Nu blandar sig Aftonbladet i debatten.
De har anlitat en transa att uttala sig i de här frågorna. Naturligtvis.
Citat:
Signe Krantz går Aftonbladets ledarskribentutbildning. HAN (rättat av mig) har varit praktikant på Aftonbladets ledarsida under mars.
Är det någon enda person som tror att "Signe Krantz" fått pratiktjänsten på egna meriter? För att han formulerar sig så väl och skriver så skickligt?
Nej, givetvis inte. Utan det är Aftonbladets redaktion som vill visa hur väldigt woke de är. Så modernt. Så 2024...
Stackars de gamla sossar som läste Aftonbladet på 80-talet. De som även läste Arbetet, demonstrerade på Första maj och satt som klistrade framför TV:n när Palme höll tal.
Det är ju tur att många av dem inte längre är med oss, så de slipper se sin tidning bli skändad på det här sättet.
Krantz berättar om hur han hamnat i dispyt med en man i en bar. Han kommer med uppenbara lögner om vad mannen skall ha sagt till honom. Och avslutar med att berätta att han sedan polisanmälde mannen för hatbrott. Så "vinner" den sidan debatten...
Hur som helst, det som fick mig att minnas den här tråden var det här uttalandet:
Citat:
Jag visste att staten står på min sida eftersom att de några år tidigare godkände mitt byte av juridiskt kön.
Det är vad det hela handlar om. De mest fanatiska aktivisterna skall känna att staten "står på deras sida".
Och tydligen är det vad Ulf Kristersson önskar även han.
Vågar man hoppas på myteri inom M?