter och i omklädningsrum etc.

Om lärarförbundet och DO som vill att man ska kalla personer för "hen" om de så önskar så är det nog snart en realitet i Sverige också om inte redan är så.
Senast redigerad av 1ulvius9 2024-03-29 kl. 11:09.
Citera
2024-03-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Reglerna för vem som får delta i en viss sport brukar avgöras av förbunden som organiserar tävlingarna, inte genom lagstiftning. För ett exempel på hur det kan se ut, spana in World Athletics regelverk C3.5 – Eligibility Regulations Transgender Athletes:

https://worldathletics.org/about-iaaf/documents/book-of-rules

Som du ser blir det snabbt ganska krångligt.

Vänsterextremister kommer nog att hota sporter med bojkott om de inte tillåter män att delta i kvinnoidrotter.

Alternativt att de döms för "hatbrott" eller "diskriminering" av korrupta domstolar.

Det som kanske kan vända utveckling är att idrottare helt enkelt vägrar att ställa upp om en man får delta men fanatikerna kanske hellre ser att idrotten går under helt.
Citera
2024-03-29, 11:17
Moderator
OYs avatar
Vad är syftet med att byta juridiskt kön?

Om män och kvinnor har lika rättigheter och skyldigheter och är lika inför lagen, varför är det juridiska könet ens en fråga att lagstifta om?
Citera
2024-03-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är syftet med att byta juridiskt kön?

Om män och kvinnor har lika rättigheter och skyldigheter och är lika inför lagen, varför är det juridiska könet ens en fråga att lagstifta om?

För att transpersoner vill byta från det ena till det andra.
Citera
2024-03-29, 13:14
Medlem
Jag hoppas och tror att många män byter kön av den enkla anledningen "varför inte". Då bör du behandlas som en angående kvinnoanstalt/fängelse, omklädningsrum (denna lär bli känslig), endast kvinnor event, söka kvinnobidrag (yes, det finns) osv. Nekar de anmäler man till DO gång på gång på gång på gång...

Vad har man att förlora? Lite kul också att vara kvinna juridiskt. Fuck it! Varför inte?
Citera
2024-03-29, 13:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbar
För att transpersoner vill byta från det ena till det andra.

Visst, men vad är syftet med att byta könet juridiskt mer än bara vilja?
Citera
2024-03-29, 13:32
Medlem
Tjabo1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, men vad är syftet med att byta könet juridiskt mer än bara vilja?

Jag gissar att det känns viktigt för transpersonerna att de då har ett officiellt papper på att de ÄR, exempelvis, en kvinna. Det innebär ju också att omgivningen måste betrakta dem som det kön de "bytt" till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in